Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC opnieuw geassembleerd - BSOD bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-10 13:43
Hi guys! Ik zit met een probleem waarop ik het antwoord niet meer weet. Ik heb de onderdelen in mijn PC vanmiddag van een CM 690 PURE overgezet naar een Corsair Graphite 600T. Nu heb ik alles erin zitten, maar hij wil niet meer opstarten. De eerste keer dat ik hem opstart gooide hij me meteen in Windows opstartherstel, brave burger dat ik ben heb ik dat doorlopen, maar hij vertelde me dat dat niet gelukt was. De keren erna krijg ik bij het Windows starten... scherm na een paar seconden een hele snelle BSOD en reset hij zich. Die BSOD is zo snel dat ik niet kan zien wat er de foutmelding is.

Mijn systeem:

Intel Core i7 2600k
MSI P67A-GD65 B3
Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C8
Antec TP-650
Asus EAH5870/2DIS/1GD5/V2 (zit er op dit moment niet in)
Gigabyte GV-R587UD-1GD
Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2R5 80GB (met Windows 7 64-bit Home Premium)
Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB

Wat heb ik geprobeerd?
- Opstartherstel werkt dus niet.
- Opstarten met de Windows CD, als ik Uw computer herstellen kies krijg ik de volgende foutmelding: Deze versie van Opties voor Systeemherstel is niet compatibel met de versie van Windows die u probeert te herstellen. Gebruik een herstelschijf die met deze versie van Windows compatibel is. (Met twee 64-bit Windows Home Premium schijven geprobeerd, waaronder degene waar de Windows installatie vanaf komt.)
- Het resetten van de CMOS, geen verschil.

Het UEFI herkent alle drie de schijven.

Iemand die me raad kan geven? Het wordt gewaardeerd!

Verwijderd

Ik gok erop dat iets niet goed vastzit in je PC. Je hoort geen piepjes?

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Zorg eens gauw dat je herstarten bij een BSOD uitschakeld en kom vervolgens met op zijn minst een foutmelding terug. Liever nog met een dump-bestand. Hier kan niemand wat mee natuurlijk ;)

• Wlie
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
RolfLobker schreef op donderdag 22 september 2011 @ 19:01:
Zorg eens gauw dat je herstarten bij een BSOD uitschakeld en kom vervolgens met op zijn minst een foutmelding terug.
Dit kan je toch alleen instellen in windows? Aangezien de TS windows niet in komt gaat dit lastig worden...

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-10 13:43
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 18:55:
Ik gok erop dat iets niet goed vastzit in je PC. Je hoort geen piepjes?
Geen piepjes helaas, ook geen lampjes code op het moederbord. Zo dan nogmaals alle aansluitingen controleren.
RolfLobker schreef op donderdag 22 september 2011 @ 19:01:
Zorg eens gauw dat je herstarten bij een BSOD uitschakeld en kom vervolgens met op zijn minst een foutmelding terug. Liever nog met een dump-bestand. Hier kan niemand wat mee natuurlijk ;)
Woops, ik dacht dat dat alleen in Windows zelf kon. Heb het uitgeschakeld en heb nu de BSOD voor me:
0x0000007B (0xFFFFF880009A97E8, 0xFFFFFFFFC0000034, 0x0000000000000000,0x0000000000000000)

En dat heeft het opgelost, UEFI stond op IDE modus, niet op AHCI. Nu start hij gewoon door. Mijn dank is groot! *O* *O* :F *O*
Wlie schreef op donderdag 22 september 2011 @ 19:33:
[...]

Dit kan je toch alleen instellen in windows? Aangezien de TS windows niet in komt gaat dit lastig worden...
Dacht ik dus ook, maar in het scherm waarbij je kunt aangeven dat je in de veilige modus wilt opstarten kun je ook aangeven dat na een systeemcrash hij niet meer automatisch moet herstarten.