Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Dat moet je dus NIET doen bij een nieuw systeem, want daarmee formateer je niet, maar gooi je alleen die disk leeg...Op dinsdag 20 maart 2001 20:32 schreef Statix het volgende:
format x: /q
If nothing is written below, I was the last to reply...
LOLOp dinsdag 20 maart 2001 20:32 schreef Statix het volgende:
format x: /q
het is de eerste keer dattie geformat wordt
en zelfs een full format zou op een 20GB niet langer mogen duren dan een minuutje of 20
Een format een een quick format is precies het zelfde. Alleen bij een format checked hij ook nog je disk op fouten. Maar eindresultaat is het zelfde dat hij je Fat leeghaald en alle sectoren op je disk vrij geeft om te schrijven.Op dinsdag 20 maart 2001 20:34 schreef RainManX het volgende:
[..]
Dat moet je dus NIET doen bij een nieuw systeem, want daarmee formateer je niet, maar gooi je alleen die disk leeg...
Formatteer je HD maar eens en druk dan bij 99% op ctrl+c en breek het formatteren af. je zal zien dat alles er nog is
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
daar gaat het niet over het gaat erom dat het formateren (met foutcontrole) lang duurt
ik heb al duizenden schijven geformat in mijn leven alleen heb ik een 20GB er zo lang over zien doen (een 80GB wel)
dat vind ik vreemd
ik heb al duizenden schijven geformat in mijn leven alleen heb ik een 20GB er zo lang over zien doen (een 80GB wel)
dat vind ik vreemd
Bij een lege disk is er nog geen fat-table.Op dinsdag 20 maart 2001 20:38 schreef DarkSide het volgende:
[..]
Een format een een quick format is precies het zelfde. Alleen bij een format checked hij ook nog je disk op fouten. Maar eindresultaat is het zelfde dat hij je Fat leeghaald en alle sectoren op je disk vrij geeft om te schrijven.
Formatteer je HD maar eens en druk dan bij 99% op ctrl+c en breek het formatteren af. je zal zien dat alles er nog is
Een quickformat kan die niet zomaar aanmaken, juist omdat er fouten op de disk kunnen zitten...
Maar effe voor de duidelijkheid. Het is helemaal niet ongewoon dat je disk (zeker als je geen udma ondersteuning aan hebt, zoals bij de meeste OS-installers en DOS) lang erover doet om zich te laten formateren.
Aha dus het zou aan de UDMA ondersteuning kunnen liggen ?Op dinsdag 20 maart 2001 20:47 schreef ACM het volgende:
[..]
Bij een lege disk is er nog geen fat-table.
Een quickformat kan die niet zomaar aanmaken, juist omdat er fouten op de disk kunnen zitten...
Maar effe voor de duidelijkheid. Het is helemaal niet ongewoon dat je disk (zeker als je geen udma ondersteuning aan hebt, zoals bij de meeste OS-installers en DOS) lang erover doet om zich te laten formateren.
Bijvoorbeeld. Maar dan de driver ondersteuning van windows, niet van het BIOS oid. Aangezien je een VIA chipset hebt zijn er denk ik nog geen geoptimaliseerde drivers tijdens het installeren aanwezig... (Zoals voor BX chipsets wel) Daar zijn tenslotte die 4in1 drivers van via voorOp dinsdag 20 maart 2001 20:51 schreef Bamibal het volgende:
[..]
Aha dus het zou aan de UDMA ondersteuning kunnen liggen ?
Kan niet aan DMA liggen. Want daar kan je in dos (naar mijn weten) helemaal niks.
Een nieuwe schijf kan je in windows WEL snel formatteren. Je krijgt alleen wel zo'n irritant bericht dat je zelf die schijf op fouten mag controleren!
Gewoon door gaan.. als je later nog gekke dingen ontdek, dan mag je weer terug komen
wat je wel kan doen is een kleine partitie maken voor windows. En dan vanuit windows de rest van de HD formatteren. Dat gaat dus wel snel...
Een nieuwe schijf kan je in windows WEL snel formatteren. Je krijgt alleen wel zo'n irritant bericht dat je zelf die schijf op fouten mag controleren!
Gewoon door gaan.. als je later nog gekke dingen ontdek, dan mag je weer terug komen
wat je wel kan doen is een kleine partitie maken voor windows. En dan vanuit windows de rest van de HD formatteren. Dat gaat dus wel snel...
Heb je de instellingen in de bios wel op auto gezet (of op udma ofzo)?
Acorn BBC B [ 65C02@2MHz; 32k RAM; Solidisk Sideways 128k; Solidisk 1770 ADFS; Econet ]
het zal wel aan het mobo liggen
ga nu een nieuwe halen (msi 815EP)
ik koop nooit meer een mobo met een via694 chip
ga nu een nieuwe halen (msi 815EP)
ik koop nooit meer een mobo met een via694 chip
Kan het ook een de HD liggen, misschien is die een beetje brak.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Heb ik ook gehad, deed 45min. over 4 GB. Na een full surface scan bleek deze vol defecte sectoren te zijn. (disk was 3 maanden oud). Retour winkel dus
signature
Pagina: 1