asus engtx580 vraag met betrekking tot airflow en psu

Pagina: 1
Acties:

• zjeery
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-08-2023
Ik zit te denken om twee 580gtx kaarten van asus te kopen. Nu leek mij de Asus ENGTX580 DC2 een mooie keuze, maar ik vroeg me af of dit verstandig is met betrekking tot de airflow. Deze kaart is namelijk 3 slots groot, en wanneer ik twee van deze kaarten in mijn kast zou zetten zouden ze tegen elkaar aan zitten. Ik zie vaak in SLI testen van tweakers.net dat ook daar vaak de kaarten tegen elkaar aan zitten maar ik vraag me af of dit ook verstandig is bij langdurig gebruik.

Verder vroeg ik me af welke voeding afdoende is voor een dergelijke opstelling

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-02 11:20

yzx

Euhm kan ik je op andere gedachten brengen? Voor dat bedrag ben je sneller af met ATI/AMD kaartjes

Maar als je de 580"s wilt kun je kijken naar een http://tweakers.net/price...580-phantom.html#tab:info of http://tweakers.net/price...gtx-twin-frozr-ii-oc.html
Deze zijn 2 slots en de MSI heeft hogere clock speeds. -> dus plaats tussen de kaarten
voor een voeding tsja CPU? CPU met OC en kaarten met OC`? kijk dan maar naar een 850W XFX voeding

[ Voor 3% gewijzigd door yzx op 21-09-2011 20:29 ]

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• zjeery
Ik heb intussen de twee asus kaarten binnen gekregen na de MSI Twin Frozr OC edition's teruggestuurd te hebben. De kaarten waren dermate instabiel dat ik ze gewoon met geen mogelijkheid fatsoenlijk aan de praat kon krijgen. Overal artefacts in games (als de games in eerste instantie al niet crashten). Heb de bios van de kaarten geflashed zodat deze gelijk aan elkaar waren (een kaart had een nieuwere biosversie die nergens te downloaden viel, dus had op beide maar de een na laatste gezet.) maar ook dit hielp niet. Na een week lang prutsen met het voorzichtig opschroeven van voltages en het underclocken van de gpu en het videogeheugen naar stockwaardes heb ik de kaarten teruggestuurd en voor het teruggestorte geld de twee asus kaarten gekocht.

Nu moet ik spijtig genoeg toch constateren dat de bovenste kaart onder load condities zo'n 20 graden celcius warmer wordt, wat dus op kan lopen tot temperaturen van 95 graden en fans die op 100% draaien, iets wat me toch te heet is en veel te veel lawaai maakt. Heb derhalve maar een nieuw triple sli moederbord gekocht zodat er nog een slot tussen de kaarten zit en wat extra case fans aangeschaft.

Lang verhaal kort: Ben je dit ook van plan, zorg dan wel degelijk voor minimaal 1 slot tussen de twee Asus GTX580 DIrect CUII kaarten en een goede airflow.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:19
Op zich al bekend, maar bedankt voor het delen van je ervaringen :)
Had je overigens wel een goede fan in je zijpaneel (op de juiste plek)?

• zjeery
Nope, maar die is inmiddels wel onderweg ;) 200mm NZXT 700 RPM Fan. Wilde eerst voor de niet-led versie gaan aangezien die sneller kan, maar die kon ik niet meer vinden. Gecombineerd met die extra slot ruimte tussen de kaarten met m'n andere mobo'tje hoop ik dat dat voldoende is om het verschil kleiner te maken. Ik weet uit eerdere ervaringen wel dat de bovenste kaart altijd heter wordt dan de onderste, maar bijna 25 graden warmer en zo tegen de 100 graden is me wat te heet. Ik zie altijd in SLI recensies de kaarten vrij dicht tegen elkaar zitten en na wat vraagjes heb ik de gok maar gewaacht. Fout gegokt dus ;)

• Guiding
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-02 18:29
Of je moet Artic Cooling Extreme Plus coolers op de kaarten gebruiken, en een case met een zeer deftige airflow/koeling gebruiken. Had hetzelfde probleem, met 2 GTX 480's, die worden nog net wat heter dan de 580.
Kost je wel 2 aftermarket koelers, maar is weer goedkoper dan een heel nieuw moederboard.

Bovenste kaart wordt ingame 70 graden, onderste 45/50. Dit is in een enkel sli moederboard, dus kaarten zit ong 0.5mm tussen.
Pagina: 1