''it's the shitty kind where your girlfriend stops talking to you and she says "nothing" when you ask her what's wrong'' Maddox
Output Min Load (A) Max Load (A) Regulation
+12V 0 7 ± 5%
+5V 0 7 ± 5%
+3,3V 0 7 ± 5%
-12V 0 0.1 ± 15%
+5VSB 0 2 ± 5%
Heb deze cijfers maar even van de site van de fabrikant gehaald. Maar ik had eerder nog geen idee van hoe ik hier naar moest kijken. Maar nu is het duidelijker. Hij kan dus over de 12V lijn ( 12 x 7 ) 84 watt leveren ( +/- 5% ) dit lijkt mij dus krap.
Kan ik dan beter uitwijken naar een i3 2100T?
''it's the shitty kind where your girlfriend stops talking to you and she says "nothing" when you ask her what's wrong'' Maddox
ingmaronline schreef op woensdag 21 september 2011 @ 17:47:
Ja maar de TDP en de werkelijke hoeveelheid watt die hij trekt onder load is toch nooit hetzelfde?
Klopt. Rode draad lijkt te zijn dat AMD gewoon minder energiezuinig is. Als je maar 150 W headroom heb zou ik gaan voor een energiezuinigere oplossing zoals hieronder.
Kan ik dan beter uitwijken naar een i3 2100T?
Ligt eraan wat je ermee gaat doen. Wil je daarvan de interne videochip gebruiken? Zo ja, wat voor software wil je gaan gebruiken op je HTPC? XBMC en de Intel HD graphics is namelijk geen goede combinatie, omdat XBMC deze chip nog niet ondersteunt voor playback via deze chip.
| system specs |
Zij zal geen XMBC gebruiken, dus dat scheelt
Ja maar goed, de 3600 is natuurlijk ook wel een quad core he, dus dan valt het nog wel wat mee
Mooi systeem heb je trouwens
[ Voor 13% gewijzigd door ingmaronline op 21-09-2011 19:13 ]
Verder moet je je niet zoveel aantrekken van de spinup power van een harde schijf. Dat valt allemaal reuze mee en is geen 10-tallen watts. Bovendien staan de opgenomen vermogens van harde schijven meestal op de website van de fabrikant aangegeven.
edit: tijdens spinup trekt een WD caviar green dus maximaal 1.75A op de 12V lijn. Normaal gebruik is ongeveer 5W.
[ Voor 15% gewijzigd door M2M op 21-09-2011 19:19 ]
1.75A op een 12V lijn is alsnog wel 21 watt hoor
ingmaronline schreef op woensdag 21 september 2011 @ 19:11:
Ja maar goed, de 3600 is natuurlijk ook wel een quad core he, dus dan valt het nog wel wat mee
Een normale 2100 heeft ook hyperthreading, en gezien hoe je deze pc wil inzetten lijkt me meer dan een dualcore (met HT dus) meer dan genoeg
Mooi systeem heb je trouwens
Dank u!
| system specs |