gespamd met facturen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:13
Jaarlijks krijg ik een factuur van een domein, wat ooit door iemand anders, zonder mijn toestemming, op mijn naam is gezet. Elk jaar ga ik met dat hostingbedrijf in discussie, eerst beleefd (wat niet werkt) en ga later vrij ver daarin (denk aan dreiging met juridische stappen). Elk jaar krijg ik van dat bedrijf, na deze jaarlijks terugkerende discussies per e-mail, een excuus-e-mail en de bevestiging dat het domein beëindigd is en dat alle kosten geschrapt zijn.

Het jaar daarop begint alles weer van voor af aan. Behalve dat het me doet denken aan films zoals Groundhog Day en 50 First Dates, irriteert het me gewoon enorm en vraag ik me af wat ik er mee moet doen... E-mail helpt wel voor een jaar, maar ze leren er niet van. Mis ik iets (vast niet) of kan ik hiertegen niets doen?

Disclaimer ;) Ik heb al wel gegoogled, maar dat gaat over hostingpakketten en domeinnamen waarvan delen blijven doorlopen. Het betreffende bedrijf is your_name_web_hosting (zonder underscores, maar het moet ze niet te gemakkelijk worden op google). De reden dat ik de naam erbij zet is omdat er mijns inziens meer mensen moeten zijn die ervaring hebben met dit bedrijf, en ik er zelf met dat bedrijf niet uit kom.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:33

Robtimus

me Robtimus no like you

Stuur een aangetekende brief waarin je sommeert dat ze jou uit hun systemen halen en alle producten die op jouw naam staan per direct beeindigen. Zet er ook bij dat jij deze nooit hebt aangevraagd, en wijs ze op de eerder gepleegde telefoontjes.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:25

Standeman

Prutser 1e klasse

met ^^ En misschien melden dat je zelf een factuur (schadevergoeding) gaat sturen voor de uren die je verknoeit indien ze er niet mee ophouden. Geen idee of dat uberhaupt iets is wat ook mogelijk is.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-06 22:45
Aangetekend schrijven of fax sturen dat de facturen niet kloppen en dat je deze dus protesteert.
Zet ook in je brief dat dit ineens ook geldt voor alle opvolgende facturen/aanmaningen die ze nog sturen.

Vervolgens gooi je alle post die je van hen krijgt gewoon bij het oud papier, stoof, ...

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:25

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik zit me eigenlijk ook even af te vragen of dit op een gegeven moment onder acquisitiefraude valt? In principe sturen ze elk jaar een (spook)factuur van een dienst die je niet afneemt.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:13
Dank voor de reacties.

Ik dacht dat een e-mail juridisch hetzelfde betekende als een aangetekende brief. Indien dat zo is, dan heb ik deze stap al ten uitvoer gebracht, elk jaar weer.

Het probleem dat ik heb met aangetekende post, is dat ze weer meer van me te weten komen, zoals mijn nieuwe adres en dergelijke.

Verder heb ik de bewoner op het oude adres verzocht de brieven verder terug te sturen met de vermelding "retour afzender, verhuisd met bestemming onbekend". Maar ik kan dit ook niet elk jaar blijven vragen...

Is zoiets als aangifte doen een oplossing, of een klacht indienen bij een overkoepelend orgaan? Of is mijn enige uitweg de rechtbank? Ik hoop het van niet, want hoe dan ook, het kost tijd en energie... :(

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat een e-mail gelijk staat aan een aangetekende brief. Een aangetekende brief moet je in ontvangst nemen met een handtekening , waarbij je ook verklaard dat je op de hoogte bent van het bestaan van die brief. Wat je met de inhoud doet is je eigen verantwoordelijkheid, maar sommige bedrijven gebruiken die truuk ook om je facturen te sturen en sterker te staan in verdediging als je rekeningen niet betaald. Je hebt die immers in ontvangst genomen, en dat kunnen zij bewijzen. Daardoor heb je ze bewust niet betaald (bijvoorbeeld).

Een e-mail kan iedereen sturen vanaf en hoeft niet perse aan te komen. Daardoor lijkt mij dat niet hetzelfde als een aangetekende brief. Nadeel is inderdaad dat ze weten waar je woont.

Wellicht dat acquisitiefraude melden zin heeft.. Ik kan wel inzien dat het soort van spookfacturen zijn, omdat je elk jaar weer aangeeft de dienst volledig op te zeggen en hun daar geen gehoor aan geven.
Hoeveel jaar doen ze dit al? Als dit de tweede keer of zo is zou ik nog een keer expliciet vragen of ze je uit het klantenbestand kunnen schrappen en dat je niet meer in verbintenis wilt zijn. Anders iets pittiger aanpakken. Op TROS radar en enkele webhosting providers ervaringen sites lees ik ook al dezelfde ellende.

[ Voor 18% gewijzigd door Hans1990 op 21-09-2011 22:26 ]

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-06 20:48
Volgens college bescherming persoonsgegevens kan jij op ieder moment sommeren dat jij uit een klanten systeem wordt gehaald/dingen wijzigen. Dus dat kan je aankaarten als ze dat niet doen krijg je cbp op je dak en dat wil je niet.

How are you doing?

Anoniem: 22659

Hans1990 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 22:24:
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat een e-mail gelijk staat aan een aangetekende brief.
Het gaat erom of je de boodschap hebt afgeleverd en dat is met een aangetekend schrijven wat makkelijker te bewijzen. Een reactie op je email heeft net zoveel waarde voor een rechter (bevestigd de ontvangst). Bovenstaande staat los van de inhoud (hoewel dat bij email waarschijnlijk weer makkelijker te bewijzen is).

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 07:40

Croga

The Unreasonable Man

Wil je een simpele oplossing?
Zorg dat je de mailtjes bewaart. Als je die van de afgelopen keer nog hebt, gewoon netjes ergens opbergen zodat je er bij kunt.
Vervolgens negeer je alle post die ze je sturen. Linea-recta naar het rond archief. Komt het op je oude adres binnen laat hen dat dan ook gewoon doen, gewoon weg gooien, niet naar omkijken.

Mochten ze ooit de stap durven nemen om naar de rechter te stappen dan laat jij de correspondentie zien (dat kan rustig per post, hoef je niet voor naar de rechtbank) en zal die rechter ze haarfijn uitleggen waar ze hun factuur kunnen stoppen. Vervolgens mogen ze ook alle kosten betalen.
Pagina: 1