SQL Server Management Studio 2008 R2

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:46
Hallo

Ik heb een probleem bij het openen van SQL Server Managment Studio 2008 R2, vanaf dat ik een verbinding wil leggen met de lokale database krijg ik onderstaande fout een aantal keer te zien:
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/28qpyjr.png
Na het 'ok' klikken kan ik wel aan de DB's die daar op draaien maar als ik bv. verder navigeer naar de maintenance plans of zo, krijg ik die boodschap nog een aantal keer.
Ik heb reeds Management Studio gerepareerd => hielp niets
Ik heb reeds Management Studio geherinstalleerd => hielp niets
Ik heb reeds Management Studio verwijderd, gereboot, opnieuw geïnstalleerd => hielp niets
Ik heb reeds Management Studio versie geüpgradede => hielp niets
Ik heb ook process explorer van Microsoft laten lopen, maar daar werd ik ook niet veel wijzer van.

Als je dan verder gaat zoeken op internet vind je alleen maar mensen die een virus infectie hebben op end-user PC's.
Hebben jullie enig idee wat ik nog zou kunnen ondernemen voor dit op te lossen?

Verwijderd

Google?

Krijg meteen een aantal resultaten hierover te zien.

• X-DraGoN
X-DraGoN schreef op donderdag 22 september 2011 @ 13:46:
Als je dan verder gaat zoeken op internet vind je alleen maar mensen die een virus infectie hebben op end-user PC's.

Hebben jullie enig idee wat ik nog zou kunnen ondernemen voor dit op te lossen?
Bedankt voor de moeite Mostrow, maar dat is het dus niet.

Verwijderd

Maar hoe weet je zeker dat er geen infectie is?
Als je virus scanner er geen herkend wil niet zeggen dat er geen is?
Heb je gekeken of je een 'schone' DLL uit het installatie pakket kunt vissen en de oude verwijderen alwel niet te renamen naar DBNETLIB_old.dll en vervolgens het eens te proberen met de nieuwe DLL?

EDIT:
Gebruik je overigens de x64 of x86 versie want als ik bij mij zelf in de folders kijk, dan zie ik in c:\windows\system32\ en in c:\windows\syswow64\ beide dit bestand staan.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2011 14:03 ]

• X-DraGoN
Ik gebruik de x64 bits versie en bij mij staan ze ook in beide folders.
Op de installatie media kan ik dat bestandje niet vinden, ook niet in de vorm van 'dbnetlib.dl_'

Verwijderd

Ik kan hem je evt. toedoen, mocht je ze nodig hebben.
Laat het mij even weten dan up ik ze wel even zodat je het kan testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 20:50:
Ik kan hem je evt. toedoen, mocht je ze nodig hebben.
Laat het mij even weten dan up ik ze wel even zodat je het kan testen
Je mag ze altijd ergens zetten, haal ik ze wel af en test ik even. Online vind ik alleen heel oude versies terug van deze file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-DraGoN ik heb je een DM gestuurd met de link naar de bestanden, laat me maar even weten wanneer je ze hebt gepakt en ook even of het werkt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
Ik heb ze kunnen testen, ik krijg nu een andere fout melding:
The procedure entry point _except_handler4_common could not be located in the dynamic link library msvcrt.dll

Op google vind ik vooral resultaten die lijken te gaan of een foutieve installatie van Firefox op XP, niet echt waar ik mee te maken heb dus.
Verder nog iemand ideëen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo de foutmelding leest gaat het over een foutieve ingang binnen de MS C++ Runtime, had je al geprobeerde de runtime te herinstalleren?
Ik kan ook evt. de runtimes weer toedoen via een DL

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2011 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die kan je gewoon downloaden bij MS dus dat is nergens voor nodig.
Echter doen al die broken references wel vermoeden dat je een paar essentiele libs overschreven hebt staan - mogelijk door een ouder softwarepakket.
(oude MySQL waarbij sommige guides nog wel eens adviseren een incompatible DLL 'even in \system32 te stoppen want dan werkt het vast wel' en daarbij volledig voorbijgaand aan DLLSafeLoading paden en waarden op je systeem)

Op welk OS heb je dit probleem trouwens?

[ Voor 29% gewijzigd door alt-92 op 23-09-2011 19:52 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
alt-92 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 19:48:
Die kan je gewoon downloaden bij MS dus dat is nergens voor nodig.
Echter doen al die broken references wel vermoeden dat je een paar essentiele libs overschreven hebt staan - mogelijk door een ouder softwarepakket.
(oude MySQL waarbij sommige guides nog wel eens adviseren een incompatible DLL 'even in \system32 te stoppen want dan werkt het vast wel' en daarbij volledig voorbijgaand aan DLLSafeLoading paden en waarden op je systeem)

Op welk OS heb je dit probleem trouwens?
Win 2003 x64 Ent edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ging hier toch om SQL management studio die het probleem gaf / geeft en niet MS SQL / MySQL?
En in weze zou je toch de DLL zo moeten kunnen vervangen als het dezelfde versies betreft dacht ik zo, met een eventuele registratie met regsvr32?

Had je trouwens de runtime al opnieuw geinstalleerd?
Of heb je het probleem op een andere manier opgelost?
Pagina: 1