Laptop met verkeerde specificaties, retourneren onmogelijk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53
Een paar dagen geleden heb ik een laptop besteld bij Redcoon.nl en deze heb ik gisteren ontvangen. Na de laptop te hebben aangesloten heb ik deze opgestart en alle schermpjes netjes doorlopen tot ik in Windows kwam. Daarbij zat ook het registratiescherm om de laptop te registeren bij Asus, wat ik dan ook netjes heb gedaan.

Aan de laptop leek niks te mankeren, tot ik nog eens goed ging kijken naar de aansluitingen. Tot mijn schrik ontbrak de beloofde HDMI-aansluiting en waren er ook slechts 2 USB-aansluitingen terwijl dat er drie zouden moeten zijn volgens de website van Redcoon.

Dit verhaal heb ik verteld in de chat van de helpdesk op de website. Echter omdat ik de laptop geregistreerd had, mag deze niet meer terug. Mijn verweer is allereerst natuurlijk dat ik niet alle aansluitingen van een laptop ga bekijken als ik deze uit de doos haal, maar toch vond men daar dat ik dat wel had moeten doen. Blijft staan dat de enige reden dat de laptop niet retour mag, is omdat ik deze geregistreerd heb. Mijn tweede verweer is dat in het geval van een specificatie die ik niet had kunnen zien, bijvoorbeeld de harddisk of het geheugen, ik hetzelfde had gedaan en ik dan blijkbaar met deze regels de laptop ook niet had mogen terugsturen.

De vrouw van de helpdesk vond dat ik gelijk had, maar haar leidinggevende vond dat de laptop niet retour mocht. Die leidinggevende kon ik helaas niet te spreken krijgen, maar ik kan haar nog wel mailen als ik het er niet mee eens ben. Helaas weet ik uit ervaring dat dat soort mailtjes vrij kansloos zijn.

Mijn vraag is nu, sta ik in mijn recht? En wat zijn de plichten van de webshop?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je kan toch tot een week na aankoop de verkoop ontbinden? Wet aankoop op afstand enzo? Je hoeft niet eens een reden op te geven voor de teruggave van het product.

En sorry, een leidinggevende die niet aan de lijn wil komen...

[ Voor 45% gewijzigd door Borromini op 22-09-2011 12:55 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:05
gevalletje wet koop op afstand volgens mij

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Zou ik ook zeggen, maar een Windows die al geactiveerd is, is wel weer zuur...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-08 11:30
CLB schreef op donderdag 22 september 2011 @ 12:54:
Zou ik ook zeggen, maar een Windows die al geactiveerd is, is wel weer zuur...
Valt wel mee, laptops hebben tegenwoordig vrijwel altijd een recoverypartitie waarmee de laptop volledig kan worden gereset. De windows licentie is nog steeds gebonden aan die laptop, welke teruggaat. De volgende reset moet enkel de PC weer opnieuw worden geactiveerd.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Yes I know, daarom zei ik ook 'zuur' en niet iets in de trend van 'nooit meer in te leveren'
Bedrijf (Redcoon) zal wel gaan zeiken natuurlijk... En tevens is die toch 'tweedehands' dan.. lastig hoor.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je niets met de notebook kan doen voordat je de registratie hebt doorlopen (wat vaak het geval is), dan kun je het ding redelijkerwijs niet testen. Dus dan moet je het ding imho gewoon op basis van de wet koop op afstand terug kunnen sturen.
Ik denk dat Redcoon het ding toch gewoon terug moet nemen dus.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik heb een tijd geleden toen ik mijn laptop kocht vooraf wat vooronderzoek gedaan naar uitspraken van de geschillencommissie die zich hebben uitgesproken over het retourneren van een laptop na activatie van het besturingssysteem.

Conclusie: een laptop mag geactiveerd worden anders kan je niet beoordelen of het product aan je verwachtingen voldoet.

Hier de link naar de geschillencommissie.

Succes bij de verkoper, wellicht maakt het schermen naar dit artikel indruk.

Elect a clown, expect a circus.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:05
Eigelijk niet eens wet koop op afstand; niet volgens specs geleverd, dus retour

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Verwijderd

Tens schreef op donderdag 22 september 2011 @ 13:17:
Eigelijk niet eens wet koop op afstand; niet volgens specs geleverd, dus retour
Inderdaad: gevalletje non-conformiteit

Besteld: laptop met HDMI en 3x USB
Geleverd: laptop zonder HDMI en 2x USB

De geleverde zaak beantwoord niet aan de overeenkomst.

Verwijderd

Als je nou gewoon direct contact op neemt met Redcoon helpen ze je wel. Die chat medewerker is wat bot en kortaf vind ik.

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid: het gaat hier toch niet om een standaard installatieproces, maar om een doelbewuste (niet noodzakelijke) registratie bij Asus toch?

In geval van het laatste mag men volgens mij (maar heb geen tijd om te zoeken naar een bron) jouw verzoek tot retourneren onder die wet niet weigeren, maar mag men in dit geval wel een vergoeding vragen voor de waardevermindering. Het is de moeite waard om dit even goed na te zoeken.

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-07 12:43
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 13:26:
[...]

Inderdaad: gevalletje non-conformiteit

Besteld: laptop met HDMI en 3x USB
Geleverd: laptop zonder HDMI en 2x USB

De geleverde zaak beantwoord niet aan de overeenkomst.
hebben ze niet daarvoor op elke website staan : onder voorbehoud van drukfouten ???

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04:08

paQ

TIGER79 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:37:
[...]

hebben ze niet daarvoor op elke website staan : onder voorbehoud van drukfouten ???
ga je dan niet onder datzelfde voorbehoud de koop aan?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:20
TIGER79 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:37:
[...]

Zo kun je ook een flesje bier voor de prijs van een krat verkopen, want tja 'onder voorbehoud van druk- en typfouten'. Zolang er een redelijke prijs betaald is voor een product kun je aannemelijk maken dat wat er op de website staat waarheid is. Als dit dan foutief is, heb je het recht te retourneren (of de koop te ontbinden) onder non-conformiteit.

