Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Problemen met realtek HD audio manager

Pagina: 1
Acties:

• DiscoSuperFly
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-10 12:37
Goeiedag beste tweakers,

Het probleem is dat ik realtek HD audio manager niet opgestart krijg. Deze manager wil ik gaan gebruiken om mijn mic ingang op mijn sony VPCF1, te wisselen naar een output. Dit omdat er vanaf buiten de behuizing, naar binnen in de normale optical output, een stuk is afgebroken. Hierdoor blijft mijn headphone jack en dergelijke, niet meer zitten.

Ik heb de meest recente drivers van realtek HD audio manager geinstaleerd, maar geen succes. Ik krijg geen icon in mijn taakbalk na de reboot en blijf zonder HD audio manager achter. Heeft iemand een idee hoe het kan komen dat dit programma niet gestart kan worden?

Er moet nog wel gemeld worden dat ik sinds vorige week windows 7 VOLLEDIG opnieuw heb geinstalleerd, en dus geen gebruik heb gemaakt van een fabrieks reset, oid. Ik heb erg veel last gehad met het werkende krijgen van allemaal vanzelfsprekende onderdelen zoals de wifi en scherminstellingen (Een speurtocht naar de diepste krochten van de sony site hebben deze onderdelen weer werkende weten te krijgen). Zou het kunnen dat ik nu een simepele driver mis die de communicatie verzorgt tussen mijn (waarschijnlijk) onboard geluidskaart en realtek HD audio manager?

Mvg,

Jelle

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:00
Wat zijn de specificaties van de PC? Of is het een laptop?

Klinkt als incomplete drivers. Driver sweeper eroverheen, alles verwijderen, opnieuw opstarten en driver opnieuw installeren.

En je moet de drivers bij Realtek zelf downloaden maar let ook op of het AC '97 of High Definition is want dat zijn twee verschillende. En ook 32 en 64-bits.

• DiscoSuperFly
Ja, het is een laptop, dit is 'm: pricewatch: Sony Vaio VPCF13S8E
Oke, driver sweeper ga ik vanavond proberen, ken het programma zelf niet. En hoe weet ik welke ik moet hebben? Ik wil iig degene waarmee ik mijn audio poorten aan de zijkant toe kan wijzen.

Bedankt voor de tips en ik laat vanavond meer weten.

Mvg,

Jelle

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:00
DiscoSuperFly schreef op donderdag 22 september 2011 @ 10:35:
Ja, het is een laptop, dit is 'm: pricewatch: Sony Vaio VPCF13S8E
Oke, driver sweeper ga ik vanavond proberen, ken het programma zelf niet. En hoe weet ik welke ik moet hebben? Ik wil iig degene waarmee ik mijn audio poorten aan de zijkant toe kan wijzen.

Bedankt voor de tips en ik laat vanavond meer weten.

Mvg,

Jelle
Mooi dingetje! :P

OK, het is dus een High Definition chip. Deze dus > http://www.realtek.com/do...ownTypeID=3&GetDown=false

Je moet alleen zelf even kijken voor 32 of 64-bits. Weet niet welke Windows je hebt.

Over Driver Sweeper, je krijgt een lijstje te zien en daar kan je de Realtek drivers verwijderen.

De poorten toewijzen zou dan in die Manager moeten kunnen. Ik heb zelf ook een Realtek onboard maar wat bedoel je precies met die poorten toewijzen? Want bij mij zie ik ze wel in de Manager maar kan niks wijzigen of klikken ofzo. Er staat alleen of er iets in zit of niet en EQ instellingen enzo kan je wijzigen.

[ Voor 14% gewijzigd door chim0 op 22-09-2011 10:46 ]

• DiscoSuperFly
Als je het doet... ;)

Ja, bedankt voor het bevestigen, dan weet ik dat iig zeker. Ikzelf heb verder 64 bits.

Wat ik precies bedoel met het toewijzen van de poorten is dit artikeltje: http://answers.microsoft....2f-45fb-b34c-c869e7e3db78

Ik heb het nu ook werkende, maar niet op de manier zoals beschreven in dat artikeltje...

Wat ik bedoel met de poorten toewijzen is het volgende: Aan de rechterkant heb ik 1 input en 1 output, een normale voor headphones e.d. & een mic input voor..nouja... mics. Aangezien mijn output stuk is gegaan, wil ik nu de mic input omzetten naar een output... Ik doe nu alles met een externe geluidskaart, wat opzich geen probleem is, maar ik ben nu veel bezig met traktor. En dan is in het bezit zijn van twee geluidskaarten toch wel een pre.. eentje om voor te beluisteren.. en eentje over je monitor ;)

Jelle