Sapphire HD 5870 defect

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperDTC
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-05 14:26
Hallo,

Mijn Ati radeon HD 5870 is defect en valt buiten de garantie.
Als ik mijn pc wil opstarten geeft deze kortsluiting waardoor mijn voeding afslaat.
Ik vroeg mij af of het nog mogelijk is om deze op de een of andere manier te repareren.

Met vriendelijke groet,

Jasper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Misschien, maar daar gaat een topic je niet mee helpen. Je zult dat toch door een reparateur moeten laten doen (als het al kan), maar als je niet weet of het de videokaart of de voeding is, dan heeft dat weinig zin. Heb je de videokaart al elders getest?

Met dergelijke summiere informatie en zo weinig voorwerk zal niemand je kunnen helpen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperDTC
De videokaart is getest bij pc speed Doetinchem, er is mij daar verteld dat deze kapot is. Zij hebben hem getest in een andere pc en daar gebeurde hetzelfde. Toen heb ik contact opgenomen met Alternate of zij mij garantie wouden verlenen want, de videokaart is daar gekocht. Dit wouden zij niet want, er was een sticker met een serienummer verwijderd.

[ Voor 15% gewijzigd door JasperDTC op 24-09-2011 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, maar je NL is echt verschrikkelijk ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flooperke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-08 00:33
Hallo Jasper,

1) heb je een multimeter?
2) wil je de weerstandswaarde op de pcie aansluitingen meten, van al de zwarte en gele rijen (zie de kabel die ingestoken wordt)
Hoe kan het dat het serial nummer sticker er niet meer op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 21:05:
Sorry, maar je NL is echt verschrikkelijk ..
Misschien moet jij eens wat aan je eigen status hier op Tweakers gaan werken en niet rond lopen k*keren op andermans belabberde abn.

• JasperDTC
@flooperke

1) Nee, die heb ik niet.

2) Met de pci-e sloten zou niks mis moeten zijn. Die hebben ze bij pc speed ook getest.

3) Ik heb een pc van Waldpyk overgenomen. Hij zegt de pc werkend verzonden te hebben. Maar, nu ik de pc binnen heb blijkt de videokaart defect te zijn. Garantie kan ik niet meer claimen, want hij heeft de sticker verwijderd omdat, hij dit waarschijnlijk mooier vond. Ik kom met een voorstel om 75 euro over te maken op mijn bankrekening, want dit is de helft van de prijs van een gelijkwaardige videokaart. Vervolgens krijg ik geen reactie meer van hem...

• Flooperke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-08 00:33
Ik bedoelde met pcie aansluiting eigenlijk de 6 pins pcie voeding aansluiting, daar waar de stekker met de zwarte en gele draden naartoe gaan voor 12v.

Je zou kunnen smeken of hij het stickertje met serial nog ergens heeft liggen.
En soms is het serial van de kaart nog op een ander stickertje meer beschreven maar dan in het klein.

Zie je niets visueel, iets verbrandt? of een stukje metaal of draadje vna koper oid, of een brandplekje waar kortsluiting heeft kunnen zijn geweest.

Daarnaast, zou ik de voeding even openschroeven, waarschijnlijk is deze toch al niet meer in de warranty en kijken of er lekkende of bolle elco´s zijn binnen in de voeding die de kaart heeft kunnen beschadigen bij (overspanning)

Waar woon, je.
Ik kan er op het werk eventueel naar kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Flooperke op 24-09-2011 09:10 ]

Verwijderd

Nou, nou. Jouw woordkeuze en toontje getuigen nou ook niet bepaald van enig niveau.
Blue-Tiger schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 23:22:
[...]

Misschien moet jij eens wat aan je eigen status hier op Tweakers gaan werken en niet rond lopen k*keren op andermans belabberde abn.

• JasperDTC
@FVV

Vecht jullie verschil van mening even ergens anders uit, en vervuil dit topic er niet mee.
Bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door JasperDTC op 24-09-2011 12:48 ]

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 19:22
Monkey Ass schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 08:21:
3) Ik heb een pc van Waldpyk overgenomen. Hij zegt de pc werkend verzonden te hebben. Maar, nu ik de pc binnen heb blijkt de videokaart defect te zijn. Garantie kan ik niet meer claimen, want hij heeft de sticker verwijderd omdat, hij dit waarschijnlijk mooier vond. Ik kom met een voorstel om 75 euro over te maken op mijn bankrekening, want dit is de helft van de prijs van een gelijkwaardige videokaart. Vervolgens krijg ik geen reactie meer van hem...
Hoelang nadat je de pc hebt ontvangen was hij defect?
Het lijkt namelijk dat je zegt dat de pc al defect was toen je hem kreeg en dan moet je natuurlijk bij de verkoper zijn.