Echter is nu de vraag voor de TS of registratie bij Asus noodzakelijk was om de activatieprocedure van het besturingssysteem te doorlopen. Als dit niet zo was, is het misschien slim om bij Asus na te vragen of het mogelijk is dat zij de registratie ongedaan maken. Iets wat zeer waarschijnlijk al kan gebeuren door de laptop simpelweg naar de fabrieksinstellingen terug te zetten door middel van de verborgen partitie.

Dus tip aan de TS is om de laptop in ieder geval naar fabrieksinstellingen terug te zetten en even contact op te nemen met Asus om te vragen of een registratie aan de laptop gebonden is en of deze ontbonden kan worden. Daarna zou ik de laptop als nieuw retourneren naar Redcoon en in dit geval de koop zonder extra kosten ontbinden, omdat de laptop weer als nieuw verkocht kan worden.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:16

MeNTaL_TO

The future is not set

Is er nu ook een ander type geleverd dan besteld of zijn alleen de specs niet kloppend?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

"Tot mijn schrik ontbrak de beloofde...." "Beloofde" door wie? Heb je het besteld op basis van specs op hun website? Van Asus zelf? Via geruchten van de buurman? Kan je een link geven naar de artikel? Het is vak zo dat een photo op een website toont alleen maar een variant, terwijl er zijn meerdere types beschikbaar.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of er nu wel of niet iets geleverd is volgens spec maakt toch eigenlijk niet uit? De TS wil het ding terugsturen onder de noemer koop op afstand. Ongeacht welke reden dit heeft.

Verwijderd

Terw_Dan schreef op donderdag 22 september 2011 @ 15:17:
Of er nu wel of niet iets geleverd is volgens spec maakt toch eigenlijk niet uit? De TS wil het ding terugsturen onder de noemer koop op afstand. Ongeacht welke reden dit heeft.
Dat is wel zo, maar de retour van "geactiveerd laptops" blijft een grijs gebeid. De wet/jurisprudentie kan zeggen wat het wilt, maar het blijft een probleem kind.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:48

M2M

medicijnman

De wet koop op afstand is daar toch vrij duidelijk in? Je koopt een product (laptop) en je hebt 7 dagen om het ding te testen. Ben je er niet tevreden mee stuur je het terug.

De enige manier om een laptop te testen is het ding aan te zetten. Als je geforceerd wordt een activatiemenu te doorlopen om de laptop te kunnen testen, is dat niet jouw probleem. Je kunt het ding immers niet testen als je het OS niet eens in kan.

Het punt is dat een webshop er voor gekozen heeft webshop te zijn. Daar zitten deze voorwaarden aan vast. Zowel consument als winkel weet dit. Als je je product in een fysieke winkel koopt heb je dit soort probleempjes niet. Had de webshopeigenaar er voor gekozen een normale fysieke winkel te zijn, had de TS geen aanspraak kunnen maken op "wet koop op afstand".

[ Voor 30% gewijzigd door M2M op 22-09-2011 15:39 ]

-_-

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 15:14:
"Tot mijn schrik ontbrak de beloofde...." "Beloofde" door wie? Heb je het besteld op basis van specs op hun website? Van Asus zelf? Via geruchten van de buurman? Kan je een link geven naar de artikel? Het is vak zo dat een photo op een website toont alleen maar een variant, terwijl er zijn meerdere types beschikbaar.
Dat doet niets af aan de rechten van de consument.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Het blijft moeilijk de eerste sticky te vinden lijkt het... Je weet wel, dat ding helemaal aan het begin van waar de topics beginnen...
Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie

Misschien moeten we in de subforum-FAQ een stukje opnemen dat topics over dit soort vragen zonder pardon dichtgaan als mensen niet aangeven die sticky al doorgenomen te hebben... Ik krijg zo langzamerhand dat ik dat ding voor piet snot geschreven heb...

Geregistreerd of niet, koper heeft zodra hij het constateerde dat specificaties anders zijn dan geadverteerd contact opgenomen. De winkel zal een conform product moeten leveren zoals afgesproken / geadverteerd. Het makkelijkst zou dat zijn als de specs blijken uit de ordergegegevens. Staat het daar niet, maak dan even een screenshot van de website waar die gegevens staan met het betreffende artikelnummer.

Als het om koop op afstand zou gaan vermoed ik dat die registratie ook niet heel ernstig zou zijn (net als bij beschadiging ben je slechts schadeplichtig, en de vergoeding voor die schade dient redelijk te zijn waarbij je nog steeds kan terugsturen), maar dat is niet van toepassing gezien al geen sprake is van conformiteit.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2011 15:51 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 15:46:
Het blijft moeilijk de eerste sticky te vinden lijkt het... Je weet wel, dat ding helemaal aan het begin van waar de topics beginnen...

Misschien moeten we in de subforum-FAQ een stukje opnemen dat topics over dit soort vragen zonder pardon dichtgaan als mensen niet aangeven die sticky al doorgenomen te hebben... Ik krijg zo langzamerhand dat ik dat ding voor piet snot geschreven heb...

Geregistreerd of niet, koper heeft zodra hij het constateerde dat specificaties anders zijn dan geadverteerd contact opgenomen. De winkel zal een conform product moeten leveren zoals afgesproken / geadverteerd. Het makkelijkst zou dat zijn als de specs blijken uit de ordergegegevens. Staat het daar niet, maak dan even een screenshot van de website waar die gegevens staan met het betreffende artikelnummer.

Als het om koop op afstand zou gaan vermoed ik dat die registratie ook niet heel ernstig zou zijn (net als bij beschadiging ben je slechts schadeplichtig, en de vergoeding voor die schade dient redelijk te zijn waarbij je nog steeds kan terugsturen), maar dat is niet van toepassing gezien al geen sprake is van conformiteit.
Je heb gelijk floppus, maar ik denk dat jij een de ander long time mods zijn goed bekend met de nature of the beast. Elke forum heeft een deel waar de rants terecht komt. Hier is het de shopping forum. De onderwerpen die hier kommen, zijn redelijk beladen en vak geschreven door gefrustreerd mensen. Gefrustreerd mensen zijn niet in staat om stickies te lezen. Die willen per direct hun drama aan de wereld vertellen, en thats it. De redelijkheid is er lang uit. Ben mee eens dat sluiten van zulke topics zonder pardon is de oplossing. Would make the place rather boring thou.

