Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Apache2] Hosting achter NAT firewall

Pagina: 1
Acties:

• MuadD1b
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-11 10:11
Heren,

Ik heb een interne Apache server draaien die één simpele PHP site host. (Ubuntu server 11.04 x86)
De site is intern prima werkend maar zodra ik hem naar buiten port via onze firewall (port 80) en opvraag via het externe IP dan krijg ik een 503 error. Als ik hem via het interne IP opvraag werkt het wel.

Enig idee waar ik dit in moet zoeken?

Gr. Erik

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:36
MuadD1b schreef op donderdag 22 september 2011 @ 11:47:
Heren,

Ik heb een interne Apache server draaien die één simpele PHP site host. (Ubuntu server 11.04 x86)
De site is intern prima werkend maar zodra ik hem naar buiten port via onze firewall (port 80) en opvraag via het externe IP dan krijg ik een 503 error. Als ik hem via het interne IP opvraag werkt het wel.

Enig idee waar ik dit in moet zoeken?

Gr. Erik
Post een deel van de config eens?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Een 503 is een http status code wat dus betekent dat Apache wel bereikt wordt en 't dus (waarschijnlijk) niet in je NAT zit. 503 is Service Unavailable dus 't lijkt me dat er iets in Apache('s config) niet helemaal jofel zit.

(Ga ik er overigens wel even van uit dat de juiste apache bereikt zou worden; dat kon ook wel eens een probleem zijn als je NAT 't verkeer naar de verkeerde bak duwt...)

[ Voor 23% gewijzigd door RobIII op 22-09-2011 12:29 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11 17:27
Ik heb zelf Ubuntu server 11 draaien met de webmin shell erover en dit werkt perfect.
Dit draait op een VMWARE ESXi server de opstelling is simpel.

Modem > Router forward 80 naar 192.168.1.XX > 192.168.1.XX is dan de webserver.
Ik heb mijn domein wat ik host bij mijndomein.nl zo ingesteld met het * dat alles naar me thuis ip gaat wat de server van mijndomein niet kent.
Dus als ik hallo.mijnthuisdomein.nl intyp kom ik uit op me webserver waar wel de benaming hallo.mijnthuisdomein.nl staat.

Als er een adres op de server van mijn domein staat met de naam hallo2 dan zal de server van mijndomein in actie treden.

Kortom controleer je settings eens;)

[ Voor 3% gewijzigd door Kavaa op 22-09-2011 13:42 ]

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• MuadD1b
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-11 10:11
Kennelijk heeft het niets te maken met de server.
Overigens krijg ik een 403 error ipv een 503. Excuses.

De 403 error lijkt afkomstig te zijn van de firewall. Zelfs als de server compleet uitstaat blijft de error verschijnen.
Als ik een windows 2008 bak met IIS op hetzelfde interne IP hang krijg ik nog steeds de 403.

Ben blij dat het niet aan apache ligt. Nou mag de firewall beheerder aan de slag :)