Goede 'embeddable' PDF reader

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Even vooraf, ik zat een beetje in dubio of dit in webontwikkeling of in programmeren thuis hoort, maar aangezien het raakvlakken met beide heeft denk ik dat het in dit forum niet misstaat...

Ik ben vorige week namens mijn studie voor een bedrijf een opdracht begonnen, waarin een (e)book op een website gepromote gaat worden. Een van de functies is dan ook dat de bezoekers het boek te zien krijgen, en er doorheen kunnen bladeren.

Nu lijkt het me dat er momenteel genoeg goede software bestaat om dit te doen, een eerste google sessie leverde mij echter niet het gewenste resultaat op. Mijn vraag is dan ook, weet iemand toevallig een dergelijk pakket, wat aan de volgende eisen voldoet:
- het moet te embedden op een website zijn
- moet wel een beetje de boek look en feel behouden, er moet dus zo'n gekke blader animatie inzitten als bv op deze site.
- hoeft geen gratis software te zijn, (maar uiteraard liever wel)
- hoeft ook niet perse pdf te zijn, wanneer het nodig is dan kan ik van het boek bijvoorbeeld ook in images converteren, of een flash file wellicht.

Ben zelf al bepaalde dingen tegen gekomen, maar die voldeden niet aan de verwachtingen.

De adobe browser plugin bijvoorbeeld miste de blader animatie, het platform van issuu.com aan de andere kant is dan weer precies wat ik zoek, alleen is 20 euro per maand m.i. veel te duur.

Is er iemand die suggesties heeft voor dergelijke oplossingen?

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Misschien kan ik deze Flash component gebruiken? Zie: http://www.rubenswieringa.com/code/as3/flex/Book/
Vervolgens bijv. plaatjes maken van je pdf met pdf2swf of pdf2png tools.

[ Voor 26% gewijzigd door alienfruit op 21-09-2011 16:04 ]

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
20 euro/maand is niet als je je realiseert dat het uurtarief van een gemiddelde IT'er vanaf +- 60 euro begint. ;)

Heb je al specifiek gezocht op flash i.c.m. pdf's lezen? Een oud-collega van mij heeft me ooit verteld dat het in flash kon, maar ik heb er nooit iets mee gedaan.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Je kan de Acrobat reader integreren in AIR maar niet in de Flash browser plug-in.

• G70boX
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:52
Volgens mij zijn er wat recente projecten waar javascript gebruikt wordt om een PDF te tonen (alhoewel het wel in de early stages zit...). Bijvoorbeeld pdf.js.

Verkeerd begrepen. 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door G70boX op 21-09-2011 16:25 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 15:50:
Ben zelf al bepaalde dingen tegen gekomen, maar die voldeden niet aan de verwachtingen.
Welke dan en waarom niet?
De adobe browser plugin bijvoorbeeld miste de blader animatie
Hecht je écht zo'n belang aan zoiets ordinairs? Het gaat uiteindelijk toch om het lezen van het boek, niet? Wat boeit zo'n blader animatie dan behalve de 't er "leuk" uit ziet?
het platform van issuu.com aan de andere kant is dan weer precies wat ik zoek, alleen is 20 euro per maand m.i. veel te duur.
Wat hierboven ook al gezegd is; 20 eur. p/m is peanuts.
G70boX schreef op woensdag 21 september 2011 @ 16:23:
Volgens mij zijn er wat recente projecten waar javascript gebruikt wordt om een PDF te tonen (alhoewel het wel in de early stages zit...). Bijvoorbeeld pdf.js.

Verkeerd begrepen. 8)7
Hoewel er idd nogal wat zaken aan mankeren ("jong" project) vind ik dergelijke oplossingen juist het overwegen waard; al helemaal als 't niets mag kosten.

Alternatieven die ik in ieder geval zou overwegen (embeddable, gratis, pdf):Embeddable, pdf, maar betaald:...en dat is allemaal in 1 minuut bij elkaar gegoogled. Nu ben ik eens benieuwd naar wat jij gevonden had en waarom dat niet voldeed ;)

[ Voor 43% gewijzigd door RobIII op 21-09-2011 16:42 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
wanneer het niet van belang is waar de content gehost wordt, is issuu erg mooi - http://www.issuu.com

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties iedereen.

De oplossing van alienfruit (Flash component van Ruben Swieringa) is eigenlijk precies wat ik zoek. Ik ga hem morgen uitproberen, hopen dat het een beetje werkt met een book van 170 pagina's. :)
Pagina: 1