• Logitech1
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-08 19:22
Hallo allemaal, Weet niet als die in het goeie topic staat maar het leek me aardig in de richting.

Ik zit met het volgende probleem, Laptop gekregen om opnieuw te installeren. Er stond eerst Windows Vista op maarja dit was niet zon succes en wil die (Klant) terug naar Windows XP. Maarja makkelijker gezegt dan gedaan, Ik stop dus men Windows xp cd er in en krijg foutmelding van dat die de schijfen niet herkent. naja ik gegoogled natuurlijk, en er achtergekomen dat der een sata schijf in zit en Windows XP ondersteund dit helaas niet, vervolgens opzoek gegaan naar sata drivers om die vervolgens wel goed te kunnen instaleren.

Het model betreft :

Asus Z53SSeries
Orginele Windows XP Home Edition

En de HDD zit er in : ST9160821AS..

Wie helpt mij uit de brand?

Bvb

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Intel storage drivers slipstreamen in je Windows XP source. ... google weet hier heel veel van en met nLite kan het ook prima.

Succes!

https://discord.com/invite/tweakers

• Logitech1
Maaruh ik heb nlite geprobeert allen dan moest ik de sata drivers van de harde schijf hebbn.. En die kan ik niet vinden op internet.. dus ik zit met een probleem heeft misschien iemand anders hier nog een uitleg over hoe ik dit het beste aan kan pakken

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

sata drivers van de chipset, niet van de drive. Volgens Google zit er een Intel processor in, dus 99 van de 100 gevallen ook een Intel chipset, je moet dus de drivers van Intel slipstreamen in de XP installatie CD.

http://downloadcenter.int...+Rapid+Storage+Technology en dan de F6 floppy downloads.

@ Tazzios: Dat is wel een erg makkelijke manier. :)

[ Voor 99% gewijzigd door MegaTronics op 22-09-2011 17:51 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 17:09
moederbord model zou handig er zijn om te weten als je wilt weten welke sata CHIPSET driver je nodig hebt.

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:29

Tazzios

..

sllipstream de mass storagepack van driverpacks.net.
Weinig kans dat dat niet werkt. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Tazzios op 22-09-2011 17:50 ]

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Kan je niet beter SP3 slipstreamen? Die ondersteunt dan toch ook sata?

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:48
Gewoon alles slipstreamen wat je vindt.

• Logitech1
Kheb gekeken bij everest maar daar staat bij moederbord : Uknown dus daar heb ik weinig aan.. Ik heb al gekeken op de asus site maar daar staat weer dat die niet gevonden is..

• Logitech1
Ik slipstream die driverspack.net en dan hooop ik dat die werkt.. en anders sp3 gewoon slipstreamen?

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

In Everest kijken naar Motherboard - Chipset en dan de South Bridge.

[ Voor 12% gewijzigd door MegaTronics op 22-09-2011 17:59 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logitech1
Naja ik heb dus wat geprobeert, maar geen resultaat dus verder gekeken wat MegaTronics zij, alleen dat scherm is grijs.. Dus daar heb ik weinig aan de FSB Is wel een : Intel GTL+ Misschien heb je daar wat aan? Op internet kan ik er niet wat wijzer uit worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
Soldaatje schreef op donderdag 22 september 2011 @ 17:53:
Kan je niet beter SP3 slipstreamen? Die ondersteunt dan toch ook sata?
Nee, SP3 voegt geen nieuwe storage drivers toe aan XP.

/edit: Hoewel het natuurlijk wel aan te raden is om deze er meteen in te slipstreamen.

@TS Probeer anders cpu-z eens. Tevens even aan denken om de Intel F6 RST drivers bij nlite in 'textmode' te slipstreamen.

/edit2: Als 't allemaal niet gaat lukken kun je ook nog even in de bios kijken of je de s-ata controller op IDE mode kunt zetten ipv AHCI. Lever je alleen een klein beetje snelheid voor in.

[ Voor 51% gewijzigd door Nielson op 23-09-2011 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logitech1
Jah jongens! Ik heb het,

Chipset : Intel PM965
Southbridge : Intel 82801HBM (ICH8-ME)

Maar wat is nu het beste? gewoon die drivers er bij in slipstreamen? En dan vervolgens ff iso van maken en branden of in de bios die dingen om zetten? PS Laptop is al niet al te snel..

• Logitech1
Niemand?

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Kun je niet gewoon in de BIOS aanzetten dat ie de sata disk herkent als een IDE disk??
Of AHCI aanzetten wil ook weleens helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logitech1
Nee, kan n niet welke drivers moet ik nu slipstreamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Bartjezz schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 22:48:
Kun je niet gewoon in de BIOS aanzetten dat ie de sata disk herkent als een IDE disk??
+1 voor deze. Je moet misschien even zoeken, maar ik denk wel dat het zoiets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
Logitech1 schreef op zondag 25 september 2011 @ 14:01:
Nee, kan n niet welke drivers moet ik nu slipstreamen?
Die MegaTronics noemt in z'n post, hier nog een direct linkje naar de 32bit versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Kuhlie schreef op zondag 25 september 2011 @ 14:15:
[...]

+1 voor deze. Je moet misschien even zoeken, maar ik denk wel dat het zoiets is.
Dankjewel ;)

PS. Lijkt me sterk dat er tegenwoordig niet zoiets in je bios zit. Anders kijk je op internet welke bios er op je laptop zit en kijk je of die functie ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foetus_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
Bartjezz schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 22:48:
Als hij de schijf niet herkent zal AHCI aanzetten nog minder helpen :).

@Logitech
De lepel zit nog niet ver genoeg in je mond?
Misschien moet je je toch even wat meer inlezen voor je "klanten" aanvaard. Indien zoiets simpel als een chipset / sata driver integreren je niet lukt, vraag ik me toch serieus af wat je met de rest van de drivers doet eens Windows geïnstalleerd is.

SP3 zal niet magisch je sata driver ondersteunen. Al is dat slipstreamen wel aan te raden.

De klant komt van Vista maar wil terug naar XP, heeft deze daar een licentie voor? Hoe los je dit op trouwens? ..

Nu, om heel simpel uit te leggen wat andere al zeiden (de oplossing is namelijk al sinds post 2 en verder te vinden..).

Je gaat naar driverpacks , download daar de laatste application en de nodige driverpacks (in jouw geval zou ik gewoon alles aanraden..XP/2003 dus, niet de Vista / 7 packs).

Je start het programma op, kies je bron (cd naar map gekopieerd), past alle driverpacks toe.
Je start Nlite op, kies je folder, kies voor create bootable medium (de andere opties negeer je maar..) en ISO maken maar.
ISO branden op CD.
Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logitech1
Jaah, hoe kan ik dat nu weten voor de tijd? Daar gaat niemand van uit, Tis me inmiddels al gelukt dus geen problemen meer! Ik heb gewoon de raad opgevolgt van foetus_ en dit was dus makkelijker dan ik dacht.. Ik ben jullie zeer dankbaar!
Pagina: 1