• Johny Cash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-02 13:01
Ik zit met een probleem, mijn vriendin vindt haar laptop traag. :(

Het gaat om een K53S en ik kom er niet uit. Ik ben er ondertussen achter dat de laptop continu op de intel videokaart loopt. maar ik krijg het niet terug gedraaid.

Wat heb ik gedaan:
- asus hybrid software erop gezet
- drivers gecontroleerd
- asus power management geinstalleerd

Ik zie wel continu het intel graphics logo in de taakbalk en zodra ik de intel videokaart uitzet, stopt het scherm ook onmiddelijk.

Ik wil graag dat de laptop in high performance stand continu op de nvidia loopt. Iemand een idee hoe ik dit gemaakt krijg?

• mrhp
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-06 11:21
Hallo

Ik ben ook in het bezit van een K53SV (i5 2410M, GT540M)

Ik denk dat het zo in elkaar zit:

Het is volgens mij niet mogelijk om dat in te stellen omdat Power4Gear Hybrid een programma van Asus is en het videokaart configuratie programma van NVIDIA is. 2 aparte programma's dus.

Power4Gear Hybrid is meer bedoeld voor de processor, om de snelheid en stroomverbruik in te stellen. Als je met high preformance wilt internetten, heb je de NVIDIA niet nodig. Office en internet vragen niet om veel grafische kracht.

Er is wel een andere mogelijkheid: Ga naar het NVIDIA configuratiescherm. Dit staat meestal op het bureaublad, zo niet, staat hij wel het configuratiescherm, je kan hem ook zoeken bij start.

het NVIDIA Configutatiescherm kan je de videokaart opties en instellingen naar jouw wens stellen.. Daar kan je de videokaart instellen. Links kan je aanklikken "PhysX-configuratie instellen" .Je kan standaard geïntegreerde videokaart instellen van Intel, je kan standaard de NVIDIA instellen en je kan ook een automatische selectie selecteren. Dan bepaalt hij zelf welke hij gebruikt. Met office of internet de CPU van Intel, toepassingen die meer grafische kracht nodig hebben wordt door de NVIDIA gedaan. (ik weet niet of video afspelen daar ook onder valt?)

Links in het menu boven PhysX staat 3D-instellingen beheren. Je kan ook voorkeur van videokaart instellen voor 3D toepassingen (Gamen etc). Die moet je dus op de NVIDIA zetten, dan pakt hij met 3D toepassingen automatisch de NVIDIA. Als het een licht spelletje is, kan PhysX de CPU pakken, maar dat wordt dan gecorrigeerd en wordt de NVIDIA ingeschakeld

Ik hoop dat je hier wat aan hebt

Succes ;)

Edit: Heb je de i5/GT 540M versie? Die is rete snel namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Vertel er dan tenminste bij welk aspect van de laptop door je *; vriendin als traag wordt bevonden. Hier kan ik ook helemaal niets mee.