Koelprut bij PEP66 van Millisec goed?

Pagina: 1
Acties:

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022
Hi,

Is de koelprut die bij de PEP66 zit, gekocht bij Millisec, nog van een beetje kwaliteit, of zijn er betere merken/types op de markt.
Je krijgt van Millisec zo'n leuke knijptube met wat witte koelprut waarmee ik mn cpu temp bij maximale belasting op pieken van 34 graden krijg (550E@807Mhz).
Ik vroeg me gewoon even af, of je de temp door betere koelprut misschien nog kan verlagen, en indien ja, welke en waar te kopen.
Misschien bij OC-shop ;)

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

34 graden is heel mooi hoor, nix meer aan doen :)

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Persoonlijk is mijn ervaring dat de temp inderdaad redelijk afhankelijk is van de gebruikte koelprut, en van de dikte. In ieder geval zo dun mogelijk, maar te dun (op sommige plekken geen contact) is ook weer niet goed.
Koelprut met koperpoeder erin is wellicht een goede oplossing. Ik ben benieuwd waar www.OC-Shop.nl straks mee komt.

• R2
Ik ook, maar is maar voor ff hoor, wil toch overstappen naar waterkoeling :)(2COOL), maar voordat ik die troep uit de states hier heb, wil ik wel mn cpu temp omlaag hebben indien mogelijk.

Verwijderd

Bij waterkoeling heb je ook koelpasta nodig en het maakt dus niet uit of je nu een heatsink, waterblok of peltier op je CPU hebt zitten. De warmte moet zo snel mogelijk bij de processor weggehaalt worden. De pasta kun je dus ook in je volgende project gebruiken.

• R2
Jaja, is duidelijk, maar wat ik bedoelde is dat de cpu temp dan toch veel lager ligt dan met luchtkoeling, tuurlijk blijft koelprut belangrijk, maar als je net als ik nu op 34 graden blijft steken dan is het leuk om iets anders, als bv koelprut te proberen.
Als ik aan waterkoeling ga beginnen kom ik waarschijnlijk ook een keer op een punt aan dat de temp niet lager wil, en dan ga je weer naar andere oplossingen zoeken, snappie :)

Verwijderd

Hai daar,
Ik ben er nog druk mee bezig. Goed spul (koelpasta en epoxy hars) is erg duur. Ik ben aan het proberen om deze wat goedkoper aan te bieden. Ikzelf vindt 75 pietermannen voor 10 gram koelprut iets teveel, vandaar.
Maar voor de mannen en vrouwen die kost wat kost het beste willen ongeacht de prijs, is het geen probleem. Dat spul kan al geleverd worden.
R2, ik krijg vandaag of morgen de exacte specs binnen van de thermal grease van Alpha. Ik hou je op de hoogte!

Greetinz

Newt

Verwijderd

ik heb zilveren prut van millisec.com en het is perfect spul.
alleen een beetje prijzig, 40 piek voor 6,5 gram. Newt, als je de specs/fabrikant van dat spul moet hebben, mail me dan ff, stuur ik je een scan van de kartonnen verpakking op... spul zit in zeer handig tubetje... en genoeg voor minstens 10 cpus

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik kan om de 1 of andere reden niet bestellen bij millisec. Het lijkt goed te gaan maar na 2 dagen krijg ik een mailtje dat m'n creditcard is gedeclined for unspecified reasons! Terwijl ik bij andere sites prima kan bestellen met m'n visaatje.
Weet iemand waar het aan kan liggen?

Verwijderd

Circuitworks Silver Conductive Grease zit in het assortiment. Zal goedkoper worden dan millisec that's for sure!.
Daarnaast worden er ook epoxy harsen en andere thermal greases verkocht van de hoogste kwaliteit. Dat wil zeggen, een thermische conductie van >3 W/m-k.

greetinz

Newt

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

Ik kan niet echt meer wachten tot oc-shop echt online gaat!
geweldig lijkt me het :)
Pagina: 1