Kan ramgeheugen elkaar tegenwerken?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik wilde het ram geheugen van mij laptop uitbreiden naar 3 gigabyte (windows XP). Er zat al 1,5 gb in en dit leek me dus een verstandige investering. Ik had één geheugenbalk van 2 gb gekocht die 667mhz is (merk: Icidu). Echter, als ik mijn 1gb en mijn 2gb er tegelijk in heb zitten start mijn pc niet op. Het geheugen van 1gb lijkt 800 mhz (merk: Kingston) op het geheugen van 512 mb kon ik geen mhz vinden (merk: ?Hynix?).

Op zichzelf werkt het icidu geheugen wel, maar dan heb ik er dus maar 1 geheugenbalk inzitten en ook maar een maximum van 2gb intern geheugen. Ik dacht dat dit wellicht aan het mhz lag. Vandaar dat ik vanmiddag een 2gb geheugenbalk van 800 mhz heb gekocht (merk Icidu) zodat ik deze kon combineren met mijn kingston van 800mhz. Helaas is dit geen goede oplossing geweest want ook deze Icidu werkt alleen op zichzelf.

Ik zit dus nu met vier geheugenbalkjes:

2gb Icidu 800 mhz
2gb Icidu 667 mhz
1gb kingston 800mhz
512 mb Hynix ??? mhz

Alleen de kingston en Hynix werken correct samen.

Enig idee waar dit aan kan liggen en hoe ik ervoor kan zorgen dat ik alsnog mijn maximum bereik (3gb).

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets meer info is toch wel vereist.Wat voor merk laptop heb je en nog veel belangrijker wat voor moederbord heb je?Als deze bv maar tot 2 GB ondersteunt ben je al uit je probleem.

Dus geef ff wat meer info zodat de mensen hier je ook een duidelijk advies kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Geheugen zal niet zo snel tegen elkaar in gaan... als je een reep van 800 en 667 hebt dan gaat die van 800 gewoon op 667 lopen... Vroeger kon het nog wel eens problemen geven als je verschillende soorten, snelheden etc. bij elkaar in deed.
Tegenwoordig zou dit gewoon goed moeten gaan.

Dus zoals hierboven al genoemt... Meer informatie is nodig.

Edit: heb je de 2 geheugen bankjes van het zelfde merk al geprobeerd bij elkaar in te doen ?

[ Voor 12% gewijzigd door Brummetje op 23-09-2011 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Brummetje schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 19:33:
Geheugen zal niet zo snel tegen elkaar in gaan... als je een reep van 800 en 667 hebt dan gaat die van 800 gewoon op 667 lopen... Vroeger kon het nog wel eens problemen geven als je verschillende soorten, snelheden etc. bij elkaar in deed.
Tegenwoordig zou dit gewoon goed moeten gaan.
Meen wel dat het handig is om de langzaamste dan in het slot 1 te doen (meestal aangegeven op het mobo als DIMM_1 o.i.d.).

Andere optie is booten met alleen die van 667, en dan in het bios de snelheid e.d. handmatig vast te zetten. Staat vaak bij "manual settings" danwel "overclock settings".
Op die manier zullen de 800-modules geforceerd op 667 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 19:29:
Iets meer info is toch wel vereist.Wat voor merk laptop heb je en nog veel belangrijker wat voor moederbord heb je?Als deze bv maar tot 2 GB ondersteunt ben je al uit je probleem.

Dus geef ff wat meer info zodat de mensen hier je ook een duidelijk advies kunnen geven.
Je hebt helemaal gelijk, ik kan maar uitbreiden tot 2gb! Ik dacht dat het alleen met de windows versie van doen had hoeveel er max gebruikt kon worden. Had ook niet verwacht dat de laptop met meer GB helemaal niet meer aan zou gaan.

Wel vreemd overigens, de laptop was voor geïnstalleerd met vista. Die draait volgens mij op 2gb niet eens lekker. Dan moet ik morgen de lastige klant gaan spelen en allebei de geheugenbankjes gaan terugbrengen ;).

Thanks voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 19:43:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, ik kan maar uitbreiden tot 2gb! Ik dacht dat het alleen met de windows versie van doen had hoeveel er max gebruikt kon worden. Had ook niet verwacht dat de laptop met meer GB helemaal niet meer aan zou gaan.

Wel vreemd overigens, de laptop was voor geïnstalleerd met vista. Die draait volgens mij op 2gb niet eens lekker. Dan moet ik morgen de lastige klant gaan spelen en allebei de geheugenbankjes gaan terugbrengen ;).

Thanks voor de hulp!
Je zei dat er "al" 1.5 in zat.. kun je dan niet gewoon 1x2GB bankje (800Mhz) erin doen ? heb je in ieder geval 512 extra geheugen dat kan nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 19:43:
[...]

Thanks voor de hulp!
Geen probleem.En wat vista betreft,die draait nooit lekker! :) Zelfs niet op 16 GB....:P
Pagina: 1