[Probleem] Monitor gaat niet meer aan.

Pagina: 1
Acties:

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-02 09:35
Gistermiddag heb ik mijn PC verplaatst. Daarna mijn 2 beeldschermen weer aangesloten, maar nu wil 1 van de beeldschermen niet meer aan gaan. Het standby/on lampje gaat NIET meer branden. Het gaat om een Acer X222W.

Het enige moment dat het lampje iets doet is als ik de PC opstart, dan gaat hij heel even aan en na een halve of 1 seconde meteen weer uit. Daarna gaat hij ook niet meer aan.

Wat ik heb geprobeerd:
  • PC opnieuw installeren
  • Kabels omgedraaid met de wel werkende monitor
  • Monitor als enige aansluiten
  • Monitor op ander stroomcircuit aangesloten
Mijn vermoeden is dat het misschien een zekering is.
Als iemand een vermoeden heeft wat het euvel zou kunnen zijn en wat ik eventueel nog zou kunnen proberen, hoor ik het graag.
Bedankt alvast!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:37

Lordy79

Vastberaden

Als het beeldscherm het zelfs in het bios niet doet, dan is er flink wat mis. Als er dan een andere monitor wel werkt op die PC, dan is de monitor duidelijk kapot.

Als je nog garantie hebt is het logisch dat je die moet claimen (maar daar kom je zelf ook wel op) :P en anders kun je er nog wat aan knutselen als je er verstand van hebt of deze naar iemand brengen die tegen een laag bedrag kan kijken of ie het goedkoop kan oplossen.
Maar ik zou er niet teveel geld aan besteden; monitoren worden steeds goedkoper.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• BWBzz
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:49
Het zou eventueel ook kunnen zijn dat de resolutie- of hertz-range overschreden is. Dit heb ik zelf ook een keer gehad, waarna het beeldscherm ook niet meer aan ging. Kun je nog iets met de knopjes op het beeldscherm doen, of is dit ook niet meer mogelijk?
Heb je nog een andere pc of laptop staan waarop je het beeldscherm kunt testen?

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-02 09:35
Lordy79 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 10:13:
Als het beeldscherm het zelfs in het bios niet doet, dan is er flink wat mis. Als er dan een andere monitor wel werkt op die PC, dan is de monitor duidelijk kapot.
Dat is inderdaad het geval ja. :(
Als je nog garantie hebt is het logisch dat je die moet claimen (maar daar kom je zelf ook wel op) :P en anders kun je er nog wat aan knutselen als je er verstand van hebt of deze naar iemand brengen die tegen een laag bedrag kan kijken of ie het goedkoop kan oplossen.
Maar ik zou er niet teveel geld aan besteden; monitoren worden steeds goedkoper.
Helaas geen garantie meer. Hij is evengoed al een jaar of 3 oud geloof ik. Toch zuur, mijn broertje wou hem eigenlijk net van me overnemen, dus blij toe dat hij het nu begeeft en niet een week later!
BWBzz schreef op woensdag 21 september 2011 @ 10:31:
Het zou eventueel ook kunnen zijn dat de resolutie- of hertz-range overschreden is. Dit heb ik zelf ook een keer gehad, waarna het beeldscherm ook niet meer aan ging. Kun je nog iets met de knopjes op het beeldscherm doen, of is dit ook niet meer mogelijk?
Heb je nog een andere pc of laptop staan waarop je het beeldscherm kunt testen?
Het beeldscherm op een andere pc testen heb ik nog niet gedaan, maar zal ik wel nog even doen. Had alleen gister thuis geen andere PC's staan. Ik hoop dat je gelijk hebt!