[HTML/CSS] Safari weigert selectief text te renderen.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een moeilijk te omschrijven probleem. Toch een poging: onlangs heb ik een wordpress theme gemaakt. Alles prima, met uitzondering van de rendering op Safari (zowel mac als win). Als de website niet gecachet is, worden stukken tekst niet weergegeven die wèl in de DOM terug te vinden zijn. Als deze tekst in een A element met een :hover pseudoclass staan, verschijnen ze met een mouseover event. Als ik in de debugger eigenschappen van de style van verborgen tekst aanpas, verschijnt het ook. Het lijkt er dus op dat de browser pas bewust wordt van deze content als het erop gettandeerd wordt.

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/atr9xx.jpg
Dit is een screenshot van Safari, het probleem en de DOM structuur.

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2n650si.jpg
Precies dezelfde code maar dan in Chrome. Firefox en IE geven het ook goed weer.

Hier de link:

*snip* maak even een uitgeklede(!) testcase a.u.b.

Heeft iemand hier iets soortgelijks meegemaakt of een oplossing in gedachte? Ik heb al overwogen met javascript de style van alle content te manipuleren op een timer na een document ready state om het effect van zo'n mouseover te emuleren maar dit is wel heel gortig.

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 23-09-2011 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wil je even zo vriendelijk zijn een uitgeklede(!) testcase te maken? Je link valt onder spam en daarbij heeft natuurlijk niemand zin om door lappen HTML/CSS/JS te moeten spitten om een misschien wel ergens een ontbrekende puntkomma te moeten ontdekken oid die je zelf, als je een testcase maakt, ook prima kunt ontdekken.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 15:53
De link is verwijderd, maar als algemene tip kan ik geven: Installeer Firebug en bijvoorbeeld de html validator in Firefox en check of je code een beetje correct is.

Edit: Of een vergelijkbare debugger inderdaad, als je ook maar valideert.

Safari heeft een erg goede render-engine, dus het kan bijna niet anders dan dat het hier gaat om validatiefouten, of om hele exotische / omslachtige stijling. Zou ook kunnen dat je je float containers niet cleart.

En als het om html5 gaat, dan zou het kunnen dat je een te oude versie gebruikt van Safari. Maar dan gaan eindgebruikers ook problemen krijgen als ze ie7, ie8, ie9, firefox 2-3 of een andere (iets) oudere browser gebruiken. Voor HTML5 zijn de nodige scripts nodig om dit crossbrowser werkend te krijgen.

[ Voor 40% gewijzigd door geert1 op 23-09-2011 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Zover ik even snel kan zien op het screenshot zouden het problemen met de html5 standaard kunnen zijn in combinatie met een misschien relatief verouderde Webkit renderengine in Safari.

Daarnaast is de debugger in zowel Safari als Chrome zeker evengoed als Firebug, dus dat maakt zeker niet uit :).