Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Speakerset zonder dreunende bass.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb sinds een halfjaar een Logitech Z523 2.1 setje, geluid is goed en heb daar niks over te klagen.

Het enige probleem wat ik heb met de set is dat wanneer je het volume wieltje ook maar een fractie draait het lijkt alsof op 100% staat. Als het wieltje op 10% staat is het zacht, zoals het hoort, maar ga je naar de 20% dan knalt het opeens. Het is meer bas dan geluid uit de speakers, zo lijkt het.

We hebben thuis een mediakamertje met een Xbox 360 Slim, Full HD scherm et cetera. Alleen is deze set op een of andere manier te dreunend. Iedereen in het huis kan het horen, we hebben onder de subwoofer isolatieplaten gekocht voor het afvoeren van de trillingen.

Veel mensen hebben dit probleem met deze set(logitech forums), met het volume.

Ik ga een nieuwe set kopen, maar heb na veel kijken op internet nog niet een goede kandidaat kunnen vinden.

Is er iemand die een goede 2.1 set heeft en die aan te raden is, of een die goed geluid levert

Mijn budget is tot €120,-

Alvast bedankt,

Maxie1992

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-11 20:53

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Zit er geen knopje op de subwoofer waarmee je het volume van de subwoofer aan kan passen? Lijkt me een goed setje waar degelijk geluid uit moet kunnen komen zonder dreunend over te komen ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Een stereo setje?

Kan je niet op de apparaten de verschillende frequenties regelen? Ik heb hier ook een Logitech setje staan 2.1 X230, en daar kan gewoon de bas op de woofer geregeld worden, onafhankelijk van het volume van het stereo setje. Desnoods kan ik de woofer er zelfs volledig tussen uit laten.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik kan de bas regelen, dat is geen probleem. Het gaat mij meer om de speakers die qua volumeregeling niet kloppen, ze gaan van enorm zacht naar enorm hard als je maar een beetje draait aan de volumeknop.

Is er niet een beter merk dan Logitech? Of moet ik zo'n TurtleBeach headset kopen?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-11 19:53

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 22:21:
Ik kan de bas regelen, dat is geen probleem.
Dan moet je misschien je topic titel even aanpassen, want dit is verwarrend:
"Speakerset zonder dreunende bass."
Nou heb ik een heel stel van die Logitech dingen meegemaakt bij kennissen. Stuk voor stuk vind ik de bas veel te aanwezig.

Verder wat betreft dat volume probleem: regel het volume in Windows eens een stuk naar beneden, waardoor je de Logitech set dus harder moet zetten om hetzelfde nivo te halen. Wellicht dat het probleem waar je het over hebt zich nu verplaatst naar de "onhoorbare" regio omdat het te zacht is geworden.

[ Voor 44% gewijzigd door remco_k op 23-09-2011 00:04 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
remco_k schreef op donderdag 22 september 2011 @ 23:59:
[...]

Dan moet je misschien je topic titel even aanpassen, want dit is verwarrend:
"Speakerset zonder dreunende bass."
Nou heb ik een heel stel van die Logitech dingen meegemaakt bij kennissen. Stuk voor stuk vind ik de bas veel te aanwezig.

Verder wat betreft dat volume probleem: regel het volume in Windows eens een stuk naar beneden, waardoor je de Logitech set dus harder moet zetten om hetzelfde nivo te halen. Wellicht dat het probleem waar je het over hebt zich nu verplaatst naar de "onhoorbare" regio omdat het te zacht is geworden.
Het gaat hier om een opstelling van een Xbox 360 die gekoppeld is aan de speakerset. Sorry dat niet vermeld stond.

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:56

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Kanje het volume niet regelen aan je XBOX zelf? softwarematig. lijkt me echt nogal wiedes om enkel hiervoor een nieuwe stereoset te kopen hoor.

En als je echt je bas er niet uitkrijgt kanje nog altijd zelf een highpass ertussen steken,

http://www.st-andrews.ac....xperiment/highpass/hp.gif

gewoon klein condensatortje in serie zetten of een spoelletje parallel kunnen al wonderen doen. Zelf eens wat mee prutsen, (deed wonderen op mijn aldi speakers :) )
Pagina: 1