Hee mensen, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb Excel 2007 (NL versie) en loop tegen een probleem op.
Ik kan een waarde selecteren in P20. Met de volgende code tel ik het aantal keren 'winst' in J bij elkaar op, die voldoen aan 2 criteria (namelijk B:B;P19 en C:C;P20).
Code1
Code 2
Kan iemand me helpen?
Echter bevat P20 ook de mogelijkheid om Alles bij elkaar op te tellen, indien 'alle' (p36) wordt geselecteerd. In dat geval moet ik een code hebben, die eerst controleert of 'alle' is geselecteerd. Is dit niet het geval, dan moet Code 1 in gang worden gezet. Is dit wel het geval, dan moet code 2 in gang worden gezet.
Ik kwam niet verder dan:
Wat niet werkt, en toen raakte ik de kluts kwijt
edit: Vergeten [XL 2007] (excel) aan titel toe te voegen
Ik heb Excel 2007 (NL versie) en loop tegen een probleem op.
Ik kan een waarde selecteren in P20. Met de volgende code tel ik het aantal keren 'winst' in J bij elkaar op, die voldoen aan 2 criteria (namelijk B:B;P19 en C:C;P20).
Code1
code:
1
| =AANTALLEN.ALS(B:B;P19;C:C;P20;J:J;"winst") |
Code 2
code:
1
| =AANTALLEN.ALS(B:B;P19;J:J;"winst") |
Kan iemand me helpen?
Echter bevat P20 ook de mogelijkheid om Alles bij elkaar op te tellen, indien 'alle' (p36) wordt geselecteerd. In dat geval moet ik een code hebben, die eerst controleert of 'alle' is geselecteerd. Is dit niet het geval, dan moet Code 1 in gang worden gezet. Is dit wel het geval, dan moet code 2 in gang worden gezet.
Ik kwam niet verder dan:
code:
1
| ALS(P20;P36; AANTALLEN.ALS(B:B;P19;J:J;"winst") AANTALLEN.ALS(B:B;P19;C:C;P20;J:J;"winst")) |
Wat niet werkt, en toen raakte ik de kluts kwijt
edit: Vergeten [XL 2007] (excel) aan titel toe te voegen
[ Voor 3% gewijzigd door BasNijmegen op 23-09-2011 17:30 ]