[OSX Lion] Disk Image maken van HD met Recovery partitie ?

Pagina: 1
Acties:

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 09:18
Hallo!
Ik heb een vraagje omtrent het maken van een disk image van Lion en deze te restoren op een andere computer.
Ik weet dat dit helemaal mogelijk is en zonder enige problemen gedaan kan worden (uitrol van images etc)
Echter als je een image van je Partitie maakt en deze gaat restoren op een andere mac dan wordt de recovery HD niet meegenomen.
Nou vind ik het wel belangrijk dat de recovery HD wordt meegenomen in deze images maar ik kan echt géén manier vinden om deze samen met de Macintosh HD te imagen.
Ook een image van de HDD maken ipv van de partitie werkt niet want dan kan je die niet gebruiken als een restore.

Iemand een Idee?

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Uhh je doel Mac heeft toch al een recover partitie? Waarom zou je deze dan mee willen nemen?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• joon
Herby schreef op woensdag 21 september 2011 @ 13:40:
Uhh je doel Mac heeft toch al een recover partitie? Waarom zou je deze dan mee willen nemen?
Stel ik wil terug naar toen ik alles netjes opnieuw had geïnstalleerd, dan gebruik ik die image om alles weer in nieuwstaat te brengen zonder enige rotzooi.
Stel ik schaf een andere mac aan en ik wil daar mijn image op zetten.
Of ik wil voor een ander een schone image terug zetten.. etc..

Dit gaat niet echt om waarom, maar hoe.
Het hoort er bij, waarom kan het niet mee in de image?

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Omdat een image geschikt voor een restore niet meerdere partities kan bevatten, zoals je zelf al had ontdekt. Aangezien je recovery partitie toch niet wijzigt na de eerste install, is het niet zo zinnig. Gewoon de image van je normale partitie terugzetten is voldoende.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Herby

Herby

Stalknecht

Wat Herko dus zegt :p hij verwoord het alleen iets beter ;)

• joon
Herby schreef op woensdag 21 september 2011 @ 15:40:
Wat Herko dus zegt :p hij verwoord het alleen iets beter ;)
Ik snap het punt wel, maar het gaat er eigenlijk om dat zo een mac bij een klant terecht komt en dus als nieuw moet zijn en dus ook de recovery HD er bij moet hebben.
doe het nu gewoon met een herinstallatie iedere keer, maar ik kan dan ook iedere keer de language selection weer aan zetten en het kost gewoon te-veel tijd.
Omdat het niet mogelijk is met apple's eigen image systeem is er misschien een programma dat dit wel kan ? een hele disk backup (inclusief recovery HD)?

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Volgens een aantal mensen in deze thread op Macrumors, wordt de Recovery partitie meegenomen als je een clone maakt van de main Lion partitie.
If you use Lion's Disk Utility to clone your Lion partition (using DU's Restore), your Recovery HD partition will be cloned automatically to the destination HD. (You can startup on your current Recovery HD, and use its version of DU to do your "cloning" using the Restore feature.)

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Herby

Herby

Stalknecht

Ahh als het om een commercieele oplossing gaat zijn er echt veel slimmere oplossingen! Je kunt met OS X server zo workstations deployen, alles dynamisch aanpassen. Zeker als je dit vaker gaat doen is dit aan te raden!

• joon
Herby schreef op woensdag 21 september 2011 @ 19:27:
Ahh als het om een commercieele oplossing gaat zijn er echt veel slimmere oplossingen! Je kunt met OS X server zo workstations deployen, alles dynamisch aanpassen. Zeker als je dit vaker gaat doen is dit aan te raden!
Enige tips?

en het bovenstaande zal ik even proberen, we restoren nu namelijk nog met 10.6.8.
Pagina: 1