Dode pixels Asus laptop met SSD upgrade

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 326682

Topicstarter
Mijn paar maanden oude Asus N53SV-SZ404V notebook (uit bbg) vertoont na een aantal maanden dode (sub)pixels. Eerst een stuk of 50, nu zijn het er al een stuk of 120.

Omdat het meer dan 5 pixels zijn valt het onder de garantie, alleen heb ik de stock hdd vervangen door een ssd.
Ik heb een pick-upformulier van Asus ingevult, kan ik dan gewoon de stock hdd er weer in zetten als ze hem komen ophalen?
De recovery partitie die op de hdd zat ben ik kwijt, er staat nu alleen data op. Kan dan een probleem zijn?

Ik kon weinig informatie over dit onderwerk vinden op internet, en aangezien dit mijn eerste ervaring met garantie is leek het me verstandig om een topic op t.net aan te maken.

Alvast bedankt,

Joël

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-06 15:56

ResuCigam

BOFH

Zet inderdaad je oude harde schijf terug en zodra je hem weer retour krijgt je SSD er weer in.

We do what we must because we can.

Anoniem: 326682

Topicstarter
Oke. Er is nog wel één probleem: i.p.v een Windows OEM disc krig je bij Asus een recovery partitie. Dit partitie is verwijderd. Vinden ze het goed als ik er een clean windows install erop zet?

Quote van de Asus website:

"De garantie uitzonderingen zijn:
Het product is aangepast, gerepareerd en/of gewijzigd door niet geautoriseerd personeel"

Valt het vervangen van hdd onder wijzigen/aanpassen van het product? Als ik het goed heb zijn er speciale regels door de EU vastgesteld voor laptops?

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 326682 op 24-09-2011 12:17 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Geheugen en disk zijn gewoon user-servicable parts bij de meeste laptops. Over het algemeen kan je stellen dat als het gewoon achter een klepje zit dat je het zelf mag vervangen. Als je de hele laptop uitelkaar sloopt om je scherm te vervangen bijvoorbeeld wordt het een ander verhaal.

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-06 15:56

ResuCigam

BOFH

Als jij nu van te voren je HDD erin zet is er niks aan de hand zoals _JGC_ al terecht zei. Wat er op de schijf staat doet er niet toe, zorg dat je zelf een backup hebt van mogelijke data die er op staat.

We do what we must because we can.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Van de HD of geheugen vervangen vervalt je garantie niet. Processor vervangen vaak weer wel, omdat je dan een garantie zegel moet verbreken.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:34
Gewoon even navragen bij Asus, zolang het niks met de klacht te maken heeft kun je vaak gewoon de laptop zonder hd opsturen. Misschien niet zo handig als je verwacht dat deze omgeruild wordt ipv gerepareerd. In dat geval zou ik alle belangrijke data van de originele hd afhalen, deze compleet wipen (bv full zero write) en dan terugplaatsen.
Pagina: 1