Toon posts:

Nintendo DS [Homebrewdiscussie] toepassing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voorwoord
Welkom in het Nintendo DS Homewbrewtoepassingstopic. In dit topic kan gediscussiëerd worden over de mogelijkheden die het biedt wanneer je homebrew wil gebruiken. Ook mag je hier discussiëren over de laatste technische nieuwtjes omtrent het aanpassen en/of jailbreaken van je Nintendo DS, de toepassing dus. Wat we absoluut niet willen is het volgende:

• Discussies over het afspelen van illegale danwel gedownloade spellen
• Discussie over af- of goedkeuring van het gebruik van Homebrew (Dit voegt niets toe; dit topic is bedoeld voor discussies omtrent het laatste nieuws en nieuwe mogelijkheden;)
• Laat elkaar in zijn/haar waarde!
• Bij zaken die niet mogen; maak een TR aan en ga niet onnodig quoten of hier berichten aan spenderen.
• Quote nieuwsberichten of zorg ervoor dat er niet doorgelinkt wordt naar files; dit is niet toegestaan op GoT (zie hierboven).

De DS is al een tijdje open en naast het feit dat er inderdaad misbruik van gebruik wordt gemaakt moet ook gezegd worden dat de Homebrew markt booming is. Veel nuttige applicaties zoals Moonshell (mediaplayer voor DS), BeUP (messenger voor DS), Colours (tekenprogramma) en homebrew games zijn beschikbaar en verrijken de kwaliteiten van de DS.

Zijn er ook mensen die hier Homebrew gebruiken en zoja welke. En misschien nog wel leuker, werken er ook mensen aan homebrew hier?

• boshar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:17
Ik heb in het verleden wel eens Colors! (volgens mij schrijf je het zo...) gebruikt. Tegenwoordig gebruik ik vaak m'n smartphone in plaats van de DS voor dit soort programma's.

Op de DSi gebruik ik nu de officiële Art Academy van Nintendo die werkt toch wat prettiger dan Colors!. Overigens komt Colors! met een 3DS versie in de eShop http://colors.collectingsmiles.com/colors_3d_coming_soon.php

Ik vind een officiële uitgave als DSiWare of eShop zoveel makkelijker in het gebruik dan Homebrew. Jammer genoeg is Inchworm nog niet uit voor Europa (ligt aan de vertaling die nodig is voordat je iets in Europa aan mag bieden). http://www.nintendo.com/g...1Ii3YRBvcPC_ZfgoQVTAPJJUo

Ik denk dat programma's als Colors! hun bestaan te danken hebben aan homebrew maar eenmaal succesvol heb je meer aan de officiële versie dan de oude Homebrew files die er nu nog zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Cool dat Colors die transitie heeft kunnen maken, dat wist ik niet eens. Denk dat Nintendo daar wat meer naar zou moeten kijken. Een Moonshell-achtige tool zou ideaal zijn, mits hij ook avi ed ondersteunt. Dat je nu moet omzetten is nog een gedoe.

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Ik draai geen homebrew op minn DS, maar kwam toevallig wel een nieuwsbericht tegen over Ed Chee (Monkey Island 2 special edition), die mooie plaatjes had gemaakt in Colors! :)

http://kotaku.com/5842786...pretty-pictures/gallery/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een tijdje ScummVM en een megadrive emu gedraaid op mn DS, maar dat werkte beiden uiteindelijk toch niet echt ideaal door scaling / resolutie enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boshar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:17
Is emulatie een onderwerp dat hier besproken kan worden of valt dat onder illegaal. Nintendo is immers actief met de Virtual Console op de Wii en 3DS waardoor het abadon ware argument enigzins vervalt.
Pagina: 1