Netwerk 2PC's win2k+ME trouble

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-07-2022
Oké, ik ben niet de eerste en ik heb al zo'n beetje alle topics m.b.t. netwerken gelezen, maar ik kom er niet uit. 2 nieuwe PC's, 1 met Win2k en 1 met WinME wil ik met elkaar laten netwerken. Beiden een 10Mb/s netwerkkaart gebaseerd op Realtek chips (merk Target ofzo), eerst een coax kabel geprobeerd (werkte ook niet), maar nu een gloednieuwe 5meter cat.5 UPT kabel van werk geprobeerd. IP1=192.168.0.1 en IP2=192.168.0.2 met DNS1+2=255.255.255.0 en werkgroep="werkgroep". DNS uit, gateway noppes, WINS uit. Van beide kaarten branden de LEDjes niet en de kabel is zekers te weten nieuw en goed (wordt op m'n werk ook gebruikt) en de kaart heeft geen conflicten. Pingen gaat niet (time-out of doelhost niet bereikbaar). Wat kan het probleem zijn :?? thanx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer eens crosscable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivar
Ddit staat er op de kabel: roline quality patch cord cat.5 UTP E164469 type CM (UL) 24AWGx4p. Volgens mij is dat toch crosscable?

En oh, elke PC kan zichzelf zien in het 'volledige netwerk', maar de ander dus niet. pingen naar elkaar gaat dus niet, naar zichzelf natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet de Primaire en secundaire DNS leeg laten, wat je hebt thuis toch geen DNS draaien toch :?

De waarde die in de DNS staan zijn trouwens ook fout.
255.255.255.0 moet je bij subnetmask
invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivar
Op dinsdag 20 maart 2001 20:40 schreef Deeper het volgende:
Je moet de Primaire en secundaire DNS leeg laten, wat je hebt thuis toch geen DNS draaien toch :?

De waarde die in de DNS staan zijn trouwens ook fout.
255.255.255.0 moet je bij subnetmask
invullen.
sorry, wat te lang achter de PC gezeten vandaag; ik bedoelde natuurlijk 255.255.255.0 bij subnetmask en DNS uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
mm als de lampjes niet branden dan heb je waarschijnlijk geen cross kabel !!! haha das nie slim want je hoeft echt nix te gaan proberen als de lampjes nie branden ! bij mij zitten er 2 op 1tje om te kijken of hij verbinding heeft en de ander voor data verkeer,,, bekijk je kaart eens !

succes mala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan aan zo'n serienummer nie zien of het crosscable is of nie??...kan een andere tweaker dat misschien wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
als je de stekkers naast elkaar houd zit bruin tegenovergestelde van de andere stekker :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus ff crosscable kopuh, dan in kaartjes steke, alleen ip invulle en subnet. geen dns en geen wins. ook ff allebei een unieke naam geven bij identificatie en natuurlijk werkgroep altijd hetzelfde....daarna zou kees klaar moeten zijn.. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
hij maakt een guest aan op je win 2000 compu en hij begint te pingen je kan beginnen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivar
Op dinsdag 20 maart 2001 20:51 schreef _MaLa_ het volgende:
als je de stekkers naast elkaar houd zit bruin tegenovergestelde van de andere stekker :*
De kabel is dus inderdaad niet cross, want bruin zit 'op dezelfde plek' als je de stekkers naast elkaar houdt (de lipjes van beide stekkers naar me toe gedraaid). Lekker stom dus van mij. Ik fix nog wel een crosscable en kom terug als het dan nog nie lukt. Bedankt voor de hulp in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
heheh succes ligt daar toch aan !!
Pagina: 1