• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 11:49
ik heb deze ook al bij de grafische kaarten en displays neergezet omdat het wss daarom ging. en nu kom ik erachter dat dat dus misschien niet het geval is.

verhaal:

ik heb vandaag mijn nieuwe moederbord binnen gekregen, een gigabyte ga-990fxa-ud3.
inbouwen en alles ging goed zonder problemen, op wat krappe plekjes in een kleine kast na. maargoed.
de ram, voeding, 2 hdd's, de gpu en de cpu heb ik overgezet van mijn oude bord.

Nu probeerde ik hem aan te zetten, en de grafische kaart blies als een gek op 100%. dat had ik wel vaker bij mijn oude mobo. maar het verschil nu is, dat hij niet door wil starten.
het moederbord gaf 1 lange beep en 2 korte (of eigg 1 lange met enorm kleine intervallen), en las dus uit de handleiding dat de gpu of de display defect is. 1 lange beep is de cmos instellingen.
ik heb de gpu eruit gebouwt en erin gebouwt en voor de zekerheid maar de bios gereset met een jumper. dit heeft helaas niet geholpen...
ik heb ook geprobeerd zonder de gpu, en dan doet deze hetzelfde.

als je de aan/uitknop indrukt gaat de pc wel uit, maar als je de knop loslaat gaat ie weer aan.

hoekomt dit?

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• K1pje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:27
Al een BIOS/ UEFI reset geprobeerd? stroomkabel in de videokaart gestopt?

Overigens kan je genoeg tips vinden in de hangen en opstartproblemen troubleshooter

• egonolieux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-01-2024

egonolieux

Professionele prutser

Je zegt dat hij nog altijd dezelfde beepcode geeft zelfs als je GPU er uit is? Dan denk ik niet dat de GPU de schuldige is. Voor de zekerheid kan altijd je GPU eens op een ander systeem testen om te kijken of dit werkt.
Verder zou ik eens een harde biosreset doen. Batterij uit het moederbord halen en 5-10 minuten wachten voor je het er weer insteekt.

Edit: ik zie dat je een AM3+ bord hebt, en ik weet dat deze slechts de processors van AM3 ondersteunen die binnen de limiet van het verlaagde TDP liggen. Kan je misschien eens de volledige specs (processor) van je systeem geven?

[ Voor 24% gewijzigd door egonolieux op 22-09-2011 21:39 ]

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 11:49
processor is een athlon 2 x4 640, gegeven tdp is 95 watt, hwmonitor geeft 105 watt aan.

maargoed,
het probleem is opgelost :D
bleek dus dat het koppelstukje dat ik gebruik om de gpu te voeden 2 stekkers had naar de voeding. ik had er maar 1 aangesloten. ik keen er heel makkelijk overheen vanwege alle kabels die ik niet kan wegwerken in deze kast.

gooi er maar een slotje op :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.