Toon posts:

Router op router/modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb afgelopen week een TL-WR1043ND router gekocht om mijn bereik en snelheid wat op te schroeven. Mijn oude router/modem is een DV-2020. Het idee is dus om de TL op de oude DV te zetten en zo internet uit te zenden. Alle computers hebben een draadloze verbinding. Ik krijg mijn internet echter nog niet op de nieuwe router. Nu heb ik al geprobeerd de instellingen een beetje te veranderen, zoals bridging en DHCP uitzetten, maar nog zonder succes.

Kan iemand mij op weg helpen?

Bij voorbaat dank.

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-02 15:34
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 20:21:
Hallo,

Ik heb afgelopen week een TL-WR1043ND router gekocht om mijn bereik en snelheid wat op te schroeven. Mijn oude router/modem is een DV-2020. Het idee is dus om de TL op de oude DV te zetten en zo internet uit te zenden. Alle computers hebben een draadloze verbinding. Ik krijg mijn internet echter nog niet op de nieuwe router. Nu heb ik al geprobeerd de instellingen een beetje te veranderen, zoals bridging en DHCP uitzetten, maar nog zonder succes.

Kan iemand mij op weg helpen?

Bij voorbaat dank.
Router naar factory defaults resetten?
Aangesloten op Lan poort op de router 1 en router 2
DHCP moet dus uit dat is goed
Ze moeten in de zelfde ip range zitten

• egonolieux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-01-2024

egonolieux

Professionele prutser

Als je verschillende routers/modems op elkaar wilt aansluiten moet je er voor zorgen dat slechts één van deze "alles beheert". Dit houdt in dat de hoofdrouter/modem ingesteld wordt voor NAT/DHCP en dergelijke (je moet er ook voor zorgen dat alle routers binnen dezelfde IP range zitten zoals de persoon hierboven reeds vermeldde).

Alle andere routers/modems moeten uiteindelijk via de hoofdrouter/modem communiceren, die toegang heeft tot het WAN (dient als gateway). Deze moeten dus ook op een LAN poort aangesloten zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het morgen weer een keer proberen, bedankt alvast!

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt! Bedankt!

• egonolieux

egonolieux

Professionele prutser

geen probleem :)

Verwijderd

Topicstarter
Toch nog een probleempje tegengekomen. Het gebeurt nu zo'n 3x per uur dat mijn internet wegvalt (verbinding blijft wel stabiel). Na een paar seconden komt het wel weer terug, maar het is wel vervelend (gaming ed.). Toen ik bij een 'uitval' op 192.168.1.1 ging kijken, kwam ik terecht bij de pagina van mijn nieuwe router, terwijl dit normaal de pagina van de oude router is. Heeft iemand een een idee hoe ik dit kan oplossen?

(Beveiliging staat op WPA2-AES met 0 interval; mocht dit uitmaken)

• egonolieux

egonolieux

Professionele prutser

Heb ik ook al een paar keer gehad; heel vervelend inderdaad. Momenteel heb ik zelf 2 netgears aan elkaar gekoppeld (WNDR3700 & WNR2000), maar als ik er een goedkope belkin router bijgooi dan krijg ik hetzelfde probleem. Ik vermoed dat het een bug is vooral bij de goedkopere routers; misschien kan je eens een firmware update doen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 14:15:
Toen ik bij een 'uitval' op 192.168.1.1 ging kijken, kwam ik terecht bij de pagina van mijn nieuwe router, terwijl dit normaal de pagina van de oude router is. Heeft iemand een een idee hoe ik dit kan oplossen?

(Beveiliging staat op WPA2-AES met 0 interval; mocht dit uitmaken)
egon088 heeft een belangrijke stap niet expliciet genoeg vermeldt, je nieuwe router moet een ander ip hebben dan je oude router.
Dus een router geef je als ip 192.168.1.1, de ander 192.168.1.2.

Nu is het namelijk zo dat je gateway naar het internet 192.168.1.1 is, maar je hebt 2 apparaten met dit ip, en daar komen de problemen vandaan.

Hier overigens een soort gelijke oplossing als die ven egon088, maar dat vollediger: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

[ Voor 31% gewijzigd door job op 24-09-2011 16:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Een andere ip erop gegooid en het lijkt te werken. Bedankt voor alle hulp! Jullie helpen me echt uit de brand :)
Pagina: 1