Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

6 pins pci naar fan?

Pagina: 1
Acties:

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-11 15:38

Fordox

00101010

Topicstarter
Ik heb eerder getest dat je een fan de kabels kan doorknippen en de + en de - aan een molex kan hangen. maakt niet uit welke - je pakt.

geld dit ook voor de pci 6 pins voedingsstekker?
ik heb nog een fan in mijn kast hangen en geen molex of mobo aansluitingen meer. de fan heeft maar 2 pins (gepakt uit een voeding). heeft het eerder goed gedaan op een molex.

mijn test voeding is helaas buiten werking.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
In theorie zouden alle zwarte draden naar de ground moeten gaan, of dit geld voor alle 12V en 5V lijnen weet ik niet. Je zou het eens kunnen proberen.
Je moet ervanuit kunnen gaan dat een fabrikant voor alle spanningen dezelfde kleur gebruikt. Dus als de 12V op de molex geel is, dan zou die van je pci ook geel moeten zijn.

Edit: google eens op pinout pci connector ofzo...

[ Voor 7% gewijzigd door Bartjezz op 24-09-2011 16:04 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-11 12:09

M2M

medicijnman

zwart is ground, rood is +5V, geel is +12V. Dat zijn de officiele kleurcodes. Dus het is prima mogelijk een ventilator aan de +12 en ground van een PCI-E power connector te hangen.

-_-

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:50

InFamous

excommunicado

Ja hoor werkt inderdaad gewoon prima en zwart is ground en het maakt niet uit welke je pakt.

Formerly known as Ragdoll

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-11 15:38

Fordox

00101010

Topicstarter
oke de kleuren weet ik wel ja :) oranje is 3,3 volt. kun je leds aan leggen. ook leuk om te weten.
maar bedankt :D gezien mijn cpu koeler toch altijd volle toeren draait, kan ik de casefan ook wel op 12 volt zetten :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.