Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Online.nl ... Huawei HF655g modem probleem

Pagina: 1
Acties:

• porto33
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-08 19:05
Hallo,

Ik ben al jaren lid van de wanadoo / Online club en heb praktisch nooit echte problemen gehad, noch met internet noch met telefonie; ik had hiervoor altijd dat oude modem met die grote lichtgevende 'W' op de zijkant.

Sinds 2 maanden heb ik dat nieuwe Huawei HG655g modem en dit ging enkele weken goed maar nu is er een probleem met internet alsook met de telefonie functie.

Internet snelheid is uiteraard niet de beloofde 30Mb/s maar stond vaak rond de 18Mb/s, dit is nu 9 v/d 10 keer zo'n 3.5Mb/s met een upload van zo'n 1Mb/s ipv 3Mb/s die ik hiervoor had. Ook wordt ineens ADSL+ aangegeven en niet meer VDSL.

De telefonie: Als ik ga bellen of gebeld wordt en ik zit er langer dan 10 minuten aan, dan komt het heel vaak voor dat de verbinding wegvalt; de lijn valt gewoon dood en het modem moet weer gereset worden. Dit begint wel zeer irritante vormen aan te nemen. Ook temeer dat dit modem bijkans 10 minuten nodig heeft om zowel internet als telefonie te verbinden, het oude modem is binnen 2 minuten daarmee klaar.

Ik heb het modem meermaals naar fabrieksinstellingen terug gezet, gereset etc... Ik kom enkel aan de WiFi instellingen, de rest laat ik met rust.

Ik zit noodgedwongen weer met het oude modem te werken, ik mis daardoor wel de WiFi die zeer goed van pas kwam hier. Met dit modem heb ik totaal geen problemen meer, snelheid is en blijft constant en ook de telefonie verbinding crasht niet meer... bij Online zelf kunnen ze me niet helpen, het zou 'goed moeten werken' volgens hen... ja, dat snap ik ook wel...

Wie komt dit bekend voor en/of heeft suggesties wat te doen?

Mvg... Porto

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:43
Tja, dan heb ik toch nog wat extra informatie nodig. Hoe heb je em aangesloten? Wat zeggen de logs van het modem, CRC fouten ed?

• Metzer90
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-09 01:39
Probeer de firmware eens te flashen.
"Geen verbinding meer met Huawei HG655d modem" daar staat een link bij.
Je kunt via de modempagina (192.168.1.1) & dan via onderhoud de flash uitvoeren.

Hierna kun je proberen VDSL2 te "forceren".
192.168.1.1 > Basis > wan.
Hier selecteer je ADSL2+ waarna je het vinkje weghaalt dat staat bij ingeschakeld staat, vergeet vervolgens niet op toepassen te klikken. (eventueel herhaal je dit bij UMTS als deze beschikbaar is.)
Dit zorgt ervoor dat de huawei alleen VDSL als verbindingstype selecteert.

Dat het modem er 10 minuten de tijd nodig heeft om zich weer aan te melden is veel te lang. Ik raad, als dit probleem zich voor blijft doen, dit bij de helpdesk aan te kaarten. (Ik heb het hier over de tijd van reset via de modempagina tot een brandend internet lampje. Dit mag niet langer dan 2 á 3 minuten duren)