Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dell Optiplex start spontaan op

Pagina: 1
Acties:

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Sinds kort heb ik een Dell Optiplex 755 pc, tweedehands gekocht.
Deze machine bezit de merkwaardige eigenschap om één keer per 10-15 minuten ineens op te starten, en vervolgens na een paar seconden weer uit te gaan. Net genoeg om harde schijf op te laten spinnen etc.

Ik kan maar niet ontdekken waar het aan ligt. Geen auto power up in de bios, geen usb dingen die 'm zouden kunnen triggeren. Netwerk gaat via draadloze usb stick van Asus, maar ook als ik die eruit haal, gebeurt het.

Ook heb ik de bios al nagekeken op verdachte instellingen, maar helaas niets kunnen vinden. Hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vermoedelijk het meest gelinkte topic op GoT: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Dat het zo frequent gebeurt als jij zegt, doet me een verdenking op de voeding leggen (spanningsschommelingen of te weinig stroom, dat soort werk). Maar ga maar eens aan het testen.

Wat zegt je windows systeemlogboek?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Probeer eens om de powerbutten los te trekken van je moederbord. Misschien dat daar een los contactje in zit dat af en toe klappert.
Maar inderdaad, het verhaal van Eagle kan ook kloppen, ik dat geval zou je met een nieuwe voeding klaar zijn.

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb inmiddels een andere Optiplex, die heeft exact hetzelfde :-|
Om de zoveel minuten start hij, en stop hij ook gelijk. Fan begint te loeien, harddisk spint even op (tikje) en hij valt dan weer uit.
De voeding stuk kan het (dus) niet zijn lijkt me.

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:33

kevin33

Welkom in Utopia.

Bartjezz schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 11:04:
Probeer eens om de powerbutten los te trekken van je moederbord. Misschien dat daar een los contactje in zit dat af en toe klappert.
Ik vermoedt ook dat het een los contactje is, trek de connector is van het mobo.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-11 21:11
Is het niet WOL welke in het BIOS aanstaat ?
(dat doen alle machines van bepaalde typen DELL bij ons op werk ook waar WOL aanstaat)

WOL = Wake on Lan

[ Voor 58% gewijzigd door Hoyden op 05-10-2011 19:27 ]

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dit doen ze ook als ze de stroom even kwijt zijn en weer terug krijgen. Dus, als je geen onstabiele stroomvoorziening hebt zou ik t bij de voedingen zoeken.

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
lijkt me de voeding

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11 14:42
Ik had een optiplex GX280 die dat inderdaad deed als ik de stroom ervanaf haalde en waar aansloot, echt maar 2 seconden. Mijn GX745 doet dat in veel mindere mate.
Pagina: 1