• wph
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 15:14:
Als men iets op de website zet, ga ik er vanuit dat het klopt. Het gaat om deze laptop: http://www.redcoon.nl/ind...d/60004/Asus_X54L_SX021V/

Nee, ik heb de specificaties niet nagezocht bij Asus, ik zocht een goedkope laptop met Sandy Bridge processor, Pricewatch aangeklikt, zie ik deze Asus laptop staan, Redcoon levert deze. Ik lees de specificaties door bij Redcoon en bestel de laptop. Niks meer, niks minder.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:08

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat TS aangeeft klopt wel, de specificaties bij Redcoon op de website komen niet overeen met de specificaties die Asus voor dit exacte type opgeeft, maar van tik of andere fouten kun je ook niet echt spreken ter verdediging van Redcoon omdat zij op meerdere plaatsen op hun website de verkeerde specifiacties weergeven. Naar mijn idee valt TS weinig te verwijten en heeft Redcoon in dit geval niet naar verwachting (conform de koopovereenkomst) geleverd. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• wph
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 15:46:

Ik heb de sticky wel degelijk gelezen, echter er zitten twee verschillen in dit verhaal. Het eerste is dat de Wet Kopen op Afstand stelt dat ik het product wel mag testen, maar ik me goed kan voorstellen dat registeren bij Asus hier niet bij hoort, dat is immers niet noodzakelijk om te testen. Ik weet eerlijk gezegd niet meer wanneer de registratieprocedure werd getoond, of dat nu was toen ik al in Windows was beland of daarvoor, dat is me even ontschoten. Het tweede punt, naar mijn idee het belangrijkste, is dat er niet geleverd is wat ik besteld heb. De website van Redcoon verwijst heel specifiek naar een bepaald model laptop en niet naar een serie waarin onderling nog verschillen kunnen zitten. Dus er zijn specifiek bij dit model laptop fouten gemaakt bij de specificatie.

Ik vind niet dat je kan verwachten dat ik eerst alle specificaties ga controleren. Het was goed mogelijk dat als men een harddisk van slechts 160GB ipv 320GB had geleverd, ik hier pas na een paar dagen of zelfs weken was achtergekomen. Het is dat ik zelf wel in staat ben om deze dingen te controleren, maar genoeg mensen kunnen dit niet en worden dan, simpel gezegd, gewoon belazerd. Om maar eens een vergelijking met auto's te maken, altijd populair, stel je koopt een nieuwe auto die volgens de folder een 2000cc motor heeft. Na een week trek je de motorkap eens open en je ziet staan 1600cc. Je gaat naar de dealer en die zegt dan doodleuk, ja maar meneer, de auto staat al op uw naam, u heeft er al in gereden. Dat was niet nodig geweest om te kunnen zien dat er slechts een 1600cc motor inzit. Nu kan hij niet meer terug naar de fabriek, uw zult het er mee moeten doen. Dit zonder er een moment rekening mee te houden dat de dealer degene is die de folder heeft gedrukt en dus jou wijs heeft gemaakt dat dat de specificaties zijn. Dat kan naar mijn idee niet kloppen.

Uit de algemenen voorwaarden van Redcoon heb ik dit gehaald:

"Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet."

Deze regels bevatten al een tegenstelling, namelijk dat er sprake is van een volledige en nauwkeurige omschrijving terwijl er ook sprake kan zijn van kennelijke vergissingen of fouten. Het is natuurlijk van tweeën een, zulke algemene voorwaarden kunnen niet kloppen. Dat kom je namelijk overal mee weg.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik snap niet wat het probleem is, onder de wet verkoop op afstand kan je toch gewoon dat product retourneren, zelfs zonder reden?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• alex3305
Borromini schreef op donderdag 22 september 2011 @ 19:24:
Ik snap niet wat het probleem is, onder de wet verkoop op afstand kan je toch gewoon dat product retourneren, zelfs zonder reden?
Het probleem is dat de laptop al geregistreerd is bij Asus, waarover sommige winkels moeilijk doen. Hetzelfde als een geactiveerde Windows.

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:38

itsalwaysme

Graast voor DB

alex3305 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 19:39:
[...]

Het probleem is dat de laptop al geregistreerd is bij Asus, waarover sommige winkels moeilijk doen. Hetzelfde als een geactiveerde Windows.
Een geactiveerde Windows is zo opgelost, gewoon de recorvery aan zetten en er staat weer een niet geactiveerde Windows op. De registratie bij Asus zou je misschien wel kunnen regelen met Asus. Je kan ze altijd eens bellen.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• Nielson
  • Laatst online: 01:23
De voorgeinstalleerde Windows op merk-pc's hoeft simpelweg niet geactiveerd te worden aangezien deze dmv SLP gekoppeld is aan de hardware.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
alex3305 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 19:39:
[...]
Het lullige is dat het enkel fout gaat doordat TS het zo goed mogelijk probeert op te lossen.

Had hij nooit de chat gestart dan was het ding geretourneerd, gereimaged en sprak niemand er meer over.
Blijft krom imho.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-08 15:41

SeatRider

Hips don't lie

Gomez12 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 20:42:
[...]

Het lullige is dat het enkel fout gaat doordat TS het zo goed mogelijk probeert op te lossen.

