Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[php] filteren van informatie, externe pagina.

Pagina: 1
Acties:
  • 287 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb met preg_replace etc heel wat zitten proberen, forums afgestruind, maar ik kan het echt niet vinden.
Wat ik wil, is een rooster van mijn studie "strippen" zodat ik informatie (dag, vak, en lokaal) kan gebruiken in een eigen webapp ( html, jquery en jqtouch).

Het gaat om de volgende link:
http://isarog.hhs.nl/Web_...student-1_2_20064308.html

Op de een of andere manier wil ik dus de volgende elementen in een array of iets dergelijks stoppen,zodat ik die later kan gebruiken: Datum, tijd, ruimte, dienstverleners.

het makkelijkste zou dan zijn dat ik later een for loopje kan maken, die dan de verschillende array's in rijen van een tabel zet. (datum[0], tijd[0] etc, )

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik kom er zelf echt niet uit.

Verwijderd

Ik zie geen enkele regel code en zie dan ook niet in waarom je dat hier komt vragen.

Voor zaken als "ik kan dit niet, kunnen jullie dit voor me doen" moet je hier niet zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag alleen om een manier om dit te kunnen doen, omdat ik namelijk geen idee heb.

het inladen van de pagina heb ik gedaan met dit;

$link = file_get_contents('http://isarog.hhs.nl/Web_Site/HHS/ICTM/Public/Iris_Roster/Timetables/11_1/11_1_student-1_2_20064308.html');

Ik heb nu alleen geen idee hoe ik verder moet, welke functies ik moet gebruiken. Ik kan het zelf wel programmeren als jullie me iets verder kunnen helpen:)

Verwijderd

Gewoon eerst leren kruipen voor je gaat rennen.
Eerst moet je erachter komen welke functies je zou kunnen gebruiken. Hint: manual lezen.

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-11 17:58
Kijk eens naar CURL bijvoorbeeld. Daarmee moet je volgensmij ook wel een webpagina kunnen scrapen.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:53

DataGhost

iPL dev

Hou daarbij in het achterhoofd dat je in principe de preg_*-functies niet kan gebruiken voor dit doel. Gebruik liever een DOM parser.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 19:25:
Gewoon eerst leren kruipen voor je gaat rennen.
Eerst moet je erachter komen welke functies je zou kunnen gebruiken. Hint: manual lezen.
^ Wat hij zegt; en daarbij zou ik niet gaan liggen klooien met een Regex maar gewoon een DOMDocument oid gebruiken.

Ik zet dit topic dicht vanwege het Kan iemand even...?-gehalte; open gerust een nieuw topic maar zorg dan wel dat je onze Quickstart even hanteert ;)

[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 21-09-2011 19:29 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.