Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Probleem met toegangsrechten op map.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik ervoor zorgen dat wanneer een gebruiker via de verkenner onderstaand invoert, dus:

\\192.168.22.1\Home\BAV\Medewerkers, hier geen toegang tot heeft / deze niet te zien krijgt? De gebruiker moet overigens wel gewoon op internet kunnen.

Het probleem treedt als volgt op: de pc waarop ik dit test is niet lid van het domein, maar zit aangesloten via een draadloze verbinding. De draadloze router zit wel aangesloten op de router die het netwerkverkeer verzorgt voor het domein (bestaande uit een Windows 2008 server). Wanneer ik eerdergenoemd adres invoer op een in het domein aangemeld systeem (ingelogd als medewerker) krijg ik de melding dat deze map niet toegankelijk is. Dit is met policies op de server zo ingesteld.

Mocht iets niet duidelijk zal ik proberen het duidelijker uit te leggen.

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 11:16:

Mocht iets niet duidelijk zal ik proberen het duidelijker uit te leggen.
Doe dat eerst maar eens ff , want snap er niks van.
Maar mijn eerste gedachte gaat uit naar Enable access based enumeration

www.degroot-it.nl

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-11 11:47
Betekent dit ook dat als je met een laptop bij jullie binnenstapt en met een kabeltje op het netwerk aansluit je meer rechten hebt dan een aangemelde gebruiker?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Verwijderd

Topicstarter
Tens schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 11:29:
Betekent dit ook dat als je met een laptop bij jullie binnenstapt en met een kabeltje op het netwerk aansluit je meer rechten hebt dan een aangemelde gebruiker?
Vandaar mijn vraag aangezien dit inderdaad blijkbaar het geval is wanneer ik het ip-adres van de server invoer :?

Verwijderd

Wat zijn de rechten op SMB niveau en op NTFS niveau?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 11:37:
Wat zijn de rechten op SMB niveau en op NTFS niveau?
Ik zal het een en ander proberen te verduidelijken:

De E drive van de server is ingedeeld als DATA schijf. Hierop staan 3 mappen, te weten:

Home (met daaronder de submap BAV).
VOL1
VOL2

De Home-map is gedeeld, hier staan geen rechten op ingesteld. Hieronder is er een map BAV (ook gedeeld).
Hierop hebben Authenticated Users (Full Control, Change en Read) en Domain Admins (FC, C en R).

Onder BAV staan de volgende submappen:

AllUser_LLN (gedeeld) (Local Groups aangemaakt hebben rechten hierop)
AllUser_LRK (gedeeld) (Local Groups aangemaakt hebben rechten hierop)
Leerlingen (Homedirectory's Leerlingen)
Medewerkers (Homedirectory's Leerkrachten)
Team (gedeeld) (Local Group aangemaakt heeft rechten hierop)

Als jullie mij kunnen aangeven waar het fout zit (of de niveau's waarop ik rechten moet instellen)?

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-11 11:47
een school!(lees tientallen potentiële 'hackertjes')

Ik zou wifi acuut platgooien.
Probeer zelf uit wat je als 'indringer' allemaal kan, kom je vanzelf bij het probleem

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Pagina: 1