Eindelijk een programma dat nooit verveelt! Het werkt evenmin natuurlijk, maar enfin, you can't have it all!!
Ik hoop dat iemand me even wat uitleg kan geven want ik begin er aardig gestoord van te raken.
Ik heb echt zo'n beetje alle berichtjes op dit forum gelezen die hier iets mee te maken hebben maar hoe meer ik er lees hoe minder ik ervan begrijp.
De situatie lijkt mij tamelijk rechttoe, rechtaan. Twee computers, allebei Win ME, één ISDN-lijn. Kaarten geïnstalleerd, allebei hetzelfde, (isa), netwerk werkt (ping ok).
Echter internet werkt alléén op de "server"-computer.
Netwerk configuratie "server":
TCP/IP kaart
IP: 192.168.0.1
Netmask: 255.255.255.0
Wins: automatisch
Gatway: leeg
DNS: niet geaktiveerd
Internet sharing:
Zoals hierboven
Netwerk configuratie "client":
TCP/IP kaart
IP: 192.168.0.2
Gateway: 192.168.0.1
DNS host PC1
DNS volgorde: 192.168.0.1
Internet (Explorer) instellingen op server:
altijd standaard aansluiting
automatische identifiëring instellingen
internet (Explorer) instellingen op client:
nooit dial-up
Ik ben de nodige berichten tegengekomen over Sygate, wingate, Winroute en zou die bij voorkeur willen laten voor wat ze zijn (wordt er waarschijnlijk niet eenvoudiger op).
Vast bedankt voor de hulp (hoop ik)
Ik hoop dat iemand me even wat uitleg kan geven want ik begin er aardig gestoord van te raken.
Ik heb echt zo'n beetje alle berichtjes op dit forum gelezen die hier iets mee te maken hebben maar hoe meer ik er lees hoe minder ik ervan begrijp.
De situatie lijkt mij tamelijk rechttoe, rechtaan. Twee computers, allebei Win ME, één ISDN-lijn. Kaarten geïnstalleerd, allebei hetzelfde, (isa), netwerk werkt (ping ok).
Echter internet werkt alléén op de "server"-computer.
Netwerk configuratie "server":
TCP/IP kaart
IP: 192.168.0.1
Gatway: leeg
DNS: niet geaktiveerd
Internet sharing:
Zoals hierboven
Netwerk configuratie "client":
TCP/IP kaart
IP: 192.168.0.2
Gateway: 192.168.0.1
DNS host PC1
DNS volgorde: 192.168.0.1
Internet (Explorer) instellingen op server:
altijd standaard aansluiting
internet (Explorer) instellingen op client:
nooit dial-up
Ik ben de nodige berichten tegengekomen over Sygate, wingate, Winroute en zou die bij voorkeur willen laten voor wat ze zijn (wordt er waarschijnlijk niet eenvoudiger op).
Vast bedankt voor de hulp (hoop ik)