i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
Start de PC nog in safe-mode? Zo ja, dan kan je in de logboeken kijken of er eventuele fouten weergeven worden.
Overigens is Facebook geen te vertrouwen website... 1 op de 5 accounts is besmet met virussen of scriptfouten.
Overigens is Facebook geen te vertrouwen website... 1 op de 5 accounts is besmet met virussen of scriptfouten.
Als je de mogelijkheid hebt om je schijf aan een andere PC te hangen kan je dit proberen. Is een guide voor XP, maar moet ook werken onder Windows 7.
Ga mischien toch maar voor een versie installatie...
i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
Welke melding krijg je bij het niet starten? Ik had een paar dagen terug ook een #%@$@ virus; Alureon.DX Deze zorgde er voor dat wachtwoorden gestolen werden en de MBR verkloot. Windows 7 x64 bleef bij het opstarten hangen op een melding van CI.dll. Dat had niks met die dll te maken, maar met het virus. Ik heb toen allerlei tools en antivirus gebruikt om het weg te krijgen, maar het bleef steeds terugkomen. Uiteindelijk een verse installatie gedaan. Gelukkig bewaar ik m'n data apart.... Overigens melden al die tools netjes dat er een infectie was gevonden en genezen. Niet dus. TDSSKiller van kaspersky is er zelfs specifiek voor bedoeld om onder andere dit virus te killen, maar helaas.
Als je die CI.dll melding krijgt kun je trouwens wel gewoon met de Windows DVD de MBR herstellen en dan opstarten. Dan heb je ff tot het virus je PC opeens reboot. Maar als je geen belangrijke data hebt staan op je windowsschijf, zou ik de moeite en het risico niet nemen.
Als je die CI.dll melding krijgt kun je trouwens wel gewoon met de Windows DVD de MBR herstellen en dan opstarten. Dan heb je ff tot het virus je PC opeens reboot. Maar als je geen belangrijke data hebt staan op je windowsschijf, zou ik de moeite en het risico niet nemen.
[ Voor 16% gewijzigd door Crahsystor op 22-09-2011 15:28 ]
Addicted to silent computing
Nope, zelfs safe mode werkt niet.
is het windows xp of windows vista/7 ?
als het windows xp is kan je het volgende proberen :
vanaf windows cd opstarten
R toets voor repareren kiezen als hier om gevraagd wordt.
fixboot commando uitvoeren
fixmbr commando uitvoeren
en daarna sfc /scannow uitvoeren.
Met een windows vista/7 installatie ook de installatie dvd gebruiken en daar kan je kiezen voor een dos/command line scherm
hierbij de zelfde stappen uitvoeren
als het windows xp is kan je het volgende proberen :
vanaf windows cd opstarten
R toets voor repareren kiezen als hier om gevraagd wordt.
fixboot commando uitvoeren
fixmbr commando uitvoeren
en daarna sfc /scannow uitvoeren.
Met een windows vista/7 installatie ook de installatie dvd gebruiken en daar kan je kiezen voor een dos/command line scherm
hierbij de zelfde stappen uitvoeren
For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.
Pagina: 1