Grafische kaart volgorde

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Topicstarter
Hallo,

Vanaf volgende week heb ik een leuke crossfire set-up. Het gaat om 2 HD5870.
HIS HD 5870 iCooler V Turbo (http://www.guru3d.com/art...0-v-icooler-turbo-review/)
Sapphire HD5870 refference koeler (pricewatch: Sapphire HD5870 1GB GDDR5 PCI-E (Game Edition)

Ik ben sowieso van plan om hier een Accelero Twin Turbo Pro op te monteren (beide) maar tot die tijd moet ik het even doen met de stock koelers.

Als ik de kaarten los laat lopen dan wordt de HIS kaart minder warm dan de Sapphire kaart. Nu is mijn vraag dus of het uit maakt welke twee van de kaarten ik boven hang en welk onder? Wat is verstandiger ivm met warmte? Zelf denk ik dat de kaart waarop m'n beeldschemeren direct zijn aangesloten meer te doen krijgt en dus warmer word --> HIS boven omdat deze beter koelt. Maar wat vinden jullie?

Het zit in een CM 690II advanced. Is het verstandig om via een 120mm fan in de zijkant van de kast nog wat extra koele lucht erin te blazen of juist warme lucht eruit te zuigen?

Alvast bedankt!

Tim

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je die dingen in crossfire draait zal het niet zoveel uit maken op welke kaart je de beeldschermen aansluit, de berekeningen worden uiteindelijk toch door beide kaarten gedaan. En in 2D maakt het geen fluit uit, het verschil ga je in de temperatuur echt neit merken.

Verwijderd

Ikzelf heb een gtx580 x2 en gebruik een 120mm aan de zijkant als intake, het blaast de rest wel uit de achterkant en bovenkant, ivm 200mm & 120mm intake aan de voorkant.
Werkt overigens prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2011 17:22 ]

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Theoretisch gezien kan je het beste degene met de beste fan onder doen.

• Mu.siQ

Mu.siQ

Topicstarter
Dankjewel. Het gaat me dus om de volgorde, niet om de kaart waar ik de beeldschermen op moet aansluiten ;-)

Nou ja, ik vogel wel wat =)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Beatboxx schreef op donderdag 22 september 2011 @ 17:23:
Theoretisch gezien kan je het beste degene met de beste fan onder doen.
Juist boven, warmte stijgt op. Zet je degene met de slechste koeler boven dan zal die een stuk heter worden dan de andere doe je het andersom dan zitten de temperaturen dichter bij elkaar.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Mu.siQ

Mu.siQ

Topicstarter
-The_Mask- schreef op donderdag 22 september 2011 @ 17:35:
[...]
Juist boven, warmte stijgt op. Zet je degene met de slechste koeler boven dan zal die een stuk heter worden dan de andere doe je het andersom dan zitten de temperaturen dichter bij elkaar.
Ik denk dat ik de HIS boven doe en de Sapphire onder. Ik kan eventueel de boel nog 's omdraaien maar dat zie ik dan wel weer.

Bedankt

Pagina: 1