Had hij nooit de chat gestart dan was het ding geretourneerd, gereimaged en sprak niemand er meer over.
Blijft krom imho.
Ja, zelfde verhaal als die jongen wiens mobo doa aankwam. Had zo retour gekund onder de wet KoA, maar omdat ie meldde dat ie stuk was wordt het nu gezien als een RMA, en dan gaat er ineens zo een maand overheen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Hij zal het door hem ontvangen product derhalve in de staat waarin hij het heeft ontvangen moeten retourneren aan de verkoper. Is dit niet mogelijk, dan is de consument gehouden tot schadevergoeding voor zover de tekortkoming aan hem kan worden toegerekend (artikelen 6:74 e.v. jo. 6:273 e.v. BW).
en
Het is hierbij belangrijk dat het product geen slijtage of schade heeft opgelopen. Het is een onwaar dat de klant het product niet uitgepakt of geprobeerd mag hebben. Daarvoor mag geen gebruikersvergoeding in rekening worden gebracht. Enige slijtage of schade mag wel in rekening worden gebracht.
Daaruit haal ik dat men de retour sowieso niet mag weigeren, maar hooguit een vergoeding voor de 'schade' mag vragen. Daarbij ga ik er wel vanuit dat de registratie niet verplicht was (en je het dus zelf hebt gedaan).

• Gomez12
Op zich wel een leuk vraagstuk. Hoever gaat het uitproberen?

Hoe probeer je bijv een printer uit? Of moet je dan opeens voor de cartridges betalen (bij een el-cheapo printer veelal meer waard dan de printer zelf) of enkel voor de gebruikte inkt en moet de leverancier de rest maar oplossen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 21:16:
[...]

en

[...]

Daaruit haal ik dat men de retour sowieso niet mag weigeren, maar hooguit een vergoeding voor de 'schade' mag vragen. Daarbij ga ik er wel vanuit dat de registratie niet verplicht was (en je het dus zelf hebt gedaan).
Er zijn twee paden die je kunt bewandelen met elk hun eigen eigenschappen: (1) Wet Koop op Afstand en (2) non-conformiteit. Je moet alleen even uitvogelen wat het meest gunstig is voor deze zaak.

Bij non-conformiteit zit je helemaal niet met dat registreren. TS had de intentie om de notebook te gaan gebruiken. Het product registreren wanneer je een pop-up krijgt is dan een logische stap aangezien dat vaak voordelen biedt en soms de consument een langere garantietermijn geeft. TS kwam er later pas achter dat enkele aansluitingen ontbraken, wat niet vreemd is want HDMI is niet iets wat je in het algemeen genomen dagelijks gebruikt. TS mocht er mijns inziens vanuit gaan dat de notebook voldeed aan de opgegeven specificaties aangezien deze mededeling is gedaan door een professionele verkoper die zich toelegt op de verkoop van elektronica aan consumenten.

• Frostbite
  • Laatst online: 24-07 11:27

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Bij Azerty staat ook dat er een HDMI poort op zit en 3 usb poorten (1 x 3.0 en 2x 2.0)

Vind dat je zelf wel in je recht staat. Stel dat je hem wil aansluiten op je TV dan kan dat nu niet. Terwijl je hem daar bijvoorbeeld speciaal voor gekocht had.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:50
Jij wou de X54HY kopen maar de X54L gekregen.

Althans, de specificaties op de website horen bij de X54HY en het typenummer X54L staat erbij.
Is niet zo handig van Redcoon.

• wph
jeroen3 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 22:11:
Jij wou de X54HY kopen maar de X54L gekregen.

Althans, de specificaties op de website horen bij de X54HY en het typenummer X54L staat erbij.
Is niet zo handig van Redcoon.
Dat is weer een hele andere laptop, andere videokaart, blueray speler etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
_Dune_ schreef op donderdag 22 september 2011 @ 19:03:
maar van tik of andere fouten kun je ook niet echt spreken ter verdediging van Redcoon omdat zij op meerdere plaatsen op hun website de verkeerde specifiacties weergeven
offtopic:
Meestal voer je 1 keer een product + specs in en dan verschijnt 't product op allerlei plaatsen op de site ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
RobIII schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 00:10:
[...]

offtopic:
Meestal voer je 1 keer een product + specs in en dan verschijnt 't product op allerlei plaatsen op de site ;)
Met een beetje leveranciers/groothandel koppeling gaat het nog iets verder door. Leverancier/groothandel voert 1x product + specs in en dan verschijnt het op redcoon en azerty site... Lang leve de automatisering als iemand een typefout maakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:16

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

wph schreef op donderdag 22 september 2011 @ 23:57:
[...]

Dat is weer een hele andere laptop, andere videokaart, blueray speler etc.
Het is enkel de gegevens die niet kloppen op de site van Redcoon, EAN code klopt met de uiteindelijk specificaties van de laptop die hij heeft gekregen.

Enige laptop trouwens met die specs die ik kan vinden:
pricewatch: Asus K73E-TY181V
Maar die heeft dan weer 4x USB (wel zelfde video en cpu).

[ Voor 51% gewijzigd door SinergyX op 23-09-2011 00:24 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Gomez12 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 00:17:
[...]

Met een beetje leveranciers/groothandel koppeling gaat het nog iets verder door. Leverancier/groothandel voert 1x product + specs in en dan verschijnt het op redcoon en azerty site... Lang leve de automatisering als iemand een typefout maakt ;)
:Y (Open)Icecat is zo'n voorbeeld.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Je moet je beroepen op de koopbepalingen van boek 7 BW. Volgens art. 7:17 lid 1 BW moet de geleverde zaak aan de overeenkomst beantwoorden.
Het tweede lid stelt:
Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.
Heb je iets op papier staan? Of een e-mail die stelt dat de HDMI poorten enz. wel aanwezig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-08 20:46

r0b

Sj44k13 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 00:43:
Heb je iets op papier staan? Of een e-mail die stelt dat de HDMI poorten enz. wel aanwezig zijn?
wph schreef op donderdag 22 september 2011 @ 18:43:
[...]

Als men iets op de website zet, ga ik er vanuit dat het klopt. Het gaat om deze laptop: http://www.redcoon.nl/ind...d/60004/Asus_X54L_SX021V/

Nee, ik heb de specificaties niet nagezocht bij Asus, ik zocht een goedkope laptop met Sandy Bridge processor, Pricewatch aangeklikt, zie ik deze Asus laptop staan, Redcoon levert deze. Ik lees de specificaties door bij Redcoon en bestel de laptop. Niks meer, niks minder.
Het staat er nog steeds op overigens.
USB poorten: 2x USB 2.0 + 1x USB 3.0
Externe monitor aansluiting: sub D VGA
HDMI aanslluiting

[ Voor 11% gewijzigd door r0b op 23-09-2011 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
Sj44k13 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 00:43:
Je moet je beroepen op de koopbepalingen van boek 7 BW. Volgens art. 7:17 lid 1 BW moet de geleverde zaak aan de overeenkomst beantwoorden.
Het tweede lid stelt:

[...]

