Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

windows 7: applicaties starten op een specifiek beeldsccherm

Pagina: 1
Acties:

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoihoi

Ik zit al dagen de prutsen met mijn window-manager in windows, als unix man zijnde :).

Het betreft hier een setup met 2 beeldschermen, 1 full HD scherm op HDMI/DVI en een VGA-based touchscreen op 800x600 oid.

Nu wil ik graag automatisch programma's op een van beide schermen starten vanaf de command-line.
Normaliter zou ik dan bijvoorbeeld doen:

code:
1
vlc.exe C:\film.avi

Even heel kort door de bocht... maar ik wil heel graag zeker weten dat de applicatie (vlc, maar ook een browser) altijd op een specifiek scherm uitkomt.

Kan iemand me vertellen hoe ik dat kan doen?

Zoeken op:

windows window-manager
windows 7 start application specific display command-line

etc werken ook niet; de meeste dingen vertellen je dat je het grafisch moet doen. Dat is leuk , maar ik moet het wel vanuit mijn eigen software kunnen doen en dus bij voorkeur command-line based.

Extra apps zijn geen probleem, als het maar gratis is.

Verwijderd

Met UltraMon oid? kan je gewoon een programma naar een scherm slepen, en de volgende keer dat je dat programma draait, staat hij nogsteeds op hetzelfde scherm.

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 16:49
Met UltraMon kan je ook shortcuts maken dacht ik, dan zou je die shortcut via de cli aan kunnen roepen.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Kijk dat is tof, dat gaan we dus straks proberen! Bedankt voor de info, heren!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-11 22:53
Is het in windows 7 niet standaard dat ie onthoudt op welke desktop de applicatie het laatste gedraait heeft? Wij hebben hier de TV aangesloten op een PC en de mediaplayer start standaard daar op, tenzij we em de keer ervoor terug hebben gesleept naar de PV desktop (vrij irritant zelfs).

Maar misschien begrijp ik het probleem niet helemaal :) Sowieso nooit geprobeerd met de command line.

[ Voor 6% gewijzigd door Morrar op 22-09-2011 23:02 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Nou ja ik moet met een applicatie een browser op het ene scherm hebben en vlc op het andere (de browser bedient de mediaspeler, via een touchscreen). Die applicatie van mij roept VLC gewoon via de command-line aan, maar het werkte tot voor kort niet helemaal betrouwbaar hadden we het idee.

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-11 12:03

M0nkeymen

Monkeystyle!

Misschien is deze tool wat?
http://dualmonitortool.sourceforge.net

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ultramon is betaald en wellicht daardoor helaas geen optie.
Dualmonitortool: ik had hem gezien maar had het idee dat de handige plaatsing alleen gebeurt als je applicaties via dualmonitortool start. Kan iemand dat bevestigen/ontkennen?
Pagina: 1