Gisteravond kwam ik na het tvkijken weer bij mijn pc en zag dat deze vol vensters met rode kruizen stond.
De startbalk was verdwenen, programma's waren er nog wel, en bij het ctrl-alt-dellen kreeg ik nog een foutmelding.
Leuk grapje van Windows dacht ik. Pc uitgedaan en opnieuw opgestart.
Krijg ik na de BIOS enkel nog een knipperend (DOS) streepje.
Inmiddels is dit streepje een melding geworden:Reboot and select a proper boot device.....
Ik heb alle andere schijfen al gedisconnect en enkel mijn ssd overgelaten+optische drive.
In de BIOS wordt netjes mijn schijf weergegeven en de S.M.A.R.T zegt dat er niks aan de hand is.
Ook kan ik de schijf netjes vanaf mijn laptop als externe schijf benaderen en door alle mappen bladeren.
Vervolgens heb ik mijn Windows 7 cd gepakt en deze oplaten starten.
Echter wordt er in het lijstje met besturingssystemen niet een weergegeven.
In de prompt heb ik bootrec.exe /FixMbd gedaan.
Bij bootrec.exe /FixBoot krijg ik een melding dat "het element niet bestaat"
Bij bootrec.exe /RebuildBcd vind hij netjes C:\Windows maar als hij vraagt of hij deze moet toevoegen aan de bootlist en ik bevestig dit. Dan verteld het mij weer dat "het element niet bestaat" .
Windows 7 Ultimate
ASUS p8p67 Deluxe
OCZ Vertex 3 120GB
Dit zijn denk ik de dingen die van belang zijn.
De startbalk was verdwenen, programma's waren er nog wel, en bij het ctrl-alt-dellen kreeg ik nog een foutmelding.
Leuk grapje van Windows dacht ik. Pc uitgedaan en opnieuw opgestart.
Krijg ik na de BIOS enkel nog een knipperend (DOS) streepje.
Inmiddels is dit streepje een melding geworden:Reboot and select a proper boot device.....
Ik heb alle andere schijfen al gedisconnect en enkel mijn ssd overgelaten+optische drive.
In de BIOS wordt netjes mijn schijf weergegeven en de S.M.A.R.T zegt dat er niks aan de hand is.
Ook kan ik de schijf netjes vanaf mijn laptop als externe schijf benaderen en door alle mappen bladeren.
Vervolgens heb ik mijn Windows 7 cd gepakt en deze oplaten starten.
Echter wordt er in het lijstje met besturingssystemen niet een weergegeven.
In de prompt heb ik bootrec.exe /FixMbd gedaan.
Bij bootrec.exe /FixBoot krijg ik een melding dat "het element niet bestaat"
Bij bootrec.exe /RebuildBcd vind hij netjes C:\Windows maar als hij vraagt of hij deze moet toevoegen aan de bootlist en ik bevestig dit. Dan verteld het mij weer dat "het element niet bestaat" .
Windows 7 Ultimate
ASUS p8p67 Deluxe
OCZ Vertex 3 120GB
Dit zijn denk ik de dingen die van belang zijn.