Nuttig artikel, dank daarvoor!

Het enige wat ik heb is inderdaad die pagina op de website, maar ja bij een webshop kan je niet veel meer hebben dan dat. Bevestigingsmail geeft slechts het typenummer.

[ Voor 4% gewijzigd door wph op 23-09-2011 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gomez12 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 21:24:
Op zich wel een leuk vraagstuk. Hoever gaat het uitproberen?

Hoe probeer je bijv een printer uit? Of moet je dan opeens voor de cartridges betalen (bij een el-cheapo printer veelal meer waard dan de printer zelf) of enkel voor de gebruikte inkt en moet de leverancier de rest maar oplossen?
Zie de sticky; daar staat een link naar een uitgebreide uiteenzetting door Prof. Loos op basis van jurisprudentie uit 2 zaken. Met het niet mogen draaien van een wasje zoals consuwijzer stelt wordt bijvoorbeeld de vloer aangeveegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

itsalwaysme schreef op donderdag 22 september 2011 @ 19:46:
[...]

Een geactiveerde Windows is zo opgelost, gewoon de recorvery aan zetten en er staat weer een niet geactiveerde Windows op. De registratie bij Asus zou je misschien wel kunnen regelen met Asus. Je kan ze altijd eens bellen.
Ik weet het niet hoor, maar de laptops die ik gezien heb, inclusief recovery, zijn al 'out of the box' geactiveerd. Ik heb nog nooit een laptop na installatie hoeven te activeren.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
Een kleine update: ik heb gisteren een e-mail gestuurd naar een "leidinggevende", zoals verwacht is men niet al te snel met antwoorden en heb ik tot dusver geen antwoord gehad. Waarschijnlijk wordt dat dus pas volgende week, niet erg netjes en zeker niet hoopgevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04:08

paQ

wph schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 17:23:
Een kleine update: ik heb gisteren een e-mail gestuurd naar een "leidinggevende", zoals verwacht is men niet al te snel met antwoorden en heb ik tot dusver geen antwoord gehad. Waarschijnlijk wordt dat dus pas volgende week, niet erg netjes en zeker niet hoopgevend.
je hebt in elk geval je op tijd gemeld. Dat zij er met de pet naar gooien doet niets af aan jouw recht(en).
Als je maandag geen antwoord hebt, zou ik er nog 1 mailtje aan wagen en vragen naar de retourinstructies en probeer een reactie te krijgen op de vraag: "Wanneer mag ik mijn geld terug verwachten?"

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
Even in het kort een algemene leidraad:
1. Je hebt niet gekregen wat je besteld hebt maar een ander product. Je mag om deze reden vragen of ze het product omruilen voor het product dat jij besteld hebt of (anders) de koop te ontbinden.
2. Noteer de namen/personen/tijdstip met wie je gesproken hebt.
3. Vraag/Eis een antwoord schriftelijk/email met als inhoud de weigering en hun onderbouwing.
4. Bel ze desnoods nogmaals op en vraag retourinstructies, waarbij je je beroept op de wet 'koop op afstand'. Als ze verwijzen naar hun voorwaarden, stel jij dat jij je beroept op de wet 'koop op afstand' en dus 'zonder opgaaf van reden de aankoop wilt ontbinden'.
Vraag ze nogmaals en nadrukkelijk of ze jou verzoek op retourzending, gebaseerd op de wet 'koop op afstand weigeren. Als er een heel verhaal komt, vraag je of ze simpel "Ja of Nee" kunnen antwoorden. En verzoek ze het antwoord per email of schriftelijk aan je te versturen.
(Bijna altijd draaien ze hier omheen en proberen GEEN uitspraken te doen, dat is de reden dat je per email/schriftelijk een antwoord wilt)

Let Op: je hoeft niet eens te zeggen dat je eerder gebeld hebt.
Weigeren ze het, nogmaals schriftelijk/email bevestiging vragen. Meldt duidelijk dat je kosten die voortvloeien voor afhandeling van dit geschil op ze verhaalt en of ze deze opmerking kunnen noteren. Stuur hun zonodige een email om dit te gesprek te bevestigen, en vraag ze nadrukkelijk om de weigering te bevestigen met duidelijke opgaaf van reden en per ommegaande hierop te antwoorden.

1: Meldt alleen (niets meer en minder!!!) het verzoek tot ontbinding. (In dit geval kan je, maar hoeft het niet, specificeren dat het geleverde product niet het products is wat jij besteld hebt)
2: Dat jij je beroept op de wet koop op afstand om de koop te ontbinden en dat dit door <bedrijf> geweigerd wordt..
3: Dat jij begrijpt dat zij weigeren!!! aan jou verzoek te voldoen.
4: Als zij hierop geen antwoord kan geven wil jij iemand aan de lijn die jou antwoord kan/mag geven. En je wacht erop (blijf aan de lijn) of ze mogen je (vandaag nog) terugbellen.
(In veel gevallen zeggen ze iets van 'leidinggevende/manager' als 'decoy' en gebeurt er niets. laten je even wachten, terwijl ze een kopje koffie drinken, en komen dan weer terug "Sorry maar onze.... is niet aanwezig/beschikbaar... " = "standard call center operational procedures")

Verzoek ze dan per direct om retourinstructies (als je wilt kan je vragen naar een acceptabele oplossing voor beide partijen. (Korting of zo...)

Weigeren ze je een bevestiging te sturen, noteer naam, tijdstip en zo letterlijk mogelijk de tekst.
Registreer de tijd die je hiervoor kwijt bent en reken daarvoor een 'redelijke' prijs. Een 50-100€ is meestal goed te verantwoorden.

