Corsair 600T vervangende 200mm fans

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• DC Daniel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-09 22:34
Hallo Tweakers,

Ik heb een weekje geleden een corsair 600t (zwart) aangeschaft, geweldige case.
Ik ondervind alleen wat problemen met m'n front 200mm fan, nu krijg ik van corsair een nieuwe maar ik heb besloten om deze gelegenheid meteen maar aan te grijpen om alle fans in de case te veranderen door een paar stuk stillere fans: gallery: DC Daniel

Probleem echter is dat niet helemaal duidelijk is welke fans er nou precies in mijn 600t zitten, na wat googlen lees ik dat mijn 200mm in de 600t 29db zouden moeten produceren, tegelijkertijd lees ik ook dat de fans die ik wil kopen juist al gebruikt worden in mijn case (de 200mm) alleen dan de crystal versie.

Heeft iemand enig idee welke fans er nou precies in de case zitten... en met welke ik deze dan zou moeten vervangen om een stiller systeem te krijgen (200x20 is een pain in the ass om te krijgen).

Thx :)

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
dus je hebt de kast, maar weet niet welke fans er in zitten.. how about op de fan lezen wat er op staat?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• DC Daniel
Dat had een heel goed idee geweest als corsair de fans niet gerebrand had... maar dat hebben ze dus wel, het enige wat je nu nog kan zien is een corsair sticker erop en that's it.

Het verwarrende is dat corsair voor hun 600T 200mm een hoger dbA aangeeft dan de xigmateks in mijn wenslijst, maar verder zijn ze wel in elk opzicht gelijk, tegelijkertijd zijn er ook weer mensen die zeggen dat het exact dezelfde fans zijn.

Denkt iemand overigens dat het voor het geluid veel uitmaakt als ik mijn: pricewatch: Fractal Design Silent Series , 120mm vervang door de slipstreams?

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
DC Daniel schreef op donderdag 22 september 2011 @ 10:36:
Dat had een heel goed idee geweest als corsair de fans niet gerebrand had... maar dat hebben ze dus wel, het enige wat je nu nog kan zien is een corsair sticker erop en that's it.

Het verwarrende is dat corsair voor hun 600T 200mm een hoger dbA aangeeft dan de xigmateks in mijn wenslijst, maar verder zijn ze wel in elk opzicht gelijk, tegelijkertijd zijn er ook weer mensen die zeggen dat het exact dezelfde fans zijn.

Denkt iemand overigens dat het voor het geluid veel uitmaakt als ik mijn: pricewatch: Fractal Design Silent Series , 120mm vervang door de slipstreams?
Ik krijg vandaag een 600T en 2 Xigmatek XLF-F2004's binnen (ik neem aan dat dat de fans in je wenslijst zijn), ik kan je dus aan het eind van de dag melden of het dezelfde fans zijn of niet. ;) Ik hoop het niet though. :P

• DC Daniel
Dat zou top zijn!
Sowieso is er 1 verschil die van 600t zijn doorzichtig de xigmateks zwart...
Voorderest zien ze er precies hetzelfde uit... dus als je ff kan luisteren of de xigmateks nou stiller zijn dan de stock 600t fans zou het echt geweldig zijn!

• Sagaris
Ik heb het nu binnen, en buiten kleur en aanwezigheid van ledjes op de 600T fans zijn ze inderdaad exact hetzelfde. :F Ik zal kijken of ik ze ook even kan vergelijken voor je, will report back later!

• DC Daniel
Oke thx man!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 17:42
Ik volg dit topic, heb ook zo'n mooie case maar dat witte licht hoeft van mij niet.
En zou graag anderen willen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
Ok, ik heb slecht nieuws en meer slecht nieuws.

Er is geen noemenswaardig temperatuurverschil (misschien 1 á 2 graden, kan ook aan de buitentemperatuur liggen).
Er is geen verschil in geluid.
En de Xigmatek's hebben ook witte ledjes.

Buiten dus doorzichtig / zwart is er geen verschil.

Just my luck. :P :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
Godverdomme... xigmatek liegt dus gewoon hard over die <18dba of Corsair is veels te bescheiden met hun rating van 25dbA. Ledjes vind ik zelf wel mooi moet ik zeggen maar als je het niet mooi vind kan je gewoon de draadjes die naar de ledjes toe gaan doorknippen....

De xigmateks waren de enige alternatieven toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
DC Daniel schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 12:35:
Godverdomme... xigmatek liegt dus gewoon hard over die <18dba of Corsair is veels te bescheiden met hun rating van 25dbA. Ledjes vind ik zelf wel mooi moet ik zeggen maar als je het niet mooi vind kan je gewoon de draadjes die naar de ledjes toe gaan doorknippen....

