Ubuntu logt automatisch uit binnen 10 minuten

Pagina: 1
Acties:

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik draai inmiddels een week Ubuntu i.p.v. Windows, maar er zijn echt enorm veel dingen die mij storen. Computer sluit niet af, computer logt binnen 10 min automatisch uit, overzetten naar andere schijf was hele dag werk door bugs in software (Clonezilla, Grub rescue disk), dual monitor werkt alleen via xrandr shell script tijdens boot (anders zit menu verkeerd).

Als ik mijn computer opstart, dan logt hij binnen 10 minuten automatisch uit en ik heb geen idee hoe dat komt. Het is altijd als ik op enter druk, maar het is vrijwel onmogelijk om het probleem te simuleren, want als ik precies hetzelfde doe lijkt het niet opnieuw te gebeuren.

Het gebeurt altijd binnen 10 minuten na de boot. Dan logt hij uit en kom ik bij het Ubuntu inlogscherm en moet ik inloggen met mijn wachtwoord. Het probleem speelt zich vanaf dan niet voor tot de volgende herstart en binnen enkele minuten na het automatisch inloggen als ik bezig ben, dan floept hij eruit als ik enter druk.

Ik weet niet of X crasht, hij begint een nieuw logbestand, maar in het oude logbestand vind ik niet veel relevants, ook in syslog, messages, kernel.log kan ik niets relevants vinden. Heb ook al gezocht op uitlog-snelkoppelingen voor Unity, maar dat zijn combinaties als alt+f2, die gebruik ik niet.

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 16:14

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Ik weet niet hoe het in Ubuntu 11.04 zit maar ik heb hier Ubuntu 10.10. Je kan naar System > Preferences > Power Management kijken of je daar iets vindt. Of kijk in hetzelfde menu naar Login of Screensaver, misschien zit daar wat je automatisch uitlogt :)

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Nee, hij logt zelfs niet uit als ik niets doe, maar als ik juist iets doe, vrijwel altijd als ik op enter druk, maar ik gebruik de enter de 1e 10 minuten altijd wel 30x, dus het is altijd afwachten wanneer hij uitlogt.

Laatste 2x vandaag crashte hij zelfs, compleet zwart scherm. Word er echt beetje ziek van, van al die problemen die Ubuntu met zich meebrengt.

Hier is de X-logfile, maar ik word daar ook niet wijzer uit:
- http://www.codepad.eu/view/raw/35824359

[ Voor 12% gewijzigd door chronoz op 25-09-2011 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Heb dit ook eens aan de hand gehad met Linux Mint (ook Ubuntu als basis). Volgens mij lag het toen aan de videokaart driver. Heb je toevallig een nvidia kaart in je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Ik heb een ATI Radeon 5770 met de drivers van ATI.com. Ik geef weinig om grafische kaart op het moment, maar ik wil wel graag dual-screen kunnen blijven draaien.

Het zou inderdaad kunnen dat de ATI drivers de oorzaak hiervan zijn en ook van het probleem in mijn andere topic. Ik zal eens proberen of beide situaties voorkomen met de standaard-drivers en vervolgens de opensource ATI drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Let wel dat de ati driver niet werkt als de fglrx aanwezig is. Verwijder het dus, pas niet je xorg.conf aan.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1