Internet deling verveelt nooit!

Pagina: 1
Acties:

• LAG
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09-2004
Eindelijk een programma dat nooit verveelt! Het werkt evenmin natuurlijk, maar enfin, you can't have it all!!
Ik hoop dat iemand me even wat uitleg kan geven want ik begin er aardig gestoord van te raken.

Ik heb echt zo'n beetje alle berichtjes op dit forum gelezen die hier iets mee te maken hebben maar hoe meer ik er lees hoe minder ik ervan begrijp.

De situatie lijkt mij tamelijk rechttoe, rechtaan. Twee computers, allebei Win ME, één ISDN-lijn. Kaarten geïnstalleerd, allebei hetzelfde, (isa), netwerk werkt (ping ok).

Echter internet werkt alléén op de "server"-computer.

Netwerk configuratie "server":
TCP/IP kaart
IP: 192.168.0.1
Netmask: 255.255.255.0
Wins: automatisch
Gatway: leeg
DNS: niet geaktiveerd

Internet sharing:
Zoals hierboven

Netwerk configuratie "client":
TCP/IP kaart
IP: 192.168.0.2
Netmask: 255.255.255.0
Wins: automatisch
Gateway: 192.168.0.1
DNS host PC1
DNS volgorde: 192.168.0.1

Internet (Explorer) instellingen op server:
altijd standaard aansluiting
automatische identifiëring instellingen

internet (Explorer) instellingen op client:
nooit dial-up
automatische identifiëring instellingen

Ik ben de nodige berichten tegengekomen over Sygate, wingate, Winroute en zou die bij voorkeur willen laten voor wat ze zijn (wordt er waarschijnlijk niet eenvoudiger op).

Vast bedankt voor de hulp (hoop ik)

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 20 maart 2001 20:56 schreef LAG het volgende:
Ik ben de nodige berichten tegengekomen over Sygate, wingate, Winroute en zou die bij voorkeur willen laten voor wat ze zijn (wordt er waarschijnlijk niet eenvoudiger op).
Heb je wel server software draaien dan :?

• LAG
Nee, moet dat? Ik gebruik de uitdrukking server alleen om onderscheid te maken tussen de computer met de internet aansluiting en de ander, dus server en cliënt. Het enige echter dat ik wil is dat beide computers dezelfde internetaansluiting kunnen delen.

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Je hebt natuurlijk wel software nodig om internet te kunnen delen, zoals Windows eigen ICS of programma's als Sygate, Winroute etc

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op dinsdag 20 maart 2001 21:19 schreef LAG het volgende:
Nee, moet dat? Ik gebruik de uitdrukking server alleen om onderscheid te maken tussen de computer met de internet aansluiting en de ander, dus server en cliënt. Het enige echter dat ik wil is dat beide computers dezelfde internetaansluiting kunnen delen.
LOL>:)
als je er niet uit komt msg me dan ff op icq

Verwijderd

Tip gooi er winroute op.
Hoef je alleen op de server te mikken en het werkt!
Pffect gewoon.

[BTW: Je hebt alles toppie ingesteld, maar je hebt wel een progje nodig om de andere PC op het internet te laten !]

• LAG
sorry, was waarschijnlijk niet erg duidelijk. Internet deling = internet connection sharing = ICS = ingebouwd in Win ME. Ik had gedacht en gehoopt dat dat genoeg zou zijn om internet te kunnen delen me 2 computers.

• LAG
Bedankt voor de tip FlameHead, zal het proberen.

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 21:36
Ik ben de nodige berichten tegengekomen over Sygate, wingate, Winroute en zou die bij voorkeur willen laten voor wat ze zijn
Tip gooi er winroute op
Bedankt voor de tip FlameHead, zal het proberen.
:? :?

Verwijderd

Ik heb ook ICS draaien en het gaat prima! Op de "server" heb ik verder niks ingesteld behalve dan de netwerkkaarten in ICS (welke hangt aan internet en welke aan het netwerk).
Op de client hoef je ook bijna niks te doen. Gewoon in IE verbinden via LAN en "Instellingen automatisch vinden". That's it!

• LAG
Winroute was helaas niet de oplossing, haalde in één veeg Windows onderuit die daarna alleen nog in safe mode en regel voor regel met enorme tegenzin aan te zwengelen was. Geen winroute (lite) dus.
In ICS gebruik ik de instellingen zoals door fewture beschreven.

Verwijderd

Op dinsdag 20 maart 2001 23:40 schreef LAG het volgende:
Winroute was helaas niet de oplossing, haalde in één veeg Windows onderuit die daarna alleen nog in safe mode en regel voor regel met enorme tegenzin aan te zwengelen was. Geen winroute (lite) dus.
In ICS gebruik ik de instellingen zoals door fewture beschreven.
En? Werkt het? WinRoute werkte bij mij ook niet trouwens :(

• LAG
Nee hoor, het werkt nog steeds niet. ICS vermeldt nog altijd dat er maar één computer aan het "delings"proces deelneemt. Vanaf PC1 gaat het dus prima, vanaf PC2 niks.
Alle tips, ideeën, etc welkom. En natuurlijk, iedereen bedankt voor de reakties tot dusverre.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

gewoon all aboard downen. Als je dat niet aan de praat krijgt moet je maar gaan vissen. Dit is op de ene pc installeren als host en op de andere als client.
super easy :)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• LAG
quote:
super easy :)

Ik heb altijd het grootste respekt voor mensen met kennis, vooral wanneer zij bereid zijn die kennis met anderen te delen. als dit zo "super easy" is, en ik twijfel er geen moment aan dat dat voor jouw het geval is, maar leg dan even uit wat ik moet doen om na te gaan waar het foutje zit?
Doe eens een zoekaktie op "internet deling" en kijk naar het aantal problemen dat dit onderwerp oplevert. Enig inzicht inzake van mensen als jij zal niet alleen door mij ten zeerste op prijs worden gesteld.
Dus, doe mij en velen met mij een plezier en "elaborate".

Verwijderd

Winroute is kut als je een provider hebt die automatisch dhcp doet, zoals ik bij mijn kabelinternetprovider slownera. Sygate is makkelijk en werkt altijd. Winroute wil nog wel eens lastig zijn, maar toch heb ik er een maand mee kunnen draaien.
Pagina: 1