Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eredivisie live (flash) hapert

Pagina: 1
Acties:

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
Als ik video's kijk van eredivisielive.nl (zowel streams als samenvattingen) hapert het beeld nogal.
Het geluid loopt door, dus er worden gewoon frames gedropt. Ik heb de hardwareversnelling al uitgezet, omdat het beeld anders continu foute blokken en strepen laat zien.

Het gaat Om Win 7-64. Ik heb zowel flash 10 als 11 geprobeerd, zelfde resultaat. Het probleem doet zich voor in IE8, Chrome, FF en Opera. Dus ik vermoed dat het iets te maken heeft met codec instellingen. Het is namelijk zo dat op mijn macbook het beeld perfect vloeiend loopt.

Maar hoe weet ik nou welk codec ik moet aanpassen? ik heb al geprobeerd streams of video's van de site te downloadenmet Orbit, maar dat lukt niet.

Heeft iemand enig idee welk codec eredivisie live gebruikt? want youtube filmpjes etc lopen wel gewoon vloeiend.

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

Laatste grafische kaart drivers al geïnstalleerd?

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• pianoman
ik draai catalyst 11.5 op een radeon 6450. Alle andere video's, ook hd, lopen vloeiend.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:23

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

pianoman schreef op donderdag 22 september 2011 @ 01:07:
ik draai catalyst 11.5 op een radeon 6450.
Meest recente versie is 11.8 (en ik verwacht deze week nog wel dat 11.9 uitkomt). Probeer eens een upgrade van je drivers inderdaad. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• pianoman
Ok, heb 11.8 er op gezet, maar dat maakt geen verschil. Ik denk echt dat het aan de combinatie van de streams en de codecs op mijn pc ligt.

• pianoman
weet iemand toevallig welke codec ze gebruiken, of hoe ik daar zelf achter kan komen?

• MaartenTweakers
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04-2020
Misschien heb je het al gedaan maar de laatste versie van het K-Lite Codec Pack zorgt er in ieder geval voor dat je (nagenoeg) compleet bent daarmee.

Is makkelijk te vinden op internet maar één van de plaatsen is in ieder geval:

http://codecpack.nl/klcodec.htm

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:47

CoolGamer

What is it? Dragons?

Eredivisie live zal DRM gebruiken. Hierdoor zal je niks hebben aan 3rd-party codecs. De oplossing zal dus niet liggen in het installeren/bijwerken van codecs.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Neem contact op met hun support

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Eredivisie live heeft ook problemen met bepaalde Telfort routers, het uitzetten van de firewall in de router zou dit probleem op moeten lossen maar is natuurlijk niet erg veilig ...

Last.fm | Code Talks

Verwijderd

Daarbij komt dat Eredivisie Live een waardeloze aanbieder van streaming is. Als je een wedstrijd bestelt (voor zo'n 7 euro!!!!) heb je een lage resolutie en loopt het geluid/beeld vaak ook niet synchroon, evenals haperingen tijdens het afspelen. Gratis kijken via Sopcast geeft zo ongeveer dezelfde kwaliteit.

Het zou dus zomaar kunnen dat het ook aan de filmpjes zelf ligt, je zou bij andere sites kunnen kijken hoe het daar speelt.

• pianoman
Een andere pc(ook win7-64, zelfde flash versie) op hetzelfde netwerk speelt het wel vloeiend, dus het ligt ook niet aan de router. het moet echt in mijn pc zitten.

En ik heb gekozen voor een abonnement om 2 redenen.

gewoon het gemak om een wedstrijd aan te klikken, die het dan ook altijd doet.

en ik heb voor mezelf een keuze gemaakt om alle gekopieerde software, illegale streams etc te mijden. Ik ben daar een beetje klaar mee.

Ik heb voorheen trouwens wel eens met sopcast gekeken, en die paar wedstrijden die ik toen kon vinden haalden het qua kwaliteit bij lange na niet vergeleken met eredivisie live (zelfs als het hapert).

Verwijderd

Tegenwoordig is Sopcast behoorlijk verbeterd qua streams. Vorig seizoen was er het hele seizoen een stream voor ieder kanaal met erg goed beeld. Zeker als je de prijs vergelijkt :) Ik kijk ondertussen ook EDL via TV, maar de keren dat ik bij iemand keek die een wedstrijd gekocht had en via internet afspeelde, viel de kwaliteit me toch wat tegen.

Maar daar ligt het dus niet aan. Is de andere PC waar het wel werkt qua software en versies identiek aan de probleempc?

• pianoman
In ieder geval wel dezelfde flash versie. Ik weet niet zeker of die pc waar het wel loopt dezelfde ie versie heeft, maar aangezien de pc waar het om gaat het probleem vertoont bij alle 5 de browsers (heb ondertussen ook maar safari geprobeerd) gok ik dat het niet daar aan ligt.
Pagina: 1