De xigmateks waren de enige alternatieven toch?
De ledjes zijn wel minder merkbaar, doordat de fans nu zwart zijn in plaats van compleet doorzichtig.

En qua alternatieven, ik las ergens dat die NZXT FS-200 niet exact 200mm is, dus niet past. Dan heb je nog de Antec Big Boy en de rest zijn kermis fans. Je zou anders de 200mm fans kunnen vervangen door 2 x 120/140 fans (weet niet meer precies welke het was), misschien dat dat zelfs beter koelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
kermis fans :P

Maar ik geloof dat je alleen de bovenste door een 240mm radiator kon vervangen dus 2x 120mm en dan kon je daarop, onder die soort van klep waar je je deurtje op slot kan doen, nog eens 2x 120mm.

Misch dan maar 2 van deze: Scythe Slip Stream SY1225SL12L, 120mm plaatsen waar de bovenste 200mm zit. Voorderest zit ik nog met het idee om de 2 Fractal Design Silent Series , 120mm fans die op m'n cpu koeler zitten ook te vervangen door de slip streams, denk je dat dat qua geluidsproductie veel uit gaat maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
DC Daniel schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 13:05:
kermis fans :P

Maar ik geloof dat je alleen de bovenste door een 240mm radiator kon vervangen dus 2x 120mm en dan kon je daarop, onder die soort van klep waar je je deurtje op slot kan doen, nog eens 2x 120mm.

Misch dan maar 2 van deze: Scythe Slip Stream SY1225SL12L, 120mm plaatsen waar de bovenste 200mm zit. Voorderest zit ik nog met het idee om de 2 Fractal Design Silent Series , 120mm fans die op m'n cpu koeler zitten ook te vervangen door de slip streams, denk je dat dat qua geluidsproductie veel uit gaat maken?
Je kunt inderdaad de 200mm fan bovenin vervangen voor 2 120mm's, zoals hier te zien. Ik dacht echter dat ik ook een build heb gezien waarbij de onderste 200mm fan ook vervangen was door 2 120mm's. Mocht je voor 2 120mm's gaan bovenin kun je altijd even testen of die onderin ook passen. Qua geluidsproductie heb ik geen idee, dit is mijn eerste build waarbij ik echt op de koeling let, dus zou niet weten of 2x120mm luider is dan 1x200mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
En voor mij cpu koelers? de fractals zijn beide 15dbA en de slipstreams 10dbA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 08:57
2x 120 istoch luider dan 1x200 of ben ik nu gek? hoe groter hoe langzamer draaien hoe stiller toch? :-)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Ik denk ik ze wel gewoon uit zet. als het goed is moet je de ledjes kunnen slopen zonder dat de fan er defect aan gaat.

Ik ga wel is even knnutselen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smashmint
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-08 20:31
Ik heb anders nog wel 2 x 200mm fans van mijn HAF X voor je liggen, zijn deze http://shop.coolermaster....ath=67_69&products_id=349

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Inktpotje schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 17:03:
Ik heb anders nog wel 2 x 200mm fans van mijn HAF X voor je liggen, zijn deze http://shop.coolermaster....ath=67_69&products_id=349
Zijn die zonder led ? :)
Als dat zo is wil ik ze best van je overnemen voor een leuke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:53
Is het niet zo dat Corsair het aantal decibel van de Fans geïnstalleerd in de kast vermeld? En dat Ximatek het aantal decibel van alleen de losse fan vermeld?

Dat kan namelijk het verschil in decibel verklaren. Want voor/achter de geïnstalleerde fan zit waarschijnlijk een veiligheidsrooster die weerstand en dus meer lawaai veroorzaakt.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smashmint
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-08 20:31
Mektheb schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 17:04:
[...]

Zijn die zonder led ? :)
Als dat zo is wil ik ze best van je overnemen voor een leuke prijs.
Deze zijn zonder led ja, check de link maar. Als je interesse hebt PM maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
Ik heb net ff de nieuwe 200mm fan geinstalleerd die ik van corsair gekregen hebt, tis dezelfde als de 200mm fan in de 600T SE. Maar jezus zeg die dingen maken een pokken herrie... ik moet nu echt ff snel een goed alternatief vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
sagaris, zou je een foto kunnen maken van je 600t met de zwarte fans erin? ik ga denk ik alle fans vervangen incl. de bovenste door 2 120mm (dat zou als het goed is stiller moeten zijn en even goed moeten koelen). En ik zat er aan te denken om meteen de front mee te pakken alleen dan zo'n zwarte 200mm erin te stoppen (2x 120mm kan daar niet =/) dus ik ben wel benieuwd hoe dat er nou uitziet..... en oh ja, je weet cker dat ze qua geluid exact gelijk zijn?