Resume:
1: Blijf rustig, vriendelijk, korrekt. Praat langzaam en duidelijk. Vraag om een kort, helder/duidelijk antwoord.
2: ALLES NOTEREN....Gespreksnotitie, Vraag naar namen, maakt niet uit wie. maar noteer met wie je gesproken hebt.
3: Gedurende het gehele gesprek continu/herhaaldelijk vragen om retour instructies. Omdat je wilt ontbinden gebaseerd op de wet koop op afstand.

Info:
De voorwaarden van het <bedrijf> kunnen niet ingaan tegen de wetgeving. De wetgeving gaat voor.

Stickie van Floppus, lees de onderste paragraaf: Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie

http://www.deombudsman.nl/tags/wet-koop-op-afstand
http://www.deombudsman.nl...chten/wet-koop-op-afstand
https://loket.degeschillencommissie.nl
Let op: aanmelden bij de geschillen commissie kost dus 25€

[ Voor 53% gewijzigd door kwakzalver op 25-09-2011 13:32 . Reden: euh het was kort..... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
Donderdag vroeg in de middag had ik een mail gestuurd aan de leidinggevende die zou gaan beslissen hoe nu verder te handelen. Helaas was men niet erg rap met respons en werd ik vanmiddag toch wat ongeduldig. Daarom heb ik mezelf nogmaals gemeld bij de webchat van Redcoon, waar mij beloofd werd om het echt te gaan bekijken en dat zou naar alle waarschijnlijkheid zelfs nog vandaag gaan gebeuren. Inmiddels enigszins sceptisch geworden voor wat betreft beloftes van klantenservicemedewerkers in het algemeen en die van Redcoon in het bijzonder, zat er dus niks anders op dan af te wachten.

Gelukkig werd mijn geduld niet langer op de proef gesteld en werd ik vrij vlot al gebeld door een medewerker van Redcoon. Deze stond mij netjes te woord en vroeg mij om foto's te maken van alle kanten van de laptop zodat men kon zien dat er echt geen HDMI-poort aanwezig was. Vanuit Asus was namelijk aan hun verzekerd dat er wel een HDMI-poort aanwezig moest zijn. Daarop heb ik uitgelegd dat dat de komende dagen niet ging lukken wegens op een andere locatie dan de laptop. Na enig overleg aan hun kant werd mij gevraagd het exacte typenummer ( X54L-SX021V) en de EAN-code (884840882374) te controleren. Dit lukte wel door even een belletje te plegen met het thuisfront. De nummers kwamen exact overeen.

Voordat ik deze resultaten echter kon doorsturen aan Redcoon, werd ik voor een tweede keer gebeld. Na blijkbaar nogmaals informeren bij Asus bleek dat er toch sprake was van een fout in de specificaties die Asus had verstrekt. Waar de fout nu echt ligt blijft de vraag, maar laten we dan maar ervan uitgaan dat dit echt zo is. Vervolgens werd gevraagd of ik een andere aanbieding wilde ontvangen of dat ik mijn geld terug wilde. Mij werd beloofd dat dit een interessante aanbieding was, dus ik ben nu in afwachting wat men te bieden heeft. De laptop wordt in ieder geval geretourneerd en als het geen interessante aanbieding is krijg ik ook gewoon mijn geld terug. Blijft wel de vraag hoe ze dat nu opeens wel kunnen oplossen met de al ingevulde registratie, maar dat zal in het geval van een fout bij Asus wel op het bordje van Asus zelf terechtkomen.

Zoals het er nu dus voor staat gaat alles goed komen. Dit heeft echter wel veel moeite gekost en mij is meermaals verteld dat retourneren niet mogelijk is. Wat opeens de ommezwaai is geweest weet ik niet, misschien was het omdat ik bleef aanhouden of misschien heeft men hier stiekem meegelezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Zeiden ze echt dat ze het nagevraagd hadden bij Asus of enkel bij hun leverancier?

Lijkt me vrij sterk dat Asus zoiets basaals als specs fout heeft. Een leverancier/groothandel/importeur kan ik eerder geloven dat die in 1e instantie zijn eigen systeem geloofde en in 2e instantie het even ging nachecken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gomez12 schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:12:
Zeiden ze echt dat ze het nagevraagd hadden bij Asus of enkel bij hun leverancier?
Maakt dat echt heel veel uit? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
Vaak zijn er van een productielaptop 10 à 20 verschillende modellen. De specificatie kunnen verschillen per klant, per leverancier, per land of bijvoorbeeld door een specifieke vraag naar een aangepast model voor op scholen en bedrijven.

Hierdoor ontstaat er vaak verwarring in het bos der type-nummers, blijkbaar ook bij de fabrikant !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zoals het er nu dus voor staat gaat alles goed komen. Dit heeft echter wel veel moeite gekost en mij is meermaals verteld dat retourneren niet mogelijk is. Wat opeens de ommezwaai is geweest weet ik niet, misschien was het omdat ik bleef aanhouden of misschien heeft men hier stiekem meegelezen :P
Grote kans dat het door het laatste komt. Natuurlijk is het fijn dat er een nette oplossing komt. Ik vraag mij bij zulk dingen dan alleen altijd gelijk of er een oplossing gekomen was zonder dat je dit hier gepost had.

Helaas komt het vaak voor dat er bij problemen met bedrijven weinig of niets mogelijk is, tot dat je het gaat hebben over dingen zoals de shopsurvey of zelfs rechtsbijstand. Dan is er opeens veel meer mogelijk.

Natuurlijk weet ik niet of Redcoon hier meegelezen heeft. Deze reactie is ook niet bedoelt tegen Redcoon maar meer om aan te geven dat dit zulke dingen bij heel veel bedrijven voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 21:03:
[...]

Als Asus zelf zo'n fout maakt dan vind ik het extreem slordig. Maakt de groothandel zo'n fout dan vind ik het iets minder erg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
Gomez12 schreef op maandag 26 september 2011 @ 21:31:
[...]

