Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Allereerst weet ik niet zeker of ik wel in de juiste sectie van de fora zit voor deze vraagjes, indien niet, zou iemand dan zo vriendelijk willen zijn mij dit te melden dan zal ik het zo snel mogelijk aanpassen.

Dan mijn probleem: Ik bezit nu over een zelfbouw pc dat ik al een tijdje geleden gebouwd heb. Ik heb een I3-540 van de eerste generatie (dus geen Sandy Bridge) met de stock cooler, een HD5770 Sapphire als grafische kaart, een Asus P7H55-M Pro moederbord, 4 gig ram geheugen, dit zit allemaal verpakt in een Elite 333 van Coolermaster met de standaard 460W voeding die ik erbij kreeg.

Nu heb ik een tijdje geleden al Battlefield 3 gepreorderd, maar nu ik zo de eerste benchmarks en officiële systeemeisen tegenkwam, maak ik mij zorgen over het feit of ik het allemaal wel gedraaid zou krijgen. Nu wilde ik mijn pc upgraden, maar ik heb maar een beperkt budget. Allereerst wil ik van die luide stockcooler af, ik zat te denken aan de Arctic Freezer 13 (zie koppeling). Heeft iemand hier ervaringen mee/is dit een aanrader? Met deze cooler wilde ik dan ook mijn CPU een beetje overclocken, dit zou geen problemen moeten geven aangezien ik vernomen heb dat de nieuwere intel processoren het redelijk goed doen op dat gebied. Om mijn grafische kaart ook nog wat op te kunnen voeren, moet ik eerst een betere airflow in de kast hebben omdat het momenteel een rommeltje is. Maar cable management werkt niet bepaald goed in deze behuizing en dacht ik om te veranderen naar de Sharkoon Vaya Value, een kast die ik niet op tweakers.net kon vinden omdat ze redelijk nieuw is, maar ik had dus deze op het oog: http://www.alternate.be/h...Behuizingen&l2=Midi+Tower

Ik hoop dat ik met deze low cost upgrade mijn prestaties toch wat kan opvoeren. Graag meningen en hulp en alvast hartstikke bedankt! :)

mvg, Yodelidodi

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
kijk eens voor de scythe mugen 2 cpu koeler, beste bang for buck koeler. even meten of deze in je huidige kast past, deze huidige kast is icm met wat extra moeite best in staat een aardige airflow te creëeren.

verder denk ik dat je videokaart de grootste beperking gaat leveren voor battlefield 3...

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• K1pje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:53
Ben het met Nedernakker eens wat betreft de videokaart. Op welke resolutie game je?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een full hd scherm, dus ik hoopte op 1080p te spelen, maar een nieuwe videokaart zit er voorlopig niet in..

Over het cable management, misschien moet ik een modulaire voeding kopen om echt goed kabelmanagement te verkrijgen? een stillere voeding is sowieso welkom aangezien dat en de stock CPU cooler voor het meeste lawaai zorgen.

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:56

spartacusNLD

This is Sparta!!

denk dat je het geld toch beter in een videokaart kan stoppen ipv van voeding.. als je wilt gaan gamen

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Verwijderd

Een betere videokaart is zeker een goede keuze.
Een goede voeding is daarin tegen ook nodig wil het allemaal blijven draaien.

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Eens met de rest, de GPU is je zwakste schakel. Bewaar je geld en spaar door voor een betere kaart. In the meanwhile zul je op 1680 x 1050 met medium/low settings wel kunnen spelen gok ik, maar een feest voor het oog zal het allerminst zijn.

Overclocken van de gpu schijnt met een 5770 wel wat rek te kunnen brengen overigens:

http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=1703&pageID=7760

Als je je temps in de gaten houdt kun je het toch eens met de stock cooler proberen.

EDIT: klik op next op die site voor (game)benchmarks.

[ Voor 5% gewijzigd door KnoxNL op 22-09-2011 12:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okee bedankt allemaal voor julie advies!

Ik zal dan maar doorsparen voor een gpu upgrade ;)
Pagina: 1