Bij een klant bezig ik bezig met een view te maken op een tabel. Nu is dit op zich niet zo schokkend, maar het was de bedoeling om een bepaalde waarde uit een CLOB veld te halen.
Dit heb ik opgelost door:
Nu werkt deze als losse code perfect, maar nu wil ik in mijn huidige select meenemen. Nu heb ik in de view 4 tabellen die ik aan elkaar UNION en met een ranking de juiste waarde bepaal. Om de code schoon te houden zou het mooi zijn om hier een function/procedure van te maken en ik deze kan aanroepen. Een voorbeeld van de select waar hij in moet is:
Hier in de 2e select zou ik dus graag de function willen aanroepen om uit de tabel "gegevens" van de tabel X de waarde van INSUFFICIENTIE te bepalen. Die code moet dus in uiteindelijk in 4 selects komen van 4 verschillende tabellen. Dus de FROM is variabel.
Wie o wie kan deze beginnende sql'er een beetje helpen?
Dit heb ik opgelost door:
code:
1
2
3
4
5
| select substr (gegevens, instr (gegevens, 'INSUFFICIENTIE=',1,1) + 15, instr (gegevens, chr(27), instr (gegevens, 'INSUFFICIENTIE=',1,1),1) - instr (gegevens, 'INSUFFICIENTIE=',1,1) - 15) insufficientie from djps_beschikking; |
Nu werkt deze als losse code perfect, maar nu wil ik in mijn huidige select meenemen. Nu heb ik in de view 4 tabellen die ik aan elkaar UNION en met een ranking de juiste waarde bepaal. Om de code schoon te houden zou het mooi zijn om hier een function/procedure van te maken en ik deze kan aanroepen. Een voorbeeld van de select waar hij in moet is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| SELECT all_bes.*, RANK() OVER (PARTITION BY verzekerde_id, zorgjaar ORDER BY voorkeur, datum_verwerkt DESC, beschikking_id DESC) AS rank_level FROM ( SELECT hjps_beschikking_id beschikking_id, landcode, verzekerde_id, status_verwerking, bijdragen_nom, bijdragen_zvw_laag, bijdragen_zvw_hoog, bijdragen_awbz, inhoudingen_nom, inhoudingen_zvw, inhoudingen_awbz, wettelijke_rente, totaal_hcf, woonlandfactor, beschikkingsbedrag, zorgjaar, NVL(datum_verwerkt, TO_DATE('01-01-1900', 'dd-mm-yyyy')) datum_verwerkt, 'HJPS' groep, 1 voorkeur FROM hjps_beschikking WHERE status_verwerking = 'A' UNION ALL *tweede table* |
Hier in de 2e select zou ik dus graag de function willen aanroepen om uit de tabel "gegevens" van de tabel X de waarde van INSUFFICIENTIE te bepalen. Die code moet dus in uiteindelijk in 4 selects komen van 4 verschillende tabellen. Dus de FROM is variabel.
Wie o wie kan deze beginnende sql'er een beetje helpen?