Media Markt garantie claim

Pagina: 1
Acties:
  • 456 views

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:47
Hallo allemaal,

Ik loop tegen een probleem aan welke ik niet meteen met eigen kennis kan oplossen.

Het volgende is gebeurt:

Aantal maanden geleden inmiddels zijn er enkele druppels limonade over mijn toen 1,5 maand oude Macbook Air gevallen. Een paar dagen later is deze officieel dood verklaard. Hij deed helemaal niets meer.

Voor mij niet getreurd, ik was niet de 'dader' en dus kon de schade worden verhaald via de verzekering. Dit terzijde. De laptop is vervolgens bij Mediamarkt ter reparatie aangeboden. 3 weken later ontvang ik een offerte t.w.v. €293,XX. Helaas ben ik op vakantie en kan ik niet binnen de genoemde tijd reageren. De Macbook is daarom ongeprepareerd retour gegaan. Prima, eigen schuld. Ik neem hem mee naar huis en pak hem uit. Helaas, een flinke duts in de behuizing waar ik m'n vingers aan openhaal. Meteen teruggegaan naar MM en het verhaal uitgelegd en opnieuw ter reparatie aangeboden. De kosten voor het vervangen van de behuizing zou MM voor rekening nemen natuurlijk.

Weer 3 weken later ontvang ik opnieuw een offerte. Deze keer t.w.v. 987,XX?! Ik begreep er niets van. Totaal ontsteld ga ik naar MM. Daar werd mij het verhaal opgehangen dat vochtschade altijd terug komt en meer schade maakt. Deze keer moest buiten een nieuw trackpad ook het logic board worden vervangen. Een prijzig geintje zoals velen weten. Uiteraard ben ik niet akkoord gegaan met de reparatie omdat ik voor dat geld een nieuwe kan kopen.

Met de verzekeraar is het inmiddels prima opgelost, ik heb de nieuwwaarde ontvangen en ik ben gelukkig weer de eigenaar van een nieuwe macbook. Maar hier nog het probleem. De macbook wil ik niet door MM laten maken. Wellicht dat ik het wil laten doen door iemand die hem goedkoper kan laten maken. Echter, ik wil wél de beschadigde behuizing gemaakt hebben.
Hoe moet ik dit nu aanpakken? Een reparatiecentrum wil doorgaans geen producten 'half' maken. Dat moeten ze in dit geval wel.

Kan ik nog iets doen met de (enoooorme) prijsverschillen tussen de offertes? Ik ben bang van niet omdat de aanvaardingstermijn (10 dagen na dagtekening van de offerte) is verstreken. Probleem heb ik dus met de manier van handelen. Wat ik dan ook even snel bedenk.

Stel dat ik de macbook had laten maken bij de eerste offerte van €293,-. Dan was hij gerepareerd, maar dus enkele dagen later alsnog weer overleden omdat blijkbaar het Logic board vervangen had moeten worden. Omdat er op reparaties uit mijn hoofd 6 maanden wettelijk garantie zit, had ik in dat geval naar MM toe kunnen gaan en onder garantie het logic board kunnen laten vervangen. MM heeft de macbook immers als 'volledig gerepareerd' aan mij afgeleverd in dat geval. Hoe zou dat zijn geregeld?

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

timowouters schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 00:09:
Stel dat ik de macbook had laten maken bij de eerste offerte van €293,-. Dan was hij gerepareerd, maar dus enkele dagen later alsnog weer overleden omdat blijkbaar het Logic board vervangen had moeten worden. Omdat er op reparaties uit mijn hoofd 6 maanden wettelijk garantie zit, had ik in dat geval naar MM toe kunnen gaan en onder garantie het logic board kunnen laten vervangen. MM heeft de macbook immers als 'volledig gerepareerd' aan mij afgeleverd in dat geval. Hoe zou dat zijn geregeld?
In dat geval had je zes maanden garantie gehad op de reparatie, dus alleen op het touchpad en eventuele defecten ontstaan door de reparatie, niet op andere defecten.

Maar je hebt hem volledig vergoed gehad van de verzekering, wat eigenlijk inhoud dat de oude nu van de verzekeringsmaatschappij is. Omdat ze er toch niks aan hebben en het alleen maar geld kost om hem in bezit te nemen hebben ze hem bij je gelaten, gooi het ding gewoon weg en werk lekker verder op je nieuwe.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:47
De reparatie is toch, het verhelpen van de vochtschade. Dat MM vond dat daar het Logic board niet kapot was. Prima hun probleem. Maar als hij daarna alsnog kapot is, dan heeft MM de vochtschade niet verholpen, wat ze wel hadden 'beloofd' als ik akkoord ging met de offerte.

Over je laatste alinea: Idd hij is vergoed. Idd de verzekeraar had ervoor kunnen kiezen om hem in te nemen. Dit doen ze niet. Dus dat maakt niet dat ik niet meer een poging mag doen om voor een paar honderd euro een mooie laptop te hebben. Volgens mij overtreed ik daar geen enkele wet mee. Het enige dat ik gedaan wil krijgen is de schade die MM heeft veroorzaakt, gedekt krijgen. En dat is de behuizing. De reparatie zelf regel ik zelf wel.

[ Voor 44% gewijzigd door t14wo op 24-09-2011 01:04 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hoe moet ik dit nu aanpakken? Een reparatiecentrum wil doorgaans geen producten 'half' maken. Dat moeten ze in dit geval wel.
Heb je bijvoorbeeld al andere winkels of bijvoorbeeld de Apple Store al gechecked? Kan me niet voorstellen dat de Apple Store dat niet doet. ;)

Verwijderd

Sorry, maar het is moreel niet aanvaardbaar om je schade dubbel te laten uitbetalen. Jij hebt feitelijk inmiddels geen schade meer, want deze is door de verzekeraar vergoed en nu wil je een andere partij laten bloeden voor de schade die al is vergoed. :N

Deze gaat op slot.

Dit topic is gesloten.