Verwijderd

Je hebt gelijk, maar ik ben niet de enige schuldige he.
Monkey Ass schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 12:48:
@FVV

Vecht jullie verschil van mening even ergens anders uit, en vervuil dit topic er niet mee.
Bedankt!

• JasperDTC
Gelijk toen ik hem binnenkreeg, deed de pc het niet.
Waldpyk woont in Drachten en ik in Doetinchem dus daar rijden we ook zo niet even naartoe.

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:22
Er lopen nu meerdere dingen n je topic doro elkaar heen.

1) Defecte videokaart
2) Twist met medetweaker

1) Als de sticker bovenop de koeler is verwijderd, heb je wel garantie. Als de sticker met het serienummer is verdwenen, kan je helaas geen garantie claimen. Eventueel contact zoeken met de fabrikant is nog een optie. Moet je wel een bon hebben.

2) Geschil met medetweaker kunnen wij je niet mee helpen.

• JasperDTC
De sticker met het serienummer is verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:22
Monkey Ass schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 13:57:
De sticker met het serienummer is verwijderd.
Waarschijnlijk heeft de stikker/lijm door de warmte losgelaten en is daardoor verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
Monkey Ass schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 12:52:
Gelijk toen ik hem binnenkreeg, deed de pc het niet.
Waldpyk woont in Drachten en ik in Doetinchem dus daar rijden we ook zo niet even naartoe.
Reageert hij nog steeds niet?
Al geprobeerd een DM te sturen?
Volgens zijn status was zijn laatste reactie op 25 september 2011, 21:40
Dus hij is in ieder geval op tweakers actief.

Probeer dus contact op te nemen.
Wanneer hij, nadat je een tijd lang hebt geprobeerd contact op te nemen, nog steeds niet reageert zou ik aangifte doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 21:59
als waldpyk kan aantonen dat hij werkend verzonden is, kun je het proberen om het op de verzendverzekering te gooien. maar dat moet waldpyk dan oplossen, en dit is een erg lastig traject.

Maar waldpyk heeft een goede status in V&A. dus lijkt mij dat je dit wel direct kunt oplossen met waldpyk.

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
Sandertje03 schreef op maandag 26 september 2011 @ 12:46:
als waldpyk kan aantonen dat hij werkend verzonden is, kun je het proberen om het op de verzendverzekering te gooien. maar dat moet waldpyk dan oplossen, en dit is een erg lastig traject.

Maar waldpyk heeft een goede status in V&A. dus lijkt mij dat je dit wel direct kunt oplossen met waldpyk.
Inderdaad, zelfs de slechte feedback gaat over verkopen die niet zijn doorgegaan, ik denk ook dat het wel goed komt.

Maar hoe zou hij kunnen aantonen dat het werkend verzonden is dan?
En zelfs wanneer het werkend verzonden is ligt het risico bij de verkoper, tenzij anders overeengekomen.
Persoonlijk zou ik dan ook nooit een complete pc verzenden zonder dat de koper het risico van de verzending accepteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 21:59
daan! schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:49:
[...]

...

Maar hoe zou hij kunnen aantonen dat het werkend verzonden is dan?
En zelfs wanneer het werkend verzonden is ligt het risico bij de verkoper, tenzij anders overeengekomen.
Persoonlijk zou ik dan ook nooit een complete pc verzenden zonder dat de koper het risico van de verzending accepteert.
niet. daarom is het ook risico van de verkoper.

Daarom verzend ik ook geen dure, kwetsbare componenten of andere dingen. (bestel het echter wel :P en nog nooit problemen gehad met computer onderdelen)

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-07 00:33
Sandertje03 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 12:54:
[...]

niet. daarom is het ook risico van de verkoper.

Daarom verzend ik ook geen dure, kwetsbare componenten of andere dingen. (bestel het echter wel :P en nog nooit problemen gehad met computer onderdelen)
nja dan nog, als hij die verkoopt met garantie dan moeten wel de stickers erop zitten.
maar dan nog, hoe ga je dit controleren.

altijd moeilijk zo'n zaken.
Pagina: 1