Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Bandbreedte beperken per PC

Pagina: 1
Acties:
  • 1.719 views

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort zijn wij thuis in het bezit van ADSL 20mbit van Online, daar hebben wij een draadloze modem bij gekregen: de "Huawei HG655D".

In ons huishouden hebben wij meerdere laptops een computer en uiteraard de iPhones, Internetradio apparatuur en dergelijken.

Maar als iemand in ons netwerk aan het downloaden is, zowel torent, nieuwsgroepen als regulier brossen of skypen, wordt de volledige bandbreedte opgebruikt naar die ene persoon en kan de rest dus totaal niet meer browsen op internet via het netwerk.

Waar ik dus naar op zoek is om per apparaat (computer) een bandbreedte limiet in te stellen voor zowel up- als download waardoor er een reserve overblijft zodat de rest nog wel op internet kan.

Het enige wat ik tot nu toe heb gevonden is het programma NetLimiter, maar voordat ik dat programma koop wil ik wel weten of dat het beste programma is om limieten in te stellen, of dat er betere alternatieven zijn. Of is het ook mogelijk om dit in de modem zelf in te stellen (ik heb het zelf nog niet kunnen vinden)?

Ik hoop graag dat iemand dit probleem herkend en zijn oplossing met mij wilt delen!

• NiteFly
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 12:05
Lijkt me sterk dat skype of browsen al je bandbreedte opslokt. Ik zou de instellingen van je torrent en nieuwsgroep clients instellen op een maximale up/download snelheid,

Kost je een paar minuten werk, scheelt je een hoop werk en kosten en lost waarschijnlijk je probleem op.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:44
NiteFly schreef op woensdag 21 september 2011 @ 13:00:
Lijkt me sterk dat skype of browsen al je bandbreedte opslokt. Ik zou de instellingen van je torrent en nieuwsgroep clients instellen op een maximale up/download snelheid,

Kost je een paar minuten werk, scheelt je een hoop werk en kosten en lost waarschijnlijk je probleem op.
EN QOS instellen op je router/modem?? Zo zal dan altijd skype verkeer altijd voldoende bandbreede hebben ook browsen kan dan voldoende ruimte krijgen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Topicstarter
Nou goed, we hebben hier een jongen van een jaar of 11 dat internet dus ontdekt heeft op zijn laptop en daar dus volledig gebruik van maakt. Hij zit dan ook vaak dingen te downloaden en staat zijn Skype altijd aan. Dus ik zat er meer aan te denken om een globale limiet in te stellen en dat voor meerdere personen in het huis, want het maakt niet uit wie er download.. Maar als er iemand iets download, dan kan de rest op het netwerk dus niet meer internetten.

Ik zal eens kijken wat QOS mij te bieden heeft op de Router. Bedankt

• gvisser5
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-01-2024
QOS lijkt me de betere optie. In QOS kun je vaak ook de snelheid limiteren. Daarnaast zou je het maximaal aantal verbindingen van je torrentprogramma kunnen verkleinen, router/modems zijn meestal niet zo gek op grote aantal verbiningen.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:37

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Eén persoon die Skypet doet echt 0,0 met de internetbeleving van de rest van de gebruikers zoals eerder opgemerkt werd. QOS is inderdaad wat je wilt om soepel te blijven internetten terwijl iemand met P2P-downloads of usenet bezig is. Eventueel kun je ook nog naar een router kijken die per cliënt de bandwijdte kan knijpen, bijvoorbeeld van Draytek.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Netlimiter werkt alleen op de betreffende pc waar het op geinstalleerd staat en dan kan je vanaf daar wel weer een proxy ofzo opzetten maar met alleen netlimiter op 1 pc ben je er niet zal je dan op alle pc moeten installeren en mijn ervaring is dat het een partij cpu intensieve appicatie is waar je naar van wordt, helemaal als je bittorent enzo erdoorheen gooit.

als je niet meer kan internetten zodra 1 persoon skype aanzet is er toch iets goed mis met de router(Nat)

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

Verwijderd

Topicstarter
Het is eigenlijk dat ik niet weet dat de jongste persoon doet in het huis, ik weet dat hij veel bezig is met dingetjes te downloaden en te Skypen, of de oorzaak door Skype op zichzelf zou ik niet kunnen zeggen, maar als ik jullie zo hoor zal dat wel niet het geval zijn! :)

Ik zie een QoS menu in mijn modem en ben druk bezig met het uitzoeken hoe dit werkt, maar tot nu toe kom ik er niet uit. Het ziet er wel naar uit dat QoS mij de oplossing moet bieden!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:57

skoozie

SCSI

Toen ik van Online naar Ziggo overgestapt was kon ik niet meer internetten toen ik mijn torrent client startte.
erzat een firewall/fraude achtige optie in om blijkbaar het aantal openstaande connecties te monitoren en eventueel dicht te gooien. nadat ik deze optie uitgezet had werkte browsen etc weer naar behoren.
dat downloaden continue de gehele bandbreedte dicht trekt zou ik vreemd vinden, het kan maar toch..

Misschien kan je ook in die richting eens kijken.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• floeps
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-10 10:17
Aha door wat googlen kom ik nu ook uit op deze wat oudere posting :)

Is je vraag inmiddels beantwoord of heb je ook nog tips/instellingen of tools bandbreedte gebruik voor mede-online gebruikers ? ;)

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:29
Netlimiter is een prima oplossing, maar moet je wel op elke PC installeren.
Qos werkt niet voor zaken als torrent downloads,.
Qos werkt op protocol niveau en dus voor je hele netwerk , is alleen handig als je een bepaalt protocol wilt limiteren.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.