Nieuw RAM, BSOD.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4VANG3R
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-04 08:27
Ik heb een Asrock 870 extreme 3 r1 met een AMD phantom II x4 965 BE erin.
Als RAM had ik 2x 2GB corsair value (http://www.corsair.com/me...des/cmv4gx3m2a1333c9.html)
Van de week 2x 4GB extra gekocht (http://www.geil.com.tw/products/showSpec/id/202)
Krijg nu BSODs waarna hij niet meer voorbij windows scherm komt, kan het zijn dat de 2 verschillende Merken niet goed samenwerken?
Specs zijn zo goed als hetzelfde voor zover ik kan zien.

[ Voor 0% gewijzigd door R4VANG3R op 23-09-2011 20:11 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 20:36

Mavamaarten

Omdat het kan!

Staan je timings en voltages juist ?

[ Voor 19% gewijzigd door Mavamaarten op 23-09-2011 20:15 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4VANG3R
Mavamaarten schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 20:15:
Staan je timings en voltages juist ?
Ik heb niks verandert dus lijkt me dat ze standaart goed staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egonolieux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-01-2024

egonolieux

Professionele prutser

Wordt je nieuwe geheugen wel ondersteund door het moederbord? Heb je het geheugen al eens getest op een ander moederbord? Verder zou ik eens proberen Windows opnieuw te installeren (wijziging in hardware kan problemen veroorzaken met reeds geïnstalleerde besturingssystemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:54
in de specsheet is te zien dat beide 'merken' verschillende latency's hebben. Je kan de latency's niet afzonderlijk instellen. Ik kan mij voorstellen dat je mobo een setting voor de latency kiest die ervoor zorgt dat één van de 'merken' hiervan overstuur raakt. Dit resulteert in bsod's.

Oplossing zelfde merk/type bijplaatsen.
egon088 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 20:58:
Wordt je nieuwe geheugen wel ondersteund door het moederbord? Heb je het geheugen al eens getest op een ander moederbord? Verder zou ik eens proberen Windows opnieuw te installeren (wijziging in hardware kan problemen veroorzaken met reeds geïnstalleerde besturingssystemen).
Als enkel geheugen is gewijzigd is een verse windows (ten alle tijden) overbodig. Tenzij je 32Bit draait.. meer dan 4GB .. blablaenzz..

[ Voor 44% gewijzigd door Lumics op 23-09-2011 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4VANG3R
Lumics schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 21:03:
in de specsheet is te zien dat beide 'merken' verschillende latency's hebben. Je kan de latency's niet afzonderlijk instellen. Ik kan mij voorstellen dat je mobo een setting voor de latency kiest die ervoor zorgt dat één van de 'merken' hiervan overstuur raakt. Dit resulteert in bsod's.

Oplossing zelfde merk/type bijplaatsen.

[...]

Als enkel geheugen is gewijzigd is een verse windows (ten alle tijden) overbodig. Tenzij je 32Bit draait.. meer dan 4GB .. blablaenzz..
Ik draai 64 bits Win 7 ultimate maar allebij de merken hebben 9-9-9-24 dus dat zou het niet moeten zijn, ook heb ik al geprobeert mijn 4 gb oude ram eruit te halen en alleen mijn nieuwe 8 gb te gebruiken ook dan start mijn pc niet volledig op.
heb het gevoel dat de Geil rammetjes niet goed zijn, moet straks nog maar wat meer testen.

Edit: Na meer getest te hebben erachter te komen dat inderdaad de voltages niet goed stonden, alles werkt nu naar behoren.
Bedankt allemaal voor jullie reacties en de hulp!

[ Voor 8% gewijzigd door R4VANG3R op 24-09-2011 12:51 ]

Pagina: 1