Als Asus zelf zo'n fout maakt dan vind ik het extreem slordig. Maakt de groothandel zo'n fout dan vind ik het iets minder erg...
Tegen mij is duidelijk gezegd Asus, maar zoals ook al hier gezegd, het aantal verschillende configuraties van laptops is oneindig. Alhoewel slordig, het is voor te stellen dat er een keer wat mis gaat binnen zo'n bedrijf of de verschillende onderdelen hiervan. Het zou natuurlijk ook kunnen dat de fout bij Redcoon zelf of bij een groothandel ligt. Ik denk echter dat de fout niet bij Redcoon zelf ligt, gezien het feit dat vele andere webshops dezelfde foute specificaties weergeven. Ook is het opmerkelijk dat het argument dat ik de laptop al geregistreerd had bij Asus opeens niet meer ter sprake kwam, geen seconde. Dus ik denk dat ze het probleem hebben kunnen opschuiven naar iemand hoger in de supply chain. Wat natuurlijk niet wegneemt dat het hele proces behoorlijk wat netter afgehandeld had kunnen worden, maar daarover genoeg in mijn vorige posts.

[ Voor 6% gewijzigd door wph op 27-09-2011 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-08 22:13
Dank je voor dit draadje, bespaart mij een hoop ellende. Als Redcoon met elke klacht (retour) zo omgaat, zullen ze niet veel over houden. Ik vind dit een zeer misselijke organisatie, in ieder geval degene die ervoor kiezen jou te 'weigeren' als consument terwijl je gewoon in je recht staat.

Fijn dat ik dit heb gelezen, Redcoon sla ik voortaan wel even over. Tuurlijk gaat er bij elke webshop het één en ander af en toe (behoorlijk) mis, maar de afhandeling is hier niet alleen correct; in mijn ogen gewoon een poging om je af te wimpelen met een vaag excuus als 'productregistratie'.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Royeboi schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 00:16:
Fijn dat ik dit heb gelezen, Redcoon sla ik voortaan wel even over. Tuurlijk gaat er bij elke webshop het één en ander af en toe (behoorlijk) mis, maar de afhandeling is hier niet alleen correct; in mijn ogen gewoon een poging om je af te wimpelen met een vaag excuus als 'productregistratie'.
Houd wel in je achterhoofd dat zo ongeveer elke webshop dit zal proberen als je aan een aantal voorwaarden voldoet :
- Je beroept je niet direct op WkoA.
- Je hebt het enkel over retour en niet direct over vervanging
- Je verschaft zelf irrelevante info zoals geactiveerd zijn wat hun een out biedt.

Niemand zit te springen en te juichen als een order enkel leidt tot complete retournering en verlies van de randkosten (administratie / verzending / herverpakken etc. etc. )

Als je zou afgaan op wat er op GoT staat, dan koop je niets meer bij eender welke grotere NL-webshop.
Iedere webshop heeft de slechtere verhalen.

[ Voor 7% gewijzigd door Gomez12 op 27-09-2011 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
Gomez12 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 00:24:
[...]

- Je verschaft zelf irrelevante info zoals geactiveerd zijn wat hun een out biedt.
Al doende leert men, ik heb wel eerder dingen gehad die niet volgens specificatie geleverd waren en die konden zonder problemen retour. Bij een laptop was dat alleen nog nooit gebeurd. Natuurlijk voelde ik al nattigheid toen de vraag over registratie werd gesteld, maar die heb ik toch maar naar waarheid beantwoord. Ik weet namelijk nog steeds niet wat er gebeurd was als ik gewoon nee had gezegd en men had dit kunnen achterhalen. Dan had ik namelijk een laptop betaald en vervolgens teruggestuurd met misschien alle gevolgen van dien. Had ik mijn geld dan wel teruggekregen? Hadden ze me de laptop weer teruggestuurd en moest ik voor verzendkosten, onderzoekskosten of weet ik veel wat opdraaien? Dat jij zo simpel stelt dat ik zelf irrelevante info verstrek is natuurlijk onzin, ik draag dat niet zelf aan, men vraagt hier naar en in die paar momenten tussen vraag en antwoord moet ik voor mezelf de afweging maken of ik de waarheid ga vertellen. Niet precies wetende wat het doel van de vraag is en daarom niet wetende wat dit tot gevolg had. Pak ik het de volgende keer anders aan? Zeer waarschijnlijk, maar om mee te eindigen waar ik mee begon: al doende leert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Het was ook niet bedoeld als kritiek op jou, enkel als weergave dat het niet anders is bij andere webshops.

• wph
Helaas blijkt er nog steeds een verschil te zitten tussen iets zeggen en iets doen. Maandagmiddag kreeg ik te horen dat de laptop retour mag en ik een leuke aanbieding zou ontvangen voor een andere laptop. Een collega van de medewerker die ik sprak zou daarover contact met me opnemen. Inmiddels is het woensdagmiddag en geen mail of geen telefoon gehad. Hoe moeilijk kan het zijn om je klanten fatsoenlijk te helpen?
De andere laptop is nog niet retour, ik heb al wel een retourformulier ontvangen. Maar als ik die nu terugstuur weet ik zeker dat het niet goed gaat komen, want de afspraak is nu een nieuwe aanbieding en als ik die niet de moeite waard vind dan geld terug. Dus zolang daarover nog geen duidelijkheid is, stuur ik niks terug.

Nu heb ik de webchat van Redcoon maar weer eens opgestart. Waar ik de eerste keer binnen enkele minuten antwoord kreeg, duurt het nu al een minuut of tien. Waarschijnlijk zien ze zodra ik me weer aanmeldt met mijn gegevens een hele waslijst aan chatgesprekken en is men niet meer zo happig om me te woord te staan.

* Update webchat *

Na nog weer eens een tijdje in de wacht te hebben gestaan, geeft een de chatmedewerker aan dat hij zijn collega nog eens zal aansporen dat deze er vaart achter zet. Daarop was mijn antwoord dat ik inmiddels wel hoop op een erg leuke aanbieding omdat deze budgetlaptop inmiddels een dure laptop aan het worden is, gezien de tijd die het me heeft gekost. Daarop werd geantwoord dat ze daarover in overleg zijn met Asus omdat deze toegegeven heeft een fout te hebben gemaakt in de specificaties en dus blijkbaar het aanbod van Asus lijkt te moeten komen.

