Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Windows Server 2008 Fallback

Pagina: 1
Acties:
  • 555 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Vanwege problemen met de server ( Windows Server 2008 SBS) op mijn nieuwe stage plek ben ik opzoek naar een Fallback systeem zodat de 2e server(Windows Server 2008 standard) direct/ASAP de functies van Server1 overneemt. Aangezien ik zelf geen ervaring heb met deze systemen vraag ik om jullie hulp! Op server1 draaien o.a Exchange, SQL, Blackberry services en natuurlijk ook DCHP,DNS etc. De twee servers zijn identiek kwa hardware.

Mijn vraag is: Welke Software & Waarom / OF automatisch replicatie's laten maken?

Ik zat zelf te denken aan software te gebruiken om Image's te maken en deze image in geval van nood op server 2 terug te zetten?

Alvast bedankt voor je reactie.

Rob

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2011 11:56 ]

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:35
wat voor server?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Verwijderd

Topicstarter
EDIT: Windows Server 2008 SBS

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:58

Ethirty

Who...me?

Wat dacht je ervan om gewoon de ingebouwde SBS backup te gebruiken?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Verwijderd

Topicstarter
En deze dan te restoren op de 2e server? Werkt dit zonder enige problemen?

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 18:28

SdR

Helaas is dat je enige mogelijkheid (Backup - Restore).
Restore zul je altijd moeten uitvoeren dus werkt niet automatisch, en je bent dus afhankelijk van de hardware.

Windows SBS kan niet in een cluster draaien, helaas dus geen replicatie etc:
http://social.technet.mic...1-42d4-bb5c-231d2deb8741/

Een goede oplossing zou dus zijn mits de organisatie hieraan toe is en of de kosten gemaakt mogen worden:
- Cluster Exchange (min 2 servers)
- Cluster File\Print server (min 2 servers)
- Cluster SQL (min 2 servers)

Tada en je hebt een server park.

Of zoals in bovendstaande link wordt verteld:
Another option might be to install SBS as a VM on the free Windows Hyper-V Server 2008 R2 and set up another Windows Server Hyper-V Server 2008 R2 and cluster the entire VM. This at least gives you hardware redundancy. You of course will need a shared storage device for the VMs or a cluster aware replication solution to keep the VHDs in sync between the two servers. I will be blogging about this solution when I get home from Tech-Ed - if you have any questions in the meantime I'd be glad to assist.

[ Voor 34% gewijzigd door SdR op 22-09-2011 12:17 ]

Don't Speak, Just Think

Verwijderd

Topicstarter
@ViperVR

In dit geval heb ik gelukkig 2 servers die hardware identiek zijn...
Er is dus geen enkele mogelijkheid om die 2e server als een fallback mogelijkheid te gebruiken zonder het aanschaffen van een andere licentie..? Is het niet mogelijk op 3rd party software hiervoor te gebruiken? OF is het dan nog steeds niet mogelijk?!

http://www.shadowprotect....shadowprotect-backup-sbs/ #Shadowprotect software

// Als ik de backup functe van SBS gebruik en ik restore deze back-up op de andere server worden dan allen services meegenomen? Dus de exchange server en alle mails etc?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2011 13:27 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 12:31:
// Als ik de backup functe van SBS gebruik en ik restore deze back-up op de andere server worden dan allen services meegenomen? Dus de exchange server en alle mails etc?
Lees je even in in de ingebouwde backup-features van SBS en test het eens uit zou ik zeggen ;)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Als dit een opdracht is voor je stage: Dan moet je het zelf uitvoeren, niet navragen in een forum. Jij moet er wat van leren.

Is dit geen opdracht, en ben jij niet de beheerder: Bel dan een automatiseringsbedrijf wat je kan helpen, er zijn er genoeg die je hier in kunnen ondersteunen. Wij gaan je niet aan je handje vasthouden om je door het backup en restore mechaniek van een Windows Server heen te loodsen.

Hou er i.i.g. rekening mee dat je niet zomaar een server hebt ingericht met de laatste backup, dus denk daar eens goed over na (je restore window). Een exacte kopie in de lucht houden werkt ook niet (computernamen en IP adressen moeten uniek zijn)

Zoek maar eens wat rond op clustering, en de high availability oplossingen van Active Directory. Houd er wel rekening mee dat SBS niet alles zomaar accepteert.

Dit is i.i.g. geen topic voor PNS.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.