FTP voor Dropbox

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Na een half uur gegoogeld te hebben en er niet uitgekomen te zijn, toch maar een topic hier op Tweakers te openen met de volgende vraag...

Is het mogelijk om mijn Dropbox account te benaderen via FTP?

Er is al een manier via WebDAV welke mogelijk gemaakt is door een extern iemand maar dit kost 5 dollar per maand en lijkt mij niet zo veilig, zie: https://dropdav.com/

Zijn er toevallig andere mogelijkheden?

Alvast bedankt.

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 17:37
FTP-toegang is niet ondersteund, dus mocht je het ergens vinden dan is het altijd een externe partij...

Je zou natuurlijk op een server dropbox installeren en de FTP-software dan naar die folder laten wijzen, maar ik weet niet in hoeverre je hier ervaring mee hebt. Ook heb je dan een server nodig.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:54

DarkSide

theres no place like ::1

idd dropbox client thuis installeren. FTP server installaren. Verwijzen naar dropbox folder.
Aan de gang met portmappings en het zou, mij inziens, moeten werken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het dan een NAS oplossing word met FTP

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 17:37
Zou moeten werken afhankelijk van welk besturingssysteem je NAS draait, een zelfbouw zou het makkelijkst zijn...

Overigens zou ik wel SFTP gebruiken om een bepaalde veiligheid te garanderen... lijkt me wat verstandiger.

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:28
Op een NAS kun je dus meestal geen Dropbox installeren, dus dat valt ook gewoon af. Wat je wel kan doen, is een klein servertje (bijvoorbeeld gebaseerd op zon Mini-ITX bordje met een Atom processor van 50e) installeren en daar een OS als Debian op de zetten.

Dan installeer je een FTP server op je servertje. De commands om alles te installeren, staan op de Dropbox site
(zie http://wiki.dropbox.com/TipsAndTricks/TextBasedLinuxInstall). Een FTP server heb je zo geïnstalleerd, je kan het installeren en configureren op deze manier:

code:
1
2
3
su
apt-get install proftpd
nano /etc/proftpd.conf
Pagina: 1