Hallo iedereen,
Ik heb sinds kort een nieuw systeem aangeschaft.
(Bij azerty met montage en 2 jaar garantie).
Gister heb ik er windows op geinstalleerd etc.
Alleen toen ik mijn pc vandaag booten kreeg ik de volgende error.
CPU fan error please press F1 for setup.
Als ik op F1 druk kom ik in de bios en zie ik dat mijn CPU 70 graden is!
Verder staan al mijn fan metertjes van de CPU in het rood met 600 RPM.
Ik heb geprobeert om mijn bios te resetten.
(Bij windows installatie ben ik in bios geweest omdat 1 HDD niet gevonden werd door windows dus moest hem daar nog even instellen).
Dus dacht dat daar misschien wat fout was gegaan.
Heb de bios proberen te resetten via de default settings knop op zeg maar het start scherm. (niet advanced).
Maar dat heeft ook niet geholpen.
Verder heb ik ook een paar keer gehad dat ik uit de bios vloog en mijn PC maar bleef booten uitvallen en booten. Dacht dat dat waarschijnlijk er aan lag dat mijn CPU te heet was ofzo.
In mijn PC zit de intel i5 2500k ik heb al MB een p8z68 v-pro en mijn koeler is een Mugen 2 rev b.
Ik weet ook zeker dat er niks fout is gegaan bij het monteren want de dag ervoor deed hij het gewoon!
Alvast bedankt
Ik heb sinds kort een nieuw systeem aangeschaft.
(Bij azerty met montage en 2 jaar garantie).
Gister heb ik er windows op geinstalleerd etc.
Alleen toen ik mijn pc vandaag booten kreeg ik de volgende error.
CPU fan error please press F1 for setup.
Als ik op F1 druk kom ik in de bios en zie ik dat mijn CPU 70 graden is!
Verder staan al mijn fan metertjes van de CPU in het rood met 600 RPM.
Ik heb geprobeert om mijn bios te resetten.
(Bij windows installatie ben ik in bios geweest omdat 1 HDD niet gevonden werd door windows dus moest hem daar nog even instellen).
Dus dacht dat daar misschien wat fout was gegaan.
Heb de bios proberen te resetten via de default settings knop op zeg maar het start scherm. (niet advanced).
Maar dat heeft ook niet geholpen.
Verder heb ik ook een paar keer gehad dat ik uit de bios vloog en mijn PC maar bleef booten uitvallen en booten. Dacht dat dat waarschijnlijk er aan lag dat mijn CPU te heet was ofzo.
In mijn PC zit de intel i5 2500k ik heb al MB een p8z68 v-pro en mijn koeler is een Mugen 2 rev b.
Ik weet ook zeker dat er niks fout is gegaan bij het monteren want de dag ervoor deed hij het gewoon!
Alvast bedankt