Man is a tool-using animal. Without tools he is nothing, with tools he is all.
Je zou een receiver met min. HDMI ingangen kunnen kopen.
Xbox + Mediaplayer op HDMI
TV optisch (je hoeft alleen geluid)
Wii op component
DVD speler op Hdmi/RCA/Scart
Platenspeler op phono (hebben niet alle receivers meer.
Dan heb je het in principe geregeld. De Receiver sluit je weer aan op je TV en dan ben je er wel zo'n beetje.
Platenspeler lijkt me sowieso al versterkt, want anders zou dat ook niet gaan op een gewone AUX IN van een stereo.418O2 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 13:28:
wat voor uitgangen hebben ze allemaal?
Je zou een receiver met min. HDMI ingangen kunnen kopen.
Xbox + Mediaplayer op HDMI
TV optisch (je hoeft alleen geluid)
Wii op component
DVD speler op Hdmi/RCA/Scart
Platenspeler op phono (hebben niet alle receivers meer.
Dan heb je het in principe geregeld. De Receiver sluit je weer aan op je TV en dan ben je er wel zo'n beetje.
Receiver lijkt me wat overkill. Je gaat veel kabels dubbel hebben (Wii - Component - receiver - Component - TV). Of je neemt een receiver met Conversion, alleen ben je dan weer een stuk duurder uit.
Dan zou ik eerder een gewone stereoversterker (of receiver als een tuner gewenst is) nemen welke alle ingangen (RCA) heeft die je nodig hebt. Dan ben je wellicht voor nog wat minder klaar. Speakers dan daar op aansluiten en je bent klaar.
Goedkoopste oplossing is een RCA-switch te kopen. Alleen kan ik er zo snel geen vinden voor zeven apparaten. Met vier - zes apparaten houdt het wel zo'n beetje op.
[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 22-09-2011 13:35 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
2x 4 en 1x 2 kopen? dan heb je 8 ingangen, is wel sub-optimaal.FeaR schreef op donderdag 22 september 2011 @ 13:32:
[...]
Goedkoopste oplossing is een RCA-switch te kopen. Alleen kan ik er zo snel geen vinden voor zeven apparaten. Met vier - zes apparaten houdt het wel zo'n beetje op.
Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here
Gevolg daarvan kan zijn (denk ik) dat je flink signaalverlies krijgt, of iig een heel dof geluid. Of als er genoeg vermogen overheen gaat, dat zelfs de power-lampjes gaan branden op andere apparaten.
Ik heb lang geleden een soortgelijke situatie gehad, maar dan met videosignalen (één RGB input op mijn tv, 5 spelcomputers aangesloten). Gevolg was dat wanneer ik mijn PS2 aanzette, ook de power lampjes van mijn Dreamcast en Gamecube gingen branden. En de helderheid van het beeld ging rap omlaag bij elk aangesloten apparaat. Ik ga er vanuit dat er iets soortgelijks op kan treden als je die met audio doet.
Edit: een RCA switch lijkt me the way to go dus
wii, xbox, dvd speler en mediaplayer op de tv aansluiten, dan geluid van tv naar de versterker.J4s0n schreef op donderdag 22 september 2011 @ 13:26:
... TV, Wii, Xbox, iPod, platenspeler, DVDspeler en Conceptronic Mediaplayer ..
Dan heb je nog tv, ipod en platenspeler over, en voor 3 kanalen zijn wel weer rca-switches te koop
alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen
Of gewoon een vier en dan alles via de TV laten lopen. iPod en platenspeler kan je rechtstreeks op de switch aansluiten, want dat wil je stand-alone kunnen luisteren. De rest van de apparatuur (Wii, XBox, DVD speler en Mediaspeler) gaan met HDMI naar de TV. Via de TV Audio Out naar de switch.blitzkrieg schreef op donderdag 22 september 2011 @ 13:35:
[...]
2x 4 en 1x 2 kopen? dan heb je 8 ingangen, is wel sub-optimaal.
Dan heb je maar drie ingangen nodig op een switch. Moet de TV wel een Analoge Audio Out hebben natuurlijk
Edit:
Met de persoon boven mij dus
[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 22-09-2011 13:42 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Dit is exact wat ik nu gedaan heb. Werkt uitstekend!donzz schreef op donderdag 22 september 2011 @ 13:37:
[...]
wii, xbox, dvd speler en mediaplayer op de tv aansluiten, dan geluid van tv naar de versterker.
Dan heb je nog tv, ipod en platenspeler over, en voor 3 kanalen zijn wel weer rca-switches te koop
http://www.allekabels.nl/...-Weg-Audioschakelaar.html
Zo heb ik vanuit die switch kabeltje naar mn stereoinstallatie lopen die zet ik op 'versterker modus' en vervolgens kies ik met de switch waaruit ik geluid wil hebben (tuner, PC, PS3) En kan zelfs nog met mn koptelefoon luisteren door de 3.5mm input.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Ik ga denk ik voor deze: http://www.informatique.n...udioschakelaar-3-weg.html
Ziet er lekker strak uit.