Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Windows Server en Software deploy

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb vandaag Windows Server 2003 op VirtualBox geïnstalleerd.
Met een andere computer kan ik aanmelden op dat domein ,
maar ik kan geen programma's installeren vanaf die 2003-server.

Hoe installeerde ik AD:
Server Administration > Add new role, en die deed alles automatisch DNS, DHCP, AD.

Daarna had ik een folder redirection gedaan, en dat werkte.

Hoe deed ik het voor een software te installeren:
Start > Administrative Tools > Active Directory Users and groups
Dan make Organizatial Unit (had ik trouwens al gedaan voor Folder Redirection)
Dan de computer erin gesleept
Rechter muisknop op die Organizatial Unit > Properties > Group Policy > New > Naam ingevoerd >
Edit > Computer Configuration > Software Settings > Software Installations >
Actions > New... > Package > Nieuw pakket geselecteerd (\\naamvanserver\naamvanmap\naamvanfile.msi) >
Asigned > OK > Client 3 keer herstarten en inloggen

Is mijn procedure juist?

(Heb het geprobeerd met Skype en 7zip, wat allebei niet werkte)
Misschien eens proberen met andere applicatie, bijvoorbeeld?

Groeten
iJonathan

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kijk even met gpresult op een client of de group policy daadwerkelijk ook toegepast wordt (en met welke instellingen). Controleer ook de eventlog op errors met betrekking tot GPO vewerking en fouten mbt het installeren van de toegewezen MSI's.

Verder staan de rechten op de shares juist ingesteld?

Zie verder: How to use Group Policy to remotely install software in Windows Server 2003 and in Windows Server 2008

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
@Question Mark

Heb ook geprobeerd met firefox (http://www.frontmotion.com/Firefox/index.htm) om te installeren,
en dat werkte ook niet :(

Heb dan een GPRESULT gedaan zoals je vermeldt had (zie bijlage)
http://dl.dropbox.com/u/4532867/Forum/naamloos.bmp

De link die je me had opgegeven, die stappen had ik gevolgd!

Groeten Jonathan

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dropbox, en een bitmapafbeelding?

Dude.

Gpresult kun je als textfile of html file output laten genereren, en dat kun je hier copy/pasten.
Nog liever zien we eigenlijk dat je zelf met die output gaat zoeken waar het mis is.

We zijn hier geen 'gooi maar over de schutting' helpdesk, en overal je vraag maar neergooien ( Deploy programma's winSERVER2003 ) is hetzelfde verhaal is al helemaal niet netjes.

Het wordt hier op GoT meer gewaardeerd als je zelf enige moeite doet om een oplossing te vinden in plaats van een betrekkelijk korte en eenvoudige vraag te dumpen.
In Serversoftware en Windows Servers - Beleid
Windows Clients - Beleid

staan al wat zaken aangegeven wat hier wel en niet thuishoort, maar voor alle zekerheid toch even de punten aanstippen waar het hier misgaat:
  • Kies een goede topic titel die je probleem omschrijft, maar in dit geval ook je OS tussen vierkante haakjes bevat. Voor meer eisen zie Het algemeen beleid hier ook over.
  • Geef aan wat je zelf al geprobeerd hebt om dit probleem op te lossen, en wat je bijvoorbeeld al opgezocht hebt hierover op Google of de GoT search
Aangezien het bij deze poging duidelijk niet het geval is gaat hier ook een slotje op

[ Voor 49% gewijzigd door alt-92 op 24-09-2011 14:53 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.