[ Voor 13% gewijzigd door DC Daniel op 25-09-2011 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
Negeer mijn bovenste post maar.... blijkbaar kan je als je de hdd cage verplaatst aan de voorkant een 200mmx30mm zetten, dus ik denk dat ik dat maar ga doen. Weet iemand een goede stille 200mmx30mm fan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
Ga het niet negeren, hier de foto: B)

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/20tfbza.jpg

Of het echt stiller is kan ik niet zeggen, heb het niet gemeten namelijk. Kan je alleen melden dat ik het verschil niet tussen beide type fans heb kunnen horen.

De leds zie je daar vrij goed, echter als je de case gesloten hebt en van bovenaf of van voren kijkt zijn ze een stuk minder duidelijk aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-08 17:37
Ik heb deze kast zelf nu een paar dagen. Tijdens het bouwen hebben we de ledjes uit de fans gehaald en gewoon los getrokken. Ben in ieder geval van de lampjes af. De meegeleverde grote fans zijn qua geluid redelijk op de laagste stand. Bij het opdraaien zijn ze zeer duidelijk aanwezig. Zit zelf ook nog te kijken naar een andere oplossing en zal dit topic blijven volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
Ziet er netjes uit ;)... maar ik denk dat ik die 200mm fans maar lekker ga verangen door 120mm fans stiller (2x 10db maakt 13 db als ik mijn natuurkunde lessen nog goed herinner) en beter... en de voorste vervangen door een cm megaflow silent 200, zit dan alleen wel weer met blauwe ledjes :F

Iemand toevallig een idee hoe die Megaflows qua geluid vergelijken met de standaard 200mm fans?

[ Voor 10% gewijzigd door DC Daniel op 26-09-2011 17:32 ]

• DC Daniel
Oke ik heb vanmiddag ff alle fans vervangen (op de front 200mm na) door 5x Scythe Slip Stream SY1225SL12L. Geweldige fans dit, zijn echt doodstil. Het enige wat je nu nog te horen is dus die front 200mm (heb de bovenste 200mm nu aan de voorkant zitten dus is nu wat stiller). Ik denk dat de meeste mensen het systeem zouden classificeren als zeer stil... echter vind ik het nog niet genoeg :P ik wil egt kunnen werken op m'n pc en helemaal niks horen. Dit zou ik moeten kunnen bereiken als ik die front 200mm vervang door nog eens 2x 120mm slip streams.. het enige probleem is dat ik zelf geen mogelijkheid zie om ze te monteren.. ik dacht dat iemand zei dat ze zoiets wel gezien hadden, heeft iemand hier wat meer info over?

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Als je deze kast echt stil wilt krijgen, is het plaatsen van een andere fancontroller dan de standaard een betere optie. Ik heb em doorgemeten en hij geeft iets van 10,5 volt hoog en laag, dus ik vermoed dat de fans PWM gestuurd worden. De 200mm fans draaien ook op een veel lager voltage, wat niet haalbaar is, en ze draaien op de hoogste stand ook niet voluit. De meest eenvoudige fix is een weerstandje tussen de fans hangen, maar dat verdient niet echt de schoonheidsprijs.

Ik vindt het jammer dat de standaard controller maar een beperkt bereik heeft, want met een beetje controller is deze kast een stuk stiller, en qua airflow is er niets te klagen.

Mn 3D printer blogje..

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
heb zelf een haf 922 kast met 3x 200mm en 1x 120mm fan aan een scyte kaze master pro fancontroler
de 200mm fans draaien op 480tpm standaard was 700 en het systeem is nu onhoorbaar.
op standaard snelheid maakte ie wel het lawaai van een stofzuiger vond ik.

• Sagaris
DC Daniel schreef op woensdag 28 september 2011 @ 19:46:
Dit zou ik moeten kunnen bereiken als ik die front 200mm vervang door nog eens 2x 120mm slip streams.. het enige probleem is dat ik zelf geen mogelijkheid zie om ze te monteren.. ik dacht dat iemand zei dat ze zoiets wel gezien hadden, heeft iemand hier wat meer info over?
Kun je niet met tie-wraps werken? Zo heb ik ook die middelste fan naast de GPU's en de bovenste 200mm fan opgehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junneh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-08 17:55
edit: nvm.

[ Voor 94% gewijzigd door junneh op 06-10-2011 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junneh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-08 17:55
hijack: Ik heb vandaag de witte variant aangeschaft van de 600T.

Ik word nu al gek van het aantal decibel wat eruit komt. Dit komt door de 200mm fans.

nu hebben xigmatek (zijn dezelfde, dus valt af) en bitfenix ook een 200x20 mm fan, welke dus perfect zou passen.

heeft iemand ervaring met de bitfenix 200mm fan?
Pagina: 1