Verwijderd

Topicstarter
Dag medetweakers,

ik heb een voeding (adata 650w) gekocht en omdat ik nog niet alle componenten van m'n nieuwe pc binnen heb, ging ik alvast aan de slag met de voeding. Ik heb er via een modulair sata-kabeltje een sata-harddisk op aangesloten en vanzelfsprekend ook de kabel van het stopcontact naar de voeding.
Als ik de schakelaar omzet, gebeurt er erg weinig. Ik had in ieder geval verwacht dat de harddisk wel zou gaan spinnen, maar zelfs de fan van de voeding draait niet.

Mijn vraag: moeten er misschien nog andere kabels zijn aangesloten wil een voeding gaan werken? Of is dit toch een gevalletje RMA?

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 15:12
Geen kabels, maar de voeding zal toch op de een of andere manier 'aangezet' moeten worden, even googelen op doorverbinden ofzo..

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:12

alm

De voeding heeft het moederboard nodig om op te starten omdat daar een schakeling op zit die 'm kan inschakelen. Dus alleen een harde schijf aansluiten heeft geen zin. Er is wel een manier om een voeding op te laten starten zonder moederboard, maar dan moet je even googlen. ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je voeding moet een poweron signaal krijgen. Die krijg je door de groene en een zwarte draad in de ATXconnector kort te sluiten. Dit is wat eigenlijk je moederbord doet.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Je hebt er echt totaal niets aan om de voeding en hard-disk alvast aan te zetten. Wel heb jij een stevig risico iets te vernielen. Dus breng gewoon nog een paar daagjes geduld op tot je alle andere spullen hebt ipv te gaan klooien.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties! Weer een zorg minder.
Ik dacht dat er op de voeding misschien wel ergens een lampje zou gaan branden. Blijkbaar niet. Het is dan ook weer een tijd geleden dat ik een pc in elkaar heb geknutseld ;)
Stel het was een gevalletje RMA, dan had ik het vanzelfsprekend zo vroeg mogelijk willen weten. Vandaar dat ik 'm even wilde testen. Nogmaals bedankt!
Pagina: 1