XBO: Michaël#3318
Waar doel je concreet op? Soms ontkom je er niet aan om beide vormen door elkaar te gebruiken. We kunnen immers moeilijk bijvoorbeeld schrijven 'Het cluster wordt opgebouwd voor...' of 'Het was onbekend wat de capaciteit van het datacenter gemeten in flops is'. Dit zou impliceren dat het cluster nog gebouwd moet worden en dat we de capaciteit wel weten. Het cluster zoals beschreven bestaat inmiddels niet meer, daardoor ontkomen we niet aan de verleden tijd.
Het viel ook meteen op, erg storend (raar) geschreven.
[quote]Wilbert de Vries schreef op woensdag 21 september 2011 @ 19:27:
Waar doel je concreet op? Soms ontkom je er niet aan om beide vormen door elkaar te gebruiken. We kunnen immers moeilijk bijvoorbeeld schrijven 'Het cluster wordt opgebouwd voor...' of 'Het was onbekend wat de capaciteit van het datacenter gemeten in flops is'. Dit zou impliceren dat het cluster nog gebouwd moet worden en dat we de capaciteit wel weten. Het cluster zoals beschreven bestaat inmiddels niet meer, daardoor ontkomen we niet aan de verleden tijd.
[/quote]
Je hebt nu als tekst "Het was onbekend", dit betekend dat je het dus nu wel bekend is
Overigens kan je verleden en heden tijd niet door elkaar gebruiken in 1 stuk.
Was iets te snel :-)
[quote]Wilbert de Vries schreef op woensdag 21 september 2011 @ 19:27:
[/quote]
Je hebt nu als tekst "Het was onbekend", dit betekend dat je het dus nu wel bekend is
Was iets te snel :-)
[ Voor 3% gewijzigd door Ankh op 22-09-2011 09:41 ]
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Lees mijn post nog even goed door... Overigens kun je verleden en tegenwoordige tijd prima door elkaar gebruiken in een stuk. Sterker nog, ik heb in mijn post beargumenteert waarom dat soms juist moet.Ankh schreef op donderdag 22 september 2011 @ 08:55:
Het viel ook meteen op, erg storend.
[...]
Je hebt nu als tekst "Het was onbekend", dit betekend dat je het dus nu wel bekend isOverigens kan je verleden en heden tijd niet door elkaar gebruiken in 1 stuk.
Ik snap je punt. Echter als je de titel en de eerste zin leest dan lijkt het erop alsof het cluster nu net gebouwd is en dus operationeel. Die verwachting heeft het althans bij mij gewekt. Vervolgens in de laatste zin van de inleiding wordt vrij abrupt overgeschakeld naar een verleden tijd, welke vervolgens netjes de rest van het artikel gebruikt wordt. In mijn hoofd strookte dat allemaal niet met elkaar 
Overigens vind ik die Inter Access reclame nog veel storender, met z'n dubbele close knopjes waarvan 1 er niet werkt waardoor je eerst moet speuren naar de andere. Maar goed, ik zie net pas weer dat een bannervrij abo weer een optie is dus presto +1 (hernieuwde) abonnee
Overigens vind ik die Inter Access reclame nog veel storender, met z'n dubbele close knopjes waarvan 1 er niet werkt waardoor je eerst moet speuren naar de andere. Maar goed, ik zie net pas weer dat een bannervrij abo weer een optie is dus presto +1 (hernieuwde) abonnee
XBO: Michaël#3318