Wat ik dan weer zo raar vind is dat men mij op maandag beloofd dat me een leuke aanbieding gedaan zal worden, terwijl zoals nu blijkt die aanbieding in overlegd met Asus gedaan wordt en men daar op woensdag nog niet uit is. Hoe kan je dan op maandag al zoiets beloven :|

* Update 2 webchat *

Na wat langer doorvragen daar hoe lang het nog duurt, nog weinig opgeschoten. Het woord Asus valt opeens niet meer, nu is het een collega die de aanbieding gaat doen. Maar misschien heeft hij deze al gedaan en doorgestuurd naar een collega, maar die is er vandaag niet. Dus nu is er overleg met een collega bla bla.
Resultaat, ze gaan contact met me opnemen. Termijn: vandaag, uiterlijk morgen. Op z'n vroegst morgen dus.

[ Voor 41% gewijzigd door wph op 28-09-2011 12:57 ]

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Ehm, jij hebt toch de laptop aangekocht bij de webstore en NIET bij Asus ?

De onderhandelingsprocedure die de webshop met Asus voert in is in principe helemaal niet relevant.
ZIJ moeten dit rechtzetten, niet Asus :)

Heerlijk dit soort issues....

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• wph
Ik zie inderdaad ook niet in wat ik met Asus te maken heb, ik heb dan ook sterk het idee dat ze allerlei uitvluchten verzinnen voor het eigen falen. Vooral ook omdat ik nu opeens binnen 10 minuten wel een mail kreeg waarin mij een alternatief werd aangeboden, namelijk deze laptop:

http://www.redcoon.nl/B32...ire-5336-736G50MN_Laptops

Dit is alleen niet echt de aanbieding waar ik op zit te wachten, allereerst is het een rode laptop :F en ten tweede wil ik geen laptop met een oude Core2Duo processor, maar iets met Sandy Bridge. Noem me een zeikerd, maar dat was een van mijn weinige selectiecriteria die ik ook in eerste instantie had gehanteerd.

Echter, in het mailtje werd niks verteld over al dan niet bijbetalen, want die Acer is 449 euro terwijl de eerste laptop 381 euro was. Dus voor hetzelfde geld wil men gewoon het verschil nog bijbetaald zien, wat ik dus absoluut niet van plan ben. Nu heb ik zelf nog maar even op hun website zitten zoeken en daar staat een nieuw model Asus op, die ik kan zelf maar als alternatief heb voorgedragen.

http://www.redcoon.nl/B315253-Asus-X53E-SX106V_Laptops

Deze is wel wat goedkoper dan het alternatief dat ze zelf bieden, maar ja de keus in die prijsklasse is niet zo groot en daar zou ik meer tevreden mee zijn dan die Acer.

• alex3305
Dan doe je toch gewoon die laptop als tegenbod en zeg je dat de eerste laptop niet tegemoet komt aan wat voor eisen je aan een laptop hebt gesteld. Gaan ze daar niet mee akkoord, gewoon geld terug en dan maar ergens anders wat aanschaffen. Lijkt me niet zo moeilijk toch?

• wph
Dat heb ik dan ook exact zo gedaan.

• wph
Vandaag werd ik gebeld door de Redcoon medewerker die er gisteren niet was. Goed te horen dat ze totaal niet was ingelicht door haar collega's. Aan haar gemeld dat ik niet akkoord ging met die Acer, maar die andere Asus wilde. Dat was prima, ze ging het verschil uitrekenen. Toen ik zei dat ik er eindelijk vanuit ging dat ik niks moest bijbetalen werd het opeens stil aan de andere kant van de lijn. Ze moest overleggen en zou me terugbellen, wat vrij vlot ging. Dus vijf minuten later werd ik teruggebeld met de mededeling dat dat niet kon. Weinig zin in nog meer discussie, heb ik gezegd ik er dan vanaf zie en mn geld terug wil. Kortom, ik doe nooit meer zaken met Redcoon, waardeloze service, loze beloftes, veel te veel onzin gehoord. Geen goed woord voor over.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-08 15:41
En opgelost je geld terug een slechte shop review schrijven hier op Tweakers en ergens anders wel je centjes uitgeven !.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 03:16
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 21:03:
[...]

Ergens wel.

Webshops hebben vaak automatische koppelingen met bv Icecat en distri's.
Een webshop koopt bijna nooit zelf in bij Asus, dit wordt inngekocht bij de Distri, die het vaak zelfs rechtstreeks naar de klant verzenden.

In dit geval lijkt het mij meest waarschijnlijk:
1. Redcoon heeft verkeerde gegevens in de koppeling doorgegeven / verkeerd typenummer gekoppeld (wat buiten hun om is gebeurd).

2. TS meld dit, Redcoon geeft dit door, uiteindelijk moeten ze dit escaleren naar hun contact bij Asus, die bevestigd dat er foute specs staan.

3. Er moet bepaald worden wie voor de schade op gaat draaien, Asus of Distri ( 9 van de 10 keer Asus). Of het valt onder Coulance van de webshop.

Los van dit alles heb je gewoon 2 rechten, conformiteit en koop op afstand. Hier kan je je altijd op beroepen als het verkeerd wordt geleverd. Wel of niet geregistreerd is dan geen punt. Er staat nergens in het wetboek dat je je laptop niet mag registreren of activeren om nog in aanmerking te komen voor deze rechten.

Natuurlijk zal dit de webshop/leverancier geld kosten, maar dat is hun bedrijfsrisico en hun probleem, TS heeft gewoon zijn rechten en de winkel moet dat verlies er maar bij nemen.

Komt erop neer dat je recht hebben 1 ding is, je recht krijgen is vaak nog wat anders. En de meeste consumenten gaan niet naar de rechter.

[ Voor 4% gewijzigd door Skimovic op 07-10-2011 01:30 ]

